Autobuzul electric ajunge la Constanța. Iată pe ce linii va circula

980
1
Autobuzul electric ajunge la Constanța. Iată pe ce linii va circula - autobuzelectric-1433349849.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii se vor putea plimba câteva zile cu un autobuz electric. De astăzi și până luni, pe 8 iunie, Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța pune în circulație un autobuz electric. Acesta va circula pe mai multe trasee și călătoria este gratuită.

Astăzi, între orele 11 și 16, autobuzul electric va merge pe linia lui 100, cu plecări la orele 11,00, 12,15, 13,30, 14,45 și 16,00, din stația de la Gara Constanța. Mâine, autobuzul va fi introdus pe linia 2 - 43, cu plecări de la Cap linie Cireșica, la orele 10,00, 13,00 și 16,00. Sâmbătă, va circula pe linia 5 - 40, cu plecări de la Cap linie - Sere, din Km 5, la orele 10,00, 13,00 și 16,00. Duminică, autobuzul electric va putea fi văzut pe linia lui 102, cu plecări din Cap linie Depou, la orele 10,00, 12,00, 14,00 și 16,00, iar luni, pe 8 iunie, va fi pe linia lui 48, cu plecări din Cap linie Oierie, de la orele 10,00, 11,30, 13,00, 14,30 și 16,00.

Autobuzul va opri în toate stațiile de pe traseul pe care circulă. Călătorii nu trebuie să composteze bilet. "După efectuarea călătoriei, constănțenii care doresc să-și exprime unele păreri despre autobuz se pot adresa celor doi însoțitori din partea RATC, care vor completa chestionarele, sau la adresa de e-mail [email protected]", precizează directorul general al RATC Constanța, Ovidiu Cristian Tănase.

Comentează știrea

Pintea
4 iunie 2015
Transportul viitorului

AVANTAJE: consuma pe fiecare kilometru parcurs 0,42 leii. Spre comparatie, un autobuz diesel consuma 2 lei pe fiecare kilometru; Este nepoluant,. zero emisii de CO2, noxe și zgomot redus față de un vehicul propulsat de motor clasic. Este mai rentabil decât autobuzul clasic.Bateria rezista 150 de kilometri, apoi se alimenteaza intr-o priza normala - 8 ore. Nu trebuie schimbat uleiul pentru motor, nici filtrele de aer sau de motorină.Costul autobuzului se amortizeaza in 6 ani. DEZAVANTAJE: prețul este de circa 400.000 de euro, de aproape două ori mai mult decât un MAZ lung . Are 85 de locuri, , în timp ce MAZ-ul lung are 140 locuri. Autobuzul electric folosește motorină pentru încălzire,la -18 grade, cei mai mulți acumulatori au o capacitate redusă la jumătate.Instalația de incalzire consuma maxim 2 litri de motorină pe oră,care are rolul de a încălzi acumulatorul, dar și spațiul din interiorul autobuzului pentru confortul călătorilor.Trebuie amenajate spații închise cu o temperatură minimă de 5 grade, unde să se țina autobuzele de acest tip, și asta ar fi o problemă la un parc auto mare. Uniunea Europeană are un program denumit AXA 4.2, destinat finanțării transportului public ecologic, program prin care se acoperă 75% din suma necesară. Guvernul României are un fond de vreo 200 de milioane de euro destinat investițiilor în proiectele ecologice de transport în comun.Deci acest autobuz ar costa Primaria de fapt, vreo 40.000-60 000 de euro! Este nevoie de mai multă competență în zona administrativă. Romania are rată mică de absorbție a fondurilor europene .Proverbul cu cine alearga dupa 2 iepuri nu mai este valabil Cine alearga primul dupa fondurile de la UE si Guvern va avea autobuze electrice.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4355 secunde