Secția de oftalmologie a Spitalului Județean, fără medic de gardă

793
Secția de oftalmologie a Spitalului Județean, fără medic de gardă - sectiadeoftalmologie-1387729435.jpg

Articole de la același autor

Pentru constănțenii care ajung la spital cu probleme la ochi, drumul până la consultație rămâne unul anevoios. Asta pentru că, din cauza deficitului de personal și a lipsei de finanțare, nu există o linie de gardă permanentă. 


Urgențele, pe lista de…așteptare
Fie că ați suferit un accident și din acest motiv aveți probleme la ochi, fie că suferiți de o afecțiune oftalmologică, trebuie să vă înarmați cu multă răbdare atunci când ajungeți la Spitalul Județean Constanța. Pentru că, odată ajunși la secția de oftalmologie, dacă se constată că problema reprezintă urgență, trebuie să așteptați ca medicul de gardă să vină tocmai de acasă. 
"La secția de oftalmologie avem serviciul «on call», adică medicul de gardă este chemat de la domiciliu dacă se constată că pacientul reprezintă un caz de urgență. Asta pentru că nu avem suficienți medici ca să acoperim toate gărzile și pentru că, pe lună, sunt câte 7-8 chemări de la domiciliu pentru că sunt mult mai puține cazuri decât pe celelalte secții, iar medicii lucrează pe caz. Așa sunt plătiți", a declarat managerul Spitalului Județean Constanța, Dănuț Căpățână. 


Banii, veșnica problemă
Conducerea spitalului susține că lipsa finanțării a creat această situație și că, înființarea unui post permanent presupune și o serie de cheltuieli care, momentan, nu sunt justificate. 
"Nu sunt suficienți medici și nici nu sunt atât de multe cazurile ca să justifice o gardă.  În momentul în care solicităm aprobare pentru o gardă, trebuie să facem și niște calcule prin care să justificăm acest lucru. Concret, trebuie să realizăm o documentare prin care să arătăm câte cazuri de urgențe vin pe lună,  câte intervenții sunt pe secție. Ori, în prezent, ne aplecăm asupra unor secții precum neurologia sau chirurgia unde avem extrem de multe cazuri", a completat managerul.


"Ar trebui să ne aștepte medicul pe noi, nu noi să facem coadă la cabinet"
Pacienții cred însă că, odată ajunși la spital sunt preluați în cel mai scurt timp de cadrele medicale și că nu mai trebuie să piardă timp până să fie consultați. "Ar trebui să ne aștepte medicul pe noi, sau măcar să fie în spital și să consulte când e nevoie, nu să facem noi coadă la cabinet până vine de acasă. Dacă ne nimerim mai mulți în același timp, cum se consultă?", ne-a spus un constănțean. 
Cât privește planurile de viitor, managerul spitalului susține că, dacă situația o va impune, va face eforturi pentru soluționarea problemelor din cadrul secției de oftalmologie.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Decembrie 2013
Stire din Sănătate : "Ajută un bătrân să vadă mai bine!"
Pagina a fost generata in 0.5209 secunde