Accidente de muncă nefinalizate de un an sau doi. „Nu avem raportul medico-legal de necropsie”

414
Accidente de muncă nefinalizate de un an sau doi. „Nu avem raportul medico-legal de necropsie” - fondaccidentedemunca2-1613067726.jpg

Articole de la același autor

An de an, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Constanţa înregistrează numeroase accidente de muncă. Numai în 2020, au fost luate în evidenţă 417 evenimente şi doar în cazul a 327 de dosare cercetările au fost finalizate. Din nefericire, 48 dintre acestea s-au soldat cu moartea angajatului, iar 35 de dosare nu au fost închise încă.

Se pare că acestea nu au fost finalizate din lipsa unui raport medico-legal de necropsie. Potrivit inspectorului şef adjunct Marian Becheanu, legea spune că trebuie să existe, la fiecare accident de muncă mortal şi un raport medico-legal de necropsie. Ce se întâmplă cu aceste cazuri, de nu au la dosar rapoartele?

„Noi nu avem aceste rapoarte de necropsie, pentru că, în unele situaţii au fost transmise probe, inclusiv la Institutul «Mina Minovici» din Bucureşti, pentru a clarifica unele aspecte. De exemplu, cinci accidente din 2019 nu s-au încheiat, tocmai din acest motiv, la fel ca alte 35 de anul trecut, chiar dacă, lunar, noi facem câte o adresă către serviciul de Medicină Legală, pentru a-i atenţiona că acesta este singurul document pentru a finaliza o cercetare”, ne-a declarat inspectorul.

Care este traseul unui accident de muncă? În momentul producerii unui asemenea eveniment, angajatorii au obligația de a efectua propria cercetare, după care aduc dosarele de cercetare la ITM, pentru avizare. Desigur, există și situații în care unele dosare sunt refuzate, pentru că sunt constatate nişte inadvertenţe şi trebuie modificate procesele verbale.

„Am încercat să îi convingem pe angajatori să anunţe toate evenimentele, pentru că doar o cercetare efectuată corect poate să confirme o anumită stare de fapt care există acolo. Mai departe, dacă sunt persoane răspunzătoare, luăm măsuri administrative, luăm şi măsuri contravenţionale, dacă este necesar, împotriva angajatorului respectiv”, a adăugat reprezentantul ITM.

Oricum, orice eveniment trebuie comunicat de îndată angajatorului, de către conducătorul locului de muncă sau de orice altă persoană care are cunoştinţă despre producerea acestuia. Dacă printre victimele evenimentului se află şi lucrători ai altor angajatori, evenimentul va fi comunicat şi angajatorilor acestora de către angajatorul la care s-a produs evenimentul.

Cum spuneam, accidentele sunt, mai întâi, cercetate de către comisiile societăţilor la care lucrează fiecare individ în parte. După finalizarea cercetării, dosarele de cercetare întocmite de comisia numită de către angajatori vor fi înaintate pentru verificare şi avizare la ITM, care va analiza dosarele. Ulterior, le va aviza sau în cazul în care se constată că cercetările nu au fost efectuate corespunzător, se vor dispune în scris măsuri pentru refacerea procesului verbal de cercetare şi/sau completare a dosarelor, după caz.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4811 secunde