Activități și terapii speciale pentru sănătatea copiilor

328
Activități și terapii speciale pentru sănătatea copiilor - proiect-1506505171.jpg

Articole de la același autor

Organizațiile care au implementat proiectele finanțate în ediția a opta a Programului MOL pentru sănătatea copiilor au derulat activități de terapie emoțională și terapie prin artă în perioada decembrie 2016 – august 2017 pentru copii bolnavi sau cu nevoi speciale. 


Premiul MOL pentru sănătatea copiilor a fost acordat Fundației Hospice Emanuel din Oradea, pentru cel mai bun proiect realizat în cadrul ediției a 8-a, 2016 - 2017. Intitulat Viața ta a schimbat lumea: un program psihosocial pentru cele mai scurte vieți și cei dragi ai lor, proiectul a avut ca obiectiv creșterea calității vieții și diminuarea suferinței emoționale a pacienților diagnosticați cu o boală incurabilă și a copiilor care au un frate sau un părinte care suferă de o afecțiune gravă, prin intermediul unor intervenții specializate de suport psihosocial în vederea reducerii anxietății și a stresului.


Asociația Audiosofia din București a organizat activități de terapie prin joc și dramaterapie pentru 70 de copii hipoacuzici și cu implant cohlear și pentru 20 de prieteni cu auz normal în cadrul proiectului intitulat Măști cu ecou, punând în scenă aspecte din viața copiilor cu implant cohlear și a familiilor lor.


Asociația Corabia Prieteniei din Timișoara a fost susținută în derularea proiectului intitulat Fantezie, bucurie și culoare – ateliere de terapie prin joc și dramaterapie. Asociația a implementat activități pentru copii cu tulburări de dezvoltare a limbajului și a comunicării, facilitând exprimarea trăirilor traumatizante într-un cadru sigur și terapeutic, în care este posibilă intregrarea și rezolvarea stresului emoțional. 


Asociația Ascultă Viața din Sibiu a derulat proiectul intitulat Sunetul Lutului 2017 în colaborare cu Liceul Tehnologic Special Vasile Pavelcu din Iași, contribuind la dezvoltarea abilităților psihomotorii, de comunicare și relaționare în cazul a 72 de copii cu deficiențe de auz. 
Proiectul intitulat Emoțiile fac parte din mine - nu mă mai tem!, implementat de Asociația Română pentru Studiu și Intervenție în Traumă din Timișoara a ajutat 20 de copii traumatizați la o vârstă precoce în conștientizarea, identificarea și exprimarea emoțiilor prin sesiuni de lucrul cu corpul, hipoterapie și sesiuni de terapie emoțională de grup. 


Asociația Kozmutza Flóra a primit finanțare pentru ediția a treia a unui proiect de hidroterapie. Intitulat Învățare și distracție în apă - Acvaterapie pentru copii cu nevoi speciale din Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Auz Kozmutza Flóra Cluj Napoca, proiectul s-a adresat unui număr de 21 de copii cu deficiențe multiple sau asociate, care au avut șansa de a-și dezvolta controlul echilibrului, de a dobândi un grad mai mare de independență și de a însuși mișcările de bază ale înotului. 


Patru organizații au derulat activități asistate de animale. Asociația Serviciul de Ajutor Maltez în România în colaborare cu Asociația Dog Assist, în cadrul proiectului Susține-le pașii, a ajutat prin intermediul câinilor terapeutici 23 de copii cu deficiențe neuromotorii din Grădinița Specială Malteză în dezvoltarea motricității fine și grosiere, îmbunătățind și unele funcții cognitive, emoționale, facilitând totodată relaționarea copiilor cu mediul extern. 


Asociația HorsEmotion din Timișoara a derulat activități de hipoterapie (terapie cu ajutorul cailor) și terapie asistată de câini pentru 30 de copii instituționalizați. Micii beneficiari, lipsiți de susținerea unei familii și a unui mediu stimulant, au avut șansa de a ieși în afara instituției, într-un cadru sigur, și au fost ajutați în dobândirea unor abilități pentru o viață mai independentă, îmbunătățind capacitățile cognitive, abilitățile sociale, de comunicare și de exprimare a emoțiilor.


Asociația Hip-Tep din Aiud și Fundația Salvator din Gheorgheni au organizat sesiuni de terapie asistată de cai în vederea recuperării a 14, respectiv 15 copii cu diferite dizabilități neuromotorii sau locomotorii. În afară de ședințele de hipoterapie, Asociația Hip-Tep a organizat ediția a II-a a Cupei MOL pentru sănătatea copiilor, eveniment cu ocazia căruia copiii cu cerințe educative speciale și-au arătat abilitățile și talentele în diferite probe de călărie. 


Asociația Culturală Udvarhelyszék din Odorheiu Secuiesc și Asociația Vedem Împreună din Sibiu au conceput o serie de materiale auxiliare pentru ajutorarea copiilor nevăzători. Astfel, organizația din Harghita a realizat 27 de pachete cu materiale auxiliare pentru predarea și învățarea matematicii (clasele I-VI) destinate copiilor cu deficiențe grave de vedere sau nevăzători. Colaboratorii proiectului Cartea magică au tipărit cărți în relief pentru copii care suferă de o deficiență vizuală sau auditivă, instituționalizați la Școala Incluzivă nr. 2 din Sibiu. 


Specialiștii de la Fundația Talentum din Târgu Mureș au contribuit la creșterea rezilienței și capacității de autovindecare a 30 de copii cu afecțiuni psihice sau fizice în cadrul proiectului intitulat Arta vindecării – vindecare prin artă. Scopul activităților de terapie prin artă – confecționarea de măști, pictura, colajul, și alte tehnici – respectiv de terapie emoțională, au urmărit asigurarea unui climat favorabil pentru transpunerea trăirilor traumatice într-un plan simbolic, facilitând înțelegerea și integrarea acestora cu susținerea terapeutului și al grupului. 


Grădina magică din Satu Mare a fost amenajată de echipa Asociației Organizația Caritas a Diecezei Satu Mare pentru a întâlni nevoile unor copii cu boli grave sau cu dizabilități, privați de bucuria de a petrece timp în natură, creând astfel un spațiu de terapie multisenzorială, cu stimuli optici, acustici, olfactivi, tactili și gustativi în mijlocul naturii.


Specialiștii de la Asociația Română de Terapii Expresive din București au utilizat Art Terapia Phronetic în reabilitarea psiho-socială a 40 de copii suferind de boli cronice și grave, sau cu diverse tulburări psiho-emoționale, utilizând imagini, metafore și puterea imaginației pentru exprimarea constructivă a emoțiilor, pentru a obține noi perspective și pentru a rezolva probleme în moduri noi.


Scopul proiectului derulat de Asociația Învățăm cu Pictograme din Timișoara a fost dezvoltarea emoțională a 15 copii diagnosticați cu autism, prin realizarea unor povestiri sociale adaptate cu ajutorul unor pictograme, vizând patru emoții de bază: bucuria, furia, frica și tristețea, contribuind astfel la dezvoltarea inteligenței emoționale dar mai ales la dezvoltarea abilităților de exprimare, comunicare și relaționare cu cei din jur.


În cadrul proiectului intitulat Povești din lumea păpușilor, derulat de Asociația Down Oradea, cei 18 beneficiari ai Centrului de zi Iedera pentru copiii cu sindrom Down au participat la activități de meloterapie (terapie prin muzică) și teatru de păpuși, îmbunătățind astfel limbajul verbal și nonverbal, crescând interacțiunea socială și inteligența emoțională.


Serviciile de intervenție timpurie oferite de Asociația Prosperitas Vitae la Sînmartin (Harghita) au fost diversificate prin proiectul Fericirea ne face să creștem, oferind micilor beneficiari terapie prin basm și teatru de păpuși, precum și activități de terapie prin muzică. Prin programul complex și personalizat, activitățile terapeutice au contribuit la recuperarea neuro-psiho-motorie a 40 de copii cu dizabilități. 


Proiectul Ferestre către tine a fost derulat de Asociația Euromis din Iași în parteneriat cu Liceul Special Moldova din Târgu Frumos, pentru 15 copii cu deficiențe de vedere. Prin mișcare, dans, modelaj, sculptură posturală de grup și alte activități, elevii și-au îmbunătățit stima de sine, modul de relaționare cu ceilalți, au învățat să își exprime mai constructiv emoțiile și și-au conștientizat propriile capacități și resurse. 
Fundația Haven "Speranța tuturor" și Centrul de zi "Silvia" din Piatra Neamț, prin proiectul Căsuța de Turtă Dulce au contribuit la susținerea copiilor cu deficiențe prin implementarea de activități de stimulare și integrare senzorială, activități ocupaționale și lucrative, integrate în structura unui Centru ocupațional pentru copii cu deficiențe. Prin parcurgerea etapelor realizării unei rețete, obținând ca produs finit, turtă dulce, 22 de copii cu autism au fost ajutați să dobândească deprinderi de lucru individual și în echipă, să-și crească capacitatea de concentrare și gradul de autonomie. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 27 Septembrie 2017
Stire din Social : Iar s-a cutremurat pământul!
Miercuri, 27 Septembrie 2017
Stire din Social : Conducerea TVR a fost DEMISĂ de Parlament
Pagina a fost generata in 1.0018 secunde