AȚI LUCRAT LEGAL ÎN STRĂINĂTATE? Puteți beneficia de PENSIA COMUNITARĂ

2451
AȚI LUCRAT LEGAL ÎN STRĂINĂTATE? Puteți beneficia de PENSIA COMUNITARĂ - pensiacomunitara-1363529846.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii care au lucrat legal în străinătate, dar, în prezent, s-au întors în țară pot beneficia de pensie comunitară. 

La împlinirea vârstei și a stagiului de cotizare reglementate de legislația în vigoare a țării unde persoana respectivă a lucrat, se poate solicita pensie. Și nici măcar nu este nevoie să mergeți tocmai în țara respectivă pentru stabilirea drepturilor de pensie. Este suficient să vă adresați Casei Județene de Pensii Constanța. În prezent, câteva sute de constănțeni beneficiază sau urmează să beneficieze de pensii comunitare.

Dacă ați desfășurat activități profesionale în România și în alte state membre, puteți solicita acordarea drepturilor de pensie atât potrivit legislației în vigoare în România, cât și potrivit legislației celuilalt stat membru implicat.

"Dacă domiciliați pe teritoriul unui alt stat membru, trebuie să depuneți cererea de pensie la instituția de asigurări sociale de la locul de domiciliu care va face toate demersurile către instituția competentă din România, nefiind necesară deplasarea dvs. în România, în acest scop", precizează purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Pensii Publice Constanța, Kristina Mutiș.

Aveți nevoie de toate documentele de vechime

Cererea va fi însoțită de toate documentele prevăzute de legislația română în vederea acordării drepturilor de pensie. Potrivit prevederilor legale în vigoare, în cazul în care nu sunteți în posesia documentelor de vechime în muncă, este necesar să vă adresați, în nume propriu, foștilor angajatori sau deținătorilor de fonduri arhivistice, în vederea obținerii lor.

"Persoanele care nu se află în posesia carnetului de muncă vor solicita eliberarea de adeverințe de vechime în muncă fostelor unități angajatoare sau deținătorilor arhivelor acestora, adeverințe care vor cuprinde obligatoriu cel puțin următoarele elemente: denumirea angajatorului, perioada în care s-a lucrat, cu indicarea datei de începere și de încetare a raportului de muncă, funcția, meseria sau specialitatea exercitată, salariul tarifar de încadrare, denumirea sporurilor cu caracter permanent, procentul sau suma acordată, perioada în care a primit sporul și temeiul în baza căruia s-a acordat", a mai explicat reprezentantul CJPP Constanța.

Ce documente trebuie să conțină dosarul

Pentru depunerea cererii pentru acordarea prestațiilor de pensie în România, persoana interesată trebuie să îndeplinească formalitățile cerute de legislația română în vigoare și să furnizeze toate informațiile relevante și documentele justificative. Dosarul trebuie să conțină carnetul de muncă, adeverințele de vechime în muncă, adeverințele privind condițiile de muncă deosebite sau speciale, diplomele de studii superioare, livretul militar, actele de stare civilă, codul de asigurare socială și orice alte acte necesare categoriei de pensie solicitate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 19 Septembrie 2012
Stire din Social : Banii pentru pensionari, abia la anul!
Pagina a fost generata in 0.5509 secunde