Sănătate pe pâine la masa de Crăciun

Miercuri, 15 Decembrie 2010
1595

Articole de la acelaşi autor

Sărbătorile de iarnă se apropie cu pași repezi și fiecare se gândește deja la ce va pune pe masă. Toată lumea își face socoteli, își drămuiește banii, astfel încât de Crăciun și de Anul Nou să aibă pe masă cât mai multe bucate. Medicii atrag însă atenția că, pentru a nu termina petrecerea pe un pat de spital, trebuie să aveți grijă ce și cât mâncați. Românii sunt obișnuiți să aibă, măcar de sărbători, mese cât mai îmbelșugate. Ce este prea mult dăunează grav sănătății - atrag atenția specialiștii Ministerului Sănătății. De aceea, se impune să aveți grijă la ce puneți pe masă. "Organismul nu trebuie supraîncărcat cu alimente greu digerabile, precum carnea de porc sau alte produse de sezon, ca de exemplu cârnați, caltaboș, slănină sau tobă. Aceste produse trebuie consumate cu moderație și, în niciun caz, la masa de seară. Este bine să fie evitată prăjirea alimentelor în vederea preparării lor, fiind de preferat ca acestea să fie fierte, coapte sau făcute pe grătar. De asemenea, este necesară o atenție mărită la consumul de carne de porc insuficient prelucrată termic, deoarece procedeele de sărare, afumare sau uscare a cărnii nu distrug larvele de Trichinella Spirallis", ne-au comunicat reprezentanții ministerului. O alimentație echilibrată vă ferește de boli, au mai afirmat medicii: "Consumul moderat de alimente și alcool poate preveni riscul declanșării unor afecțiuni digestive sau modificarea metabolismului în cazul persoanelor cu afecțiuni cronice, ca de exemplu diabetul zaharat, hipertensiunea arterială și obezitate". Iată ce trebuie să conțină meniul de sărbători Potrivit medicilor, alimentația în perioada sărbătorilor de iarnă trebuie să fie cât mai diversificată. Astfel, de pe masă nu trebuie să lipsească între 200 și 350 grame de cereale (de preferat, pâine integrală), 300 grame de legume, fructe - minim 450 de grame, 500 de ml de lapte sau iaurt. Și, bineînțeles, de la cinele festive nu trebuie să lipsească fructele și legumele. "Aportul de lichide trebuie să fie de minimun 1,5 litri pe zi - apă, ceaiuri de plante neîndulcite -, iar alimentele trebuie să aibă termenul de garanție afișat pe ambalaj", au adăugat reprezentanții Ministerului Sănătății. Totodată, pentru ca organismul să funcționeze bine, pe lângă o alimentație cât mai echilibrată, este recomandat să faceți exerciții fizice de cel puțin trei ori pe săptămână, indiferent că este vorba de mers pe jos, jogging, schi sau patinaj. Important este să faceți mișcare, în aer liber! Pe de altă parte, țineți-vă departe de alcool. "Chiar dacă, pe moment, dă o senzație de încălzire a corpului, în cantități mari poate duce la deshidratare", vă sfătuiesc medicii.


Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2521 secunde