€ 4.7569
£ 5.4424
$ 4.1883

Mai multe ştiri online:

Ce facem cu copiii supradotați? "Vom descoperi chiar și cel mai îndepărtat copil supradotat, în cel mai mic cătun"

Ştire online publicată Marţi, 06 Februarie 2018. Autor: Mirabela ȘERBĂNESCU
Centrul „Gifted Education” a demarat de săptămâna aceasta un parteneriat cu mai multe școli și liceele din capitală pentru a descoperi copiii și tinerii supradotați cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani. Campania se derulează prin site-ul www.mintistralucite.ro, care oferă o testare națională predictivă a inteligenței oricărui copil.

Prin aceste testări naționale, care se desfășoară în mediul online, România va putea avea o situație clară asupra tinerilor cu abilități înalte, astfel încât să își poată recalibra politica educațională și în funcție de acest factor foarte important.

Campania este cu atât mai importantă, cu cât numărul copiilor supradotați, care nu știu că au abilități înalte, ajunge la 200.000 și se corelează direct și imediat cu respectarea Legii 17/2007, care prevede educația copiilor și tinerilor cu potențial înalt și cu nevoia educației diferențiate și a unor politici educaționale care să susțină valorificarea potențialului înalt al acestor copii, conform Recomandării 1248/1994 a Parlamentului European.

Programul urmează a fi extins și în alte județe ale țării, inclusiv Constanța.

La ora actuală, în România sunt peste 200.000 de copii cu abilități înalte, sub 15 ani, însă aceștia sunt marginalizați de către colegi sau profesori, și rămân neînțeleși de mediul social.

„Dramatic este faptul că 97% dintre acești copii supradotați se pierd inutil an de an, ajungând să abandoneze școala, să nu își găsească locul în societate, să sufere de depresie, anxietate, alienare, sau chiar să comită fapte antisociale. Potrivit specialiștilor, copiii supradotați au nevoie să urmeze o educație diferențiată, să fie instruiți într-un mediu diferențiat, special conceput pentru ei, pentru a le putea valorifica potențialul ridicat”, au declarat reprezentanții Centrului „Gifted Education”.

Precizăm că, în ultimii opt ani, Centrul „Gifted Education” a aplicat teste validate internațional pe un număr mai mare de 2.000 de copii din școlile românești, iar statistic vorbind, mai mult de jumătate din acei copii se încadrează în categoria „supradotați”, cu un IQ de peste 130.

Mai mult decât atât, organizatorii campaniei „Minți Strălucite” au pregătit un KIT de lucru, care va fi pus la dispoziția școlilor partenere, dar și părinților, pentru a afla cum pot descoperi un copil supradotat. Pe lângă modalitățile practice de a descoperi un copil supradotat, KIT-ul va cuprinde informații despre nevoile acestora, rolul părinților, tipurile optime de abordări pentru această categorie cu nevoi speciale, cadrul legislativ cu privire la educația diferențiată și informații specifice despre Testarea Națională Screening Online a Inteligenței.

„Scopul ultim al campaniei noastre este ca, pornind de la București, fiecare școală din țară să aibă cadre didactice capabile să știe cum să descopere copiii supradotați și care este acțiunea justă pe care o pot lua școlile atunci când este descoperit un nou copil supradotat în școală. Acest program are o valoare considerabilă din punct de vedere al viziunii pentru România și, bineînțeles, pentru toți cei implicați. Un astfel de proiect este atât de necesar în acest moment și necesită o mare cantitate de pozitivitate, o muncă intensă și promovarea unor bune relații între instituții. Sperăm că, în timp, vom descoperi chiar și cel mai îndepărtat copil supradotat, în cel mai mic cătun, astfel încât să poată obține ceea ce are nevoie pentru o educație adecvată. Mai presus de toate, vrem să dăm uneltele școlilor, cadrelor didactice și părinților să îi descopere pe toți cei 200.000 de copii supradotați din România”, a declarat Aura Bayhan, coordonatorul campaniei „Minți Strălucite”.

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.7137 secunde