A început modernizarea podului de la Butelii. Cum se circulă în această perioadă
Articole de la același autor
De ani de zile, Primăria Constanța tot spune că va reabilita podul de la Butelii. Week-end-ul trecut, s-a petrecut minunea și, în sfârșit, au început lucrările. Acestea vor dura un an, iar valoarea totală a proiectului se apropie de 7,5 milioane de lei.
Lucrările vor fi efectuate de SC Mobitom - SC Siebol, asocierea care a câștigat licitația organizată de Primăria Constanța.
"Proiectul a fost gândit astfel încât să nu fie obstrucționată circulația. Circulația pe pod va fi închisă pe câte un sens de mers. Drept urmare, pe jumătate de pod se va lucra, iar cealaltă jumătate va rămâne deschisă pentru circulația autovehiculelor", explică primarul Decebal Făgădău.
Pentru acest proiect, municipalitatea va plăti 7.479.000 lei. Reabilitarea Podului Cumpenei presupune scoaterea liniilor de tramvai, refacerea asfaltului, ocazie cu care se vor lărgi benzile de circulație, amenajarea trotuarele, scoaterea stâlpilor de pe pod, refacerea sistemului de iluminat public, dar și introducerea tuturor cablurilor operatorilor de cablu, TV și telefonie într-o canalizație specială. De asemenea, vor fi realizate lucrări de reabilitare a bazei podului, care vor fi corelate cu mersul trenurilor.
Alee pietonală și iluminare cu LED-uri
Ca un element de noutate, podul va avea o secțiune strict pietonală, lată de trei metri, ceea ce acum nu există. Astfel, constănțenii vor putea circula pe Podul de la Butelii fără a mai pătrunde pe partea carosabilă. Mai mult decât atât, trotuarul va fi separat de artera rutieră prin parapete cu panouri antifonice, înalte de 2,5 metri. Aceste parapete vor fi montate pe ambele părți ale podului, pentru ca zgomotul produs de mașini să nu mai afecteze locatarii din zonă.
În ceea ce privește partea estetică, pe partea exterioară a podului, va fi montată o instalație de iluminare cu LED-uri, tip baghetă, încastrată în profil metalic. Aceleași elemente de iluminat le vom regăsi și pe mijlocul podului, unde vor exista parapete de delimitare a sensurilor de mers.
Se reface și structura podului
Potrivit planurilor, în prima fază se va închide circulația pe zona centrală, câte 2,50 m din ax și se va circula pe părțile laterale, pe ambele sensuri. Se va demonta șina și calea de tramvai existentă, iar din axul drumului se va demola calea până la dala de beton, câte 1 metru de-o parte și de alta. De asemenea, se va repara betonul de pantă și se va executa hidroizolația cu poliuretan. În cea de-a doua fază, se va desface sistemul rutier până la betonul de pantă, care se repară. Se va executa hidroizolația din poliuretan, rosturile de dilatație se vor repara și se vor executa straturile căii și stratul de rezistență de 6 cm și cel de uzură de 4 cm.
Lucrările vor fi efectuate de SC Mobitom - SC Siebol, asocierea care a câștigat licitația organizată de Primăria Constanța.
"Proiectul a fost gândit astfel încât să nu fie obstrucționată circulația. Circulația pe pod va fi închisă pe câte un sens de mers. Drept urmare, pe jumătate de pod se va lucra, iar cealaltă jumătate va rămâne deschisă pentru circulația autovehiculelor", explică primarul Decebal Făgădău.
Pentru acest proiect, municipalitatea va plăti 7.479.000 lei. Reabilitarea Podului Cumpenei presupune scoaterea liniilor de tramvai, refacerea asfaltului, ocazie cu care se vor lărgi benzile de circulație, amenajarea trotuarele, scoaterea stâlpilor de pe pod, refacerea sistemului de iluminat public, dar și introducerea tuturor cablurilor operatorilor de cablu, TV și telefonie într-o canalizație specială. De asemenea, vor fi realizate lucrări de reabilitare a bazei podului, care vor fi corelate cu mersul trenurilor.
Alee pietonală și iluminare cu LED-uri
Ca un element de noutate, podul va avea o secțiune strict pietonală, lată de trei metri, ceea ce acum nu există. Astfel, constănțenii vor putea circula pe Podul de la Butelii fără a mai pătrunde pe partea carosabilă. Mai mult decât atât, trotuarul va fi separat de artera rutieră prin parapete cu panouri antifonice, înalte de 2,5 metri. Aceste parapete vor fi montate pe ambele părți ale podului, pentru ca zgomotul produs de mașini să nu mai afecteze locatarii din zonă.
În ceea ce privește partea estetică, pe partea exterioară a podului, va fi montată o instalație de iluminare cu LED-uri, tip baghetă, încastrată în profil metalic. Aceleași elemente de iluminat le vom regăsi și pe mijlocul podului, unde vor exista parapete de delimitare a sensurilor de mers.
Se reface și structura podului
Potrivit planurilor, în prima fază se va închide circulația pe zona centrală, câte 2,50 m din ax și se va circula pe părțile laterale, pe ambele sensuri. Se va demonta șina și calea de tramvai existentă, iar din axul drumului se va demola calea până la dala de beton, câte 1 metru de-o parte și de alta. De asemenea, se va repara betonul de pantă și se va executa hidroizolația cu poliuretan. În cea de-a doua fază, se va desface sistemul rutier până la betonul de pantă, care se repară. Se va executa hidroizolația din poliuretan, rosturile de dilatație se vor repara și se vor executa straturile căii și stratul de rezistență de 6 cm și cel de uzură de 4 cm.
Articole pe aceeași temă
Luni, 03 Aprilie 2017
Luni, 03 Aprilie 2017
Vineri, 24 Martie 2017
Sâmbătă, 01 Aprilie 2017
Luni, 27 Martie 2017
Luni, 03 Aprilie 2017
Sâmbătă, 01 Aprilie 2017
Miercuri, 29 Martie 2017
Sâmbătă, 25 Martie 2017