Afacerea maxi-taxi, cu microbuze pe marile bulevarde. "N-am mai văzut nicăieri așa ceva!"

4460
6
Afacerea maxi-taxi, cu microbuze pe marile bulevarde.
S-a spus adeseori, în diverse contexte, că municipiul Constanța este unul atipic. Atipic la vot, atipic urbanistic, atipic chiar și în ceea ce privește lectura (cultura).

În acest peisaj pestriț se încadrează de minune și transportul în comun. Mai exact, microbuzele maxi-taxi, pe care le vedeți gâfâind și scârțâind din toate încheieturile pe toate arterele Constanței.

Mihai Panait, un cititor fidel al ziarului "Cuget Liber", a urmărit cu atenție articolele scrise de redacția noastră pe această tematică și ne-a transmis următoarea scrisoare, pe care o reproducem în rândurile de mai jos.

"Sunt născut la Constanța, dar am plecat din țară în urmă cu mulți ani, iar de câte ori revin în orașul natal, mă încearcă un sentiment de regret, chiar de tristețe. Și nu pentru mine, că nu mai am nevoie de nimic, ci pentru comunitatea locală, pentru oamenii care trăiesc aici și care ar merita mai mult. Orașul nu arată deloc bine, sunt multe lucruri de pus la punct, iar acum o să mă refer doar la un singur aspect: transportul în comun.

Constanța a avut rețea electrică, a avut tramvaie și troleibuze. S-a renunțat la transportul electric și rău s-a făcut. S-au adus autobuze, infinit mai poluante, iar treaba cu microbuzele le întrece pe toate. Nicăieri în lume nu am mai văzut așa ceva. Adică tu, municipalitate, ai RATC, dar acorzi licențe pentru microbuze care intră pe traseele tale. Un autobuz RATC e depășit de un microbuz care îi preia călătorii. Îmi vine greu să înțeleg mecanismul.

Iar microbuzele sunt într-o stare deplorabilă, oare cum și-or fi luând inspecțiile tehnice?

În orașele europene, există acest mixt public-privat în privința transportului în comun. Dar nu se suprapun traseele! Am citit că licențele nu mai pot fi retrase. OK, dar se pot reface traseele. Adică, pe marile bulevarde să circule RATC, iar microbuzele să preia călătorii din cartiere, pe străduțele unde autobuzele RATC nu pot intra.

Pe de altă parte, nu înțeleg nici atitudinea constănțenilor care acceptă acele condiții infernale de călătorie, înghesuiți precum sardelele. S-ar putea să își cam merite soarta!".

Comentează știrea

Boby
2 noiembrie 2017
corect

Draga necititorule de la cuget liber si partas la aceste nenorociri care au dus la distrugerea orasului constanta ..asta spun si eu de 27 ani ..aproape zilnic k ce se intampla aici nicaieri in romania nu se intampla ..brasovul ..clujul ..galatiu-l etc. au pus capat ptr. totdeauna ptr aceste servicii prestate de aceste microbuze care sa dovedit a fi o mafie locala greu de patruns si distrus ..ce nu stiti voi cei de la cuget liber si nu numai ff multe familii din constanta isi stabilesc domiciliul definitiv in alte orase din romania k precadere in transilvania asta din cauza a cea ce se intampla in acest oras pestrit controlat de tiganime ..interlopi ..bisnitari in complicitate k politia ..jandarmeria primaria cjc etc. practic tie sila sa mai iesi pe strada se vede ...in ce mahala se traieste numai voi nu vedeti ..va ramane un oras populat cu populatie k cea din ferentari etc. rusine sa va fie ..k si presa puteti sa faceti mult mai mult ..proasta pregatire profesionala se vede !

Dragos
2 noiembrie 2017
La pușcărie cu penalii din primărie

Maxi taxi nu au voie să circule în oraș, taximetria este reglementată prin legi speciale, ele se încadrează cumva la transporturi cu minibuze ceea ce nu sunt , au niște autorizații date de primărie care se pot retrage oricând, dar primarii Mazăre și Fagadau probabil că au încasat niște spăgi, plus că unele dintre microbuze sunt a unui fost șef de transporturi din cadrul primăriei constanța

Nea' soferu'
3 noiembrie 2017
'' Autobuzul puturosilor ''

Nu vreau sa fiu rautacios dar cam astia sunt calatorii de microbuze, puturosii ! Am lucrat pe diverse linii aprox 1 an si am vazut exact cu cine am de aface , iata cateva din dorintele pasagerilor '' aici , aici ... lasati-ma aici in intersectie ! , la coltul blocului va rog ! , opriti si la trecere ! , cobor aici ...si se repede spre usa ! ( masina oprita la semafor pe banda 2 ptr. viraj stanga ! ) , etc '' . Am avut multe altercatii verbale cu ei, am primit si reclamatii...ca nu-i las unde vor, si intodeauna clientul avea dreptate ! Politica firmei ! Si ca nesimtirea sa fie maxima faceai ''o statie'' si dupa ce plecai de pe loc dupa nici 100 m mai vrea unul '' o statie '' . Cam astia sunt pasagerii dubelor ....

Toma
3 noiembrie 2017
E greu cu recunostinta la romani!

Hai sa ne amintim cum se circula inainte de maxi-taxiuri, intr-o vreme cand putini aveau masini.iar transportul in comun nu avea decat cateva trasee mari si late care nu satisfaceau nici 50% din nevoile reale de transport. Atunci au aparut maxi-taxiurile. Erau super ieftine, rapide, convenabile. Si acum cand nu mai sunt atat de necesare - oricine isi poate lua un automobil second hand sau chiar merge direct cu taxiul - cand exista sunt patroni lacomi care vor si mai multe viloaie si limuzine si exploateaza masinile pana crapa, maxi-taxiurile sunt o solutie ieftina si ecologica (raportat la automobilul individual) Viitorul va fi al maxi-taxiurilor electrice (in 10 ani de acum vor fi peste tot) nu vad ceva mai bun penru viitor

Calator de cursa lunga
4 noiembrie 2017
TOMA , fa-ti fan club Maxi Taxi !

Din ITC nu a mai ramas decat o umbra din ceea ce a fost ....Constanta a avut candva un transport public foarte dezvoltat si bine pus la punct , transport electric si aprox 50 de trasee reale care deserveau tot orasul , in orasul asta plecau dimineta cateva zeci de mii de oameni la munca si ajungeau toti la timp , cum a fost posibil ? A fost pentru ca dupa ''revolutie'' au venit niste smecheri si au faramat tot transportul public....au bagat niste dube inputite pentru niste puturosi ca TOMA !

mr.Anaconda
6 noiembrie 2017
...

O intrebare simpla la acest subiect,. CONSTANTA ARE PRIMAR?

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5287 secunde