Școli ca-n epoca de piatră: fără laboratoare, fără biblioteci, fără calculatoare

671
Școli ca-n epoca de piatră: fără laboratoare, fără biblioteci, fără calculatoare - scoli-1536248091.jpg

Articole de la același autor

Se știe că sistemul educațional nu a fost niciodată suficient finanțat. De aici și condițiile care lasă de dorit în unele unități de învățământ. Tocmai de aceea, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a realizat un sondaj de opinie în rândul angajaților din sistemul de educație privind situația în care se află în acest moment unitățile de învățământ din România. În majoritatea cazurilor, cadrele didactice au reclamat lipsa materialelor didactice, precum și a mijloacelor moderne de predare, cum ar fi calculatoarele sau tablele interactive, care le îngreunează activitatea dascălilor la catedră.

Reprezentanții FSLI spun că cel mai grav este că încă există școli în care lipsesc grupurile sanitare sau apa curentă.

Potrivit acestui sondaj de opinie, 53% dintre respondenți cer Ministerului Educației Naționale să investească bani în dotarea școlilor.

"În cadrul acestui sondaj de opinie, angajații din mai multe unități de învățământ au fost întrebați ce dotări lipsesc școlilor în care își desfășoară activitatea. 48% au declarat că lipsesc mijloacele moderne de predare, printre care calculatoarele și conexiunea la internet, tablele interactive, videoproiectoarele sau imprimantele. 43% dintre răspunsuri indică lipsa materialelor didactice. 30% dintre respondenți vorbesc despre lipsa sălilor de sport, iar 15% s-au plâns de lipsa laboratoarelor sau a bibliotecilor. Mulți dintre colegii care au participat la acest sondaj de opinie au indicat chiar toate aceste lipsuri. În privința acestor lipsuri din unitățile de învățământ, aprecierile au fost diferite de la o școală la alta, în funcție de mediul rural-urban sau de finanțarea de care beneficiază școala respectivă", a precizat secretarul general al FSLI, Cornelia Popa-Stavri.

Ei spun că, în multe zone, dascălii s-au plâns că le lipsesc până și materialele de curățenie și de igienizare, mobilierul pentru centrele de activitate ori xeroxul. Alte cadre didactice au reclamat că nu au calculatoare noi și lipsesc toaletele în interiorul școlii sau nu au încălzire centrală etc.

O altă întrebare a făcut referire la așteptările cadrelor didactice în privința investițiilor pe care Ministerul Educației Naționale ar trebui să le facă. Astfel, 53% dintre respondenți au spus că ar trebui făcute investiții în materialele didactice, precum și în dotarea unităților de învățământ, 42% dintre angajați au spus că și-ar dori ca MEN să acorde bani pentru cursurile de perfecționare a cadrelor didactice, alți 14% dintre răspunsuri au indicat necesitatea manualelor școlare, iar 5% așteaptă ca MEN să investească mai mult în calitatea oamenilor din sistem și în remunerarea acestora.

Precizăm că sondajul a fost realizat atât în mediul online, cât și prin aplicarea unor chestionare direct în unitățile de învățământ. În total, la sondaj au participat 5.628 de angajați din sistemul de educație: personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic. La acest sondaj au răspuns angajați din educație din Arad, Bacău, Bihor, Călărași, Constanța, Cluj, Galați, Harghita, Iași, Suceava și Vrancea. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4217 secunde