CET Palas a intrat în insolvență. "Dorim să asigurăm continuitatea furnizării de agent termic către constănțeni!"

2100
CET Palas a intrat în insolvență.

Articole de la același autor

De ani de zile, principalul producător de energie termică al Constanței se chinuiește să supraviețuiască. CET Palas nu doar că a rămas în urmă cu investițiile, dar lună de lună face eforturi disperate pentru a putea asigura necesarul de combustibil și a asigura locuitorilor municipiului apă caldă și căldură. Săptămâna aceasta, CET Palas a intrat în insolvență, pentru reorganizare. Deocamdată, constănțenii vor avea apă caldă la robinete.


Criza prin care trece Electrocentrale Constanța este de notorietate pentru toți cetățenii orașului. În urmă cu doar opt luni, municipiul a fost lipsit de apă caldă preț de câteva zile, CET Palas încercând să forțeze mâna celor de la RADET să-și plătească sumele restante de ani de zile. Pe moment, producătorul de agent termic a mai obținut niște bani de la autoritățile locale, însă și aceia s-au terminat repede. Așa că, săptămâna aceasta, a fost anunțată intrarea în insolvență a CET Palas.
"Noi am solicitat intrarea în insolvență cu reorganizare, pentru a putea merge mai departe și a asigura continuitate furnizării agentului termic. Suntem într-un impas legat de neîncasările de la consumatori și de pierderile de pe rețeaua de termoficare. Astfel, am acumulat datorii către furnizori. Procedura este total diferită de cea a falimentului. Obiectivul nostru major este implementarea unui plan de reorganizare care să poată asigura continuitatea asigurării furnizării agentului termic și modernizarea întregii rețele. Sperăm că stingerea datoriilor, cu eșalonări, evident, să se realizeze, în mare parte, prin achitarea sumelor restante pe care RADET Constanța le are către CET Palas, iar celelalte investiții vor fi stabilite prin administratorul judiciar", a declarat, pentru "Cuget Liber", directorul tehnic al CET Palas, Monica Neacșu.


Măsuri de reorganizare și modernizare


Compania CITR a fost desemnată administrator judiciar provizoriu în procedura insolvenței Societății de Termoficare Electrocentrale Constanța S.A., la cererea acesteia, în ședința de pe 24 mai 2019 a Tribunalului Constanța. CET Palas vizează procesul de reorganizare, al cărui scop este consolidarea și performanța furnizorului unic de agent termic din municipiul Constanța. "Pentru echipa CITR, acest proiect reprezintă o nouă provocare în domeniul energetic. Ne-am propus reorganizarea companiei și ne vom canaliza expertiza și eforturile către modernizarea și eficientizarea platformei de producție. Ne concentrăm pe redarea fiabilității și valorificarea acesteia, astfel încât compania să ofere servicii de calitate populației din Constanța", a precizat Adrian Lotrean, reprezentantul CITR.


Planul de măsuri care urmează să fie definit este menit să asigure modernizarea capacităților de producție ale societății și continuitatea furnizării agentului termic către consumatori. "În ce privește redimensionarea și modernizarea instalațiilor și rețelei, acestea sunt absolut necesare. CET Palas a fost dat în folosință în anul 1970, astfel că, în prezent, toată instalația este supradimensionată pentru actuala rețea. Sperăm că se vor găsi soluții pentru retehnologizare și redimensionare, astfel încât sistemul să redevină eficient. Fenomenul debranșărilor a început în perioada 2011 - 2014, atunci când nu s-au mai acordat subvenții pentru încălzire. Urmărim ca, la finalul implementării planului de reorganizare, să putem rămâne, pentru o perioadă lungă de timp, în serviciul cetățenilor ca o societate sănătoasă din punct de vedere financiar și performantă din punct de vedere tehnologic. Îi asigurăm pe constănțeni că nu va fi afectată continuitatea alimentării cu agent termic", a mai adăugat directorul tehnic al CET Palas.


Un sistem păgubos, întreținut cu subvenții 


Costul ridicat al energiei termice produse de Electrocentrale Constanța și distribuită de RADET Constanța au determinat însă mulți constănțeni să renunțe la sistemul centralizat de încălzire. În ultimii ani, sistemul a pierdut mii de consumatori. Numai anul trecut, din cele 2.414 de solicitări de debranșare, 1.934 au primit aviz favorabil.


Reorganizarea CET Palas ar fi însă aproape inutilă în lipsa unor măsuri concrete și la nivelul RADET Constanța, astfel încât modernizarea sistemului să ducă la reducerea prețului energiei termice astfel încât locuitorii municipiului să își permită să rămână branșați sau chiar să dorească să se reconecteze.


Din păcate, de ani de zile, șefii RADET tot anunță investiții și modernizări, însă, deocamdată, nu s-a făcut mare lucru. În tot acest timp "eficiența" sistemului de încălzire termică, atât de mult trâmbițată de autoritățile locale și cei de la RADET, este întreținută doar cu bani de la bugetul local. Fără subvențiile acordate și plătite de primărie, constănțenii ar plăti sumele colosale la încălzire, de nesuportat pentru mulți dintre ei.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7396 secunde