Nu vă faceţi iluzii! Dieta vegetariană vă poate îngrăşa

189
Nu vă faceţi iluzii! Dieta vegetariană vă poate îngrăşa - dieta-1624901720.jpg
În linii mari, dieta unui vegetarian cuprinde multe legume, făinoase, seminţe. Cei care se hotărăsc să dea fripturile pe verdeţuri fără o minimă documentare vor avea surpriza să constate că se simt sleiţi de puteri, iau în greutate văzând cu ochii, iar analizele arată că rezervele nutritive ale organismului se golesc rapid. Cu toate că studiile Asociaţiei Dietetice Americane au arătat că acest stil de viaţă reduce în mod vizibil riscul de a face boli de inimă, diabet de tip II şi chiar cancer de colon sau prostată, vegetarianismul nu trebuie tratat ca o cură de slăbire.

Dr. Marius Vornicescu este de părere că puteţi slăbi dacă faceţi mişcare şi schimbaţi stilul alimentar. El spune că puteţi fi vegetarieni şi să vă îngrăşaţi, dacă nu faceţi mişcare şi mâncaţi mult seara. Potrivit acestuia, veşnica dilemă a deficitului de proteină dintr-o alimentaţie vegetariană poate fi rezolvată prin consumul de alimente care deţin rezerve serioase de proteine vegetale. El consideră că cereale precum quinoa, hrişcă, mei, boabele de năut, mazăre ori linte, tofu şi lapte de soia, plus seminţele de floarea soarelui, de lucernă, de in, de dovleac sau de susan sunt adevărate „bombe” de proteine vegetale. Astfel, 200 de grame de linte gătită, spre exemplu, conţine 18 grame de proteine, mai mult decât o pulpă de pui, în timp ce 200 de grame de quinoa - opt grame de proteină, cam cât un ou fiert tare. O persoană sănătoasă, arată specialiştii, ar trebuie să consume 0,8 g proteine pe kilogram corp pe zi, iar pentru vegetarieni doza este de 0,9 grame. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.239 secunde