Cum ne păcălesc fast-food-urile să mâncăm mai mult

598
1
Cum ne păcălesc fast-food-urile să mâncăm mai mult - cumnepacalesc-1389723602.jpg

Articole de la același autor

De la mărimea porțiilor până la mirosul din restaurant, lanțurile fast-food folosesc o serie de trucuri pentru a se asigura că cei care le trec pragul vor consuma cât mai mult posibil. Un studiu recent arată că epidemia obezității ar putea să fie o problemă mult mai serioasă decât se prevedea în trecut, din cauza faptului că oamenii de știință nu luau în calcul greutatea pe care o acumulăm odată cu vârsta. În 2008, peste 1,5 miliarde de oameni erau clasificați ca fiind supra-ponderali, iar în jur de 500 de milioane erau obezi. În Europa, rata obezității variază între 8% din populație în România și 23% în Regatul Unit, în timp ce în Statele Unite ale Americii, în jur de 60% dintre persoane sunt supraponderale sau obeze, bolile asociate cu aceste probleme de greutate cauzând în jur de 300.000 de decese anual. Oamenii de știință consideră că epidemia obezității la nivel global este cauzată, în primul rând, de alimentație și, în ciuda tuturor avertismentelor din partea spe-cialiștilor, oamenii sunt convinși de trucurile restaurantelor de tip fast-food să le consume produsele. 
Ne fac să credem că ne este foame 
În primul rând, fast-food-urile sunt amplasate în zone aglomerate sau în centre comerciale, pentru ca oamenii să mănânce atunci când se duc undeva sau când fac cumpărături, chiar dacă nu le e foame. În al doilea rând, restaurantele folosesc imagini cu produsele lor, pentru a-i face pe potențialii clienți să creadă că le e foame. Pentru a profita de componenta socială a mâncatului, fast-food-urile au amplasat mese și scaune, astfel că oamenii se pot întâlni, pot discuta, având astfel tendința să rămână mai mult și să consume și alte produse. Mirosul din restaurant poate să influențeze cantitatea de mâncare consumată, prin îmbunătățirea gustului. Fast-food-urile profită de acest lucru prin folosirea unor arome artificiale, dar și prin faptul că obligă clienții să stea la coadă, în loc să fie serviți la masă. Astfel, persoanele din față vor trece cu produsele achiziționate pe lângă ceilalți, care vor vedea și vor mirosi mâncarea, fiind predispuși să comande mai mult. 
Muzică lentă 
Și muzica are un efect important asupra cantității pe care o mâncăm. Studiile arată că melodiile lente, în surdină, încurajează clienții să petreacă mai mult timp într-un anumit loc, astfel că aceștia au tendința să comande mai multe produse. Acesta este motivul pentru care restaurantele de tip fast-food folosesc în general muzică pop, în surdină, și nu melodii dance sau techno. 
Meniuri XXL 
Meniurile sunt o altă tactică pusă la punct pentru a face clienții să consume mai mult. În timp ce aceștia cred că economisesc bani, cumpără de fapt produse de care nu au nevoie și pe care nu le-ar fi achiziționat dacă nu erau incluse în prețul altora. Studiile arată că, dacă primesc mai multe produse la un preț similar, oamenii au tendința să le mănânce, chiar dacă nu aveau de gând, inițial. Spre exemplu, dacă primesc și cartofi prăjiți alături de un hamburger, cei mai mulți vor mânca ambele produse, deși s-ar fi săturat cu unul dintre ele.


Comentează știrea

mishu
15 ianuarie 2014
eu merg

Daca aflu unde a fost pozat acel decolteu, client fidel ma fac !

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 18 Decembrie 2013
Stire din Sănătate : De la post,  la excesele alimentare
Sâmbătă, 07 Decembrie 2013
Stire din Cetățenești : "Grasă și frumoasă!" Dar și sănătoasă?
Marţi, 19 Noiembrie 2013
Stire din Cetățenești : Obezitatea, tratabilă cu acupunctură?
Pagina a fost generata in 0.6984 secunde