Ce li se pregătește administratorilor de bloc. Se vor lua cu mâinile de cap!
Articole de la același autor
Administratorii de imobile vor fi obligați să informeze, la fiecare trei luni, în scris sau prin e-mail, proprietarii din cadrul asociației despre cheltuielile, încasările, veniturile și plățile efectuate de asociație. Deputații au făcut această propunere legislativă și a fost deja adoptată, în cursul acestei săptămâni.
Proiectul de lege completează Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, în sensul stabilirii unei noi atribuții în sarcina administratorilor de imobile, potrivit căreia aceștia au obligația de a informa, trimestrial, pro-prietarii din cadrul asociației de care răspund, referitor la situația financiară cu privire la toate elementele de cheltuieli, venituri, încasări și plăți aferente asociației de proprietari.
"Administratora asociației noastre a cheltuit aproape un miliard de lei într-un an, din banii noștri. Ne-am trezit că urma să ne taie apa și căldura, din cauză că nu mai plătise facturile de luni de zile. A fost depusă plângere, a început un proces și femeia s-a spânzurat. I-a fost vândut apartamentul, dar nu s-a recuperat mare lucru. Noi am rămas cu datoria. Nu știu ce probleme a avut cu fiica ei, dar păcat că s-a ajuns la așa ceva", ne-a povestit Ivan Popescu, din cartierul Inel II din Constanța.
Informații la zi
Conform noii prevederi legislative, administratorii pot să informeze proprietarii despre situația plăților facturilor, a conturilor bancare, dobânzilor, plăților salariale, despre restanțele la facturi sau situația lucrărilor angajate.
Inițiatorii susțin că, prin măsura propusă, se dorește, pe de o parte, ca administratorii să dea dovadă de o mai mare corectitudine, iar pe de altă parte, proprietarii să ia la cunoștință situația exactă a cheltuielilor asociației.
Inițiatorii apreciază că astfel se vor rezolva situațiile a mii de acțiuni în instanță care au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de administratorii de blocuri care au folosit banii locatarilor în interes personal, iar locatarii au fost în situația de a achita de mai multe ori sumele aferente întreținerii sau au suportat consecințele opririi furnizării apei sau căldurii, cu toate că și-au plătit dările.
Comentează știrea
o hotarare,de bun augur pt.cetateanul bun platitor! sa se aprobe cat mai rapid!
Stimati Guvernanti, Nu ati rezolvat situatia: in noua varianta, escrocii continua sa aiba acces la contul bancar al Asociatie, iar rapoartele trimestriale pot fi masluite. Apropo, rapoartele trebuie sa fie lunare, adica dupa fiecare inchidere de luna. In 3 luni pungasul poate fi departe, in insulele Baleare, cu banii cetatenilor. Trebuie sa adoptati un alt sistem, de exemplu locatarii sa depuna direct banii in contul Asoociatie, iar furnizorii de servicii sa poata trage banii din cont automat. Daca Superintendentul trebuie sa plateasca reparatii neprevazute de exemplu, s-o faca cu cec, semnat si de 2 auditori / cenzori. Adica Administratorul sa nu aiba acces direct si unic la banii cetatenilor.