Când se închide podul de la Agigea? Prefectul îl blochează dimineața, CNADNR îl deschide la prânz

1214

Articole de la același autor

De mai bine de patru ani,  podul de la Agigea este în lucrări. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a demarat reabilitarea stabilimentului după ce mai multe expertize au arătat că acesta este în stare avansată de degradare. 


Din 2012 și până în prezent, s-a lucrat cu întreruperi, s-a circulat cu întreruperi, s-au întins mulți nervi și s-au cheltuit mulți bani. Iar veștile alarmante continuă să vină. Recent, noul prefect al județului Constanța, Adrian Nicolaescu, a anunțat că podul urmează să fie închis complet circulației, pentru reluarea lucrărilor de reabilitare. În cursul zilei de ieri, CNADNR a transmis un comunicat prin care îl contrazice pe prefect și spune că podul rămâne deschis cel puțin până la 15 aprilie 2016. Istoria pare să se repete pentru că, în toamna lui 2013, prefectul de atunci, Eugen Bola, făcea același anunț, după care CNADNR de-cidea să nu mai închidă podul. Între timp, s-au mai efectuat ceva lucrări, au fost înlocuite o mare parte din hobane și sub pod au fost "plantanți" numeroși popi de susținere. Cu toate acestea, podul nu este nici pe departe reabilitat și necesită în continuare intervenții majore.


Deocamdată, însă, se va circula ca și până acum, pe câte o bandă pe sens, cu limită de viteză de 50 de km pe oră, cu interdicție pentru autovehiculele mai grele de cinci tone.


Rămân în vigoare restricțiile actuale
"Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunță participanții la trafic menținerea, până la data de 15 aprilie 2016, a măsurii de restricționare a circulației autovehiculelor 


cu MTMA de 5 tone pe podul de la Agigea, situat pe DN 39 la poziția kilometrică 8+988. Traficul este permis exclusiv autovehiculelor destinate transportului de persoane și a celor cu regim de circulație prioritară men-ționate în OUG 195/2002, Art. 32, alin. (2) lit. a) și b), atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență. Precizăm, de asemenea, că traficul rutier se va desfășura pe benzile centrale ale podului, iar viteza de deplasare va fi limitată la 50 km/h", precizează reprezentanții CNADNR. 


Pe perioada adoptării măsurii de res-tricționare a circulației, autovehiculele cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de cinci tone au la dispoziție mai multe variante ocolitoare. Pentru relația București - Port Constanța Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia și retur se poate circula pe A2 (București - Constanța - Nod rutier Medgidia) - DJ 381 (Nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) și retur.


Pentru relația Hârșova (DN 2A) - Tulcea (DN 22) - Port Constanța Sud - Agigea - Negru Vodă - Mangalia și retur, se poate merge pe A4 (nod rutier Ovidiu - Nod rutier A4 cu A2) - A2 (nod rutier A4 cu A2 - Nod rutier Medgidia) - DJ 381 (Nod rutier Medgidia - Ciocârlia de Sus) - DN 3 (Ciocârlia de Sus - Cobadin) - DJ 391 (Cobadin - Mereni - Topraisar) - DN 38 (Topraisar - Agigea) - DN 39 (Agigea - Mangalia) și retur.


Conducătorii autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de cinci tone, care au ca destinație finală Portul Constanța vor putea utiliza și vari-antele ocolitoare indicate mai jos, ca urmare a deschiderii circulației pe noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră. Pentru relația București - Port Constanța Sud și retur, traficul rutier se va desfășura pe ruta ocolitoare A2 (București - Constanța) - nod rutier A4 - intrare Port Agigea - Constanța Sud (pe noul pod rutier, la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră) - Poarta 10 bis (Port Constanța).


Pentru relația Hârșova (DN 2A) - Port Constanța Sud și retur, traseul de ocolire va fi: A4 (nod rutier Ovidiu - Nod rutier A4 cu A2) - A4 - intrare Port Agigea (pe noul pod rutier, la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră) - Poarta 10 bis (Port Con-stanța Sud).


Pentru relația Mangalia - Port Constanța și retur, traseul de ocolire va fi Mangalia - DN 39 - Agigea - intersecție DN 39 cu DN 39A - DN 39A - intrare Port Constanța.


"În acord cu necesitățile impuse de stadiul de desfășurare al lucrărilor CNADNR SA va informa participanții la trafic asupra modificărilor care au ca obiect măsurile de restricționare a circulației. Conducătorii auto sunt rugați să respecte restricțiile instituite și semnalizarea rutieră temporară", au mai anunțat reprezentanții CNADNR.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3632 secunde