Durerile de spate sunt declanșate și de sedentarism

Marţi, 27 Iulie 2021, 15:28
152
Statisticile Ministerului Sănătății arată că, la ora actuală, aproximativ șase din zece persoane au dureri de spate. Principalele cauze sunt poziția incorectă pe scaun sau la volan, sedentarismul sau exercițiile fizice efectuate greșit, obezitatea. Desigur, la acestea se adaugă ridicările bruște de greutăți, uzura discurilor vertebrale și a ligamentelor mușchilor spatelui.

Cu toate acestea, medicii au câteva sfaturi pentru ameliorarea durerii. În primul rând, puteți opta pentru aplicarea unor comprese și dușuri calde. Aplicați comprese calde sau lipiți o sticlă de apă caldă pe zona dureroasă. Apoi, faceți un duș cald și mențineți jetul de apă caldă pe zona dureroasă. Nu aplicați gheață și, în niciun caz, nu alternați compresele calde cu cele reci, întrucât există riscul de infarct, avertizează dr. Diana Andone.

Dacă aveți dureri, puteți lua analgezice sau antiinflamatoare, dar numai conform instrucțiunilor din prospect și fără a depăși doza recomandată. De ce? Pentru că pastilele nu sunt o soluție pe termen lung, iar dacă durerea persistă mai mult de două zile, fără să scadă în intensitate, consultați medicul. De fapt, dacă durerile persistă, este posibil să fie vorba de o hernie de disc, iar în astfel de situații, soluția este doar operația.

Se știe că tensiunea nu face bine spatelui, așa că încercați să vă relaxați pe cât posibil. Orice funcționează: o baie lungă, muzică lentă, masaj ușor cu geluri antiinflamatoare. Dacă în anii trecuți medicii obișnuiau să recomande lungi perioade de odihnă la pat, studiile au arătat că, de fapt, cât timp durerile sunt încă suportabile, lipsa activității fizice face mai mult rău decât bine. Așadar, plimbările nu sunt foarte solicitante pentru spate. Atenție, însă! Când durerile sunt foarte mari, repausul este esențial. 



Pagina a fost generata in 0.3053 secunde