Bacteriile rezistente la antibiotice, distruse cu alte bacterii?

Bacteriile rezistente la antibiotice, distruse cu alte bacterii? - bacteriiantibiotice-1480344281.jpg

Articole de la același autor

Rezistența la antibiotice a luat amploare în ultima perioadă de timp. Specialiștii caută soluții. Ei au folosit cu succes un mijloc natural: bacteriile agresive care devorează alte bacterii, acționând ca un antibiotic viu, relatează BBC și Liberation.

Shigelloza este o boală diareică de temut pentru cei care călătoresc în zonele tropicale. Ea ucide peste un milion de oameni în fiecare an. Bacteriile au devenit rezistente în timp la majoritatea antibioticelor de prima linie, lăsându-le țărilor sărace posibilitatea de a alege între un tratament inaccesibil sau nimic.

Bacteriile Shigella au fost, prin urmare, candidatele ideale pentru experimentarea unei forme de antibiotic natural, deschizând calea pentru un tratament cu costuri mai mici. Ideea este simplă, dar puțin exploatată, după cum spun promotorii săi: expunerea Shigella la o bacterie ''de pradă'' agresivă, notează agerpres.ro.

Cercetători de la Universitatea din Nottingham și de la Imperial College din Londra au injectat o doză letală de Shigella flexneri (o specie virulentă) unor larve de pește-zebră, echivalentul acvatic al șoarecilor de laborator. Apoi le-au injectat o altă bacterie, Bdellovibrio care are capacitatea de a parazita și ucide tipul de bacterie căruia îi aparține Shigella flexneri (bacterii cunoscute ca "gram-negative").

Conform studiului publicat în revista Current Biology, rezultatele s-au ridicat la înălțimea așteptărilor: nu doar că ucide Shigella, dar Bdellovibrio dispare în mod natural din organism, fără efecte secundare observabile. Mai mult, cercetătorii au descoperit o asociere naturală între Bdellovibrio și sistemul imunitar: fragmente din membrana celulară a Shigella transportate de bacteria prădătoare stimulează celulele albe din sângele peștelui infectat, îmbunătățind lupta împotriva infecțiilor și rata de supraviețuire.

Sursa: agerpres.ro