PSD își face alt Guvern. Mai prinde Organizația Constanța vreun loc de ministru?
Articole de la același autor
Comentează știrea
Da, C-ta mai poate prinde un post de ministru, in urmatoarea varianta : sa fie cineva apropiat de Sevil Shhaideh si Liviu Dragnea.Cineva care sa-i conteste autoritatea lui Stroe in cadrul PSD C-ta si sa-i ia locul.Dragnea sa-i arate pisica lui Stroe,ptr votul sau alaturi de Tudose. PS."Așa să ne ajute bunul Dumnezeu", a spus Felix Stroe.- bai Felix, daca D-zeu va ajuta, atunci intra la favorizarea infractorului, si-l salta DNA-ul.Voi vreti sa-l teleormanizati acum si pe D-zeu.mai avem putin si o sa spunem ca Isus s-a nascut la Videle , nu la la Bethleem.
Am gasit pe Stiripezuze si apoi ZOAIE-rul Financiar. Paslaru, nume de Tzigan, a descoperit...apa. Imi amintesc ca Piggy-Moungioupoulu Pippi a protestat la Jewniunea Jewropean cand Ciocanitoarea Woodry a fost pusa de nebunul Bashitler la "Dezvoltare" pt a...dezvolta phuterea bashitlerista! --- Merita citit! --- OPINIE SORIN PÂSLARU, REDACTOR-ȘEF AL ZF OPINII Autor: Sorin Pâslaru ieri, 22:44 Desființați Ministerul Dezvoltării și PNDL, alocați banii la județe în funcție de populație și veți avea democrație reală în România și nu voturi contra bani de podețe și canalizare Toți se întreabă în aceste zile de unde vine phuterea celui care a bulversat o țară întreagă schimbând într-un an doi premieri fără să aibă parte de opoziție reală în propriul partid. Răspunsul poate fi dat dacă se privește în perspectivă istorică, cu 10 ani în urmă, pe ce filieră a structurii de putere administrativă a urcat actualul președinte al partidului de la guvernare și pe ce pârghii de putere se bazează astăzi. Totul se învârte în jurul ministerului așa-numit al "Dezvoltării Regionale", cu un buget de 1,5 miliarde de euro în 2018, care este de fapt un minister al "Exercitării Puterii Centrale în Teritoriu" și nu un Minister al Dezvoltării "Regionale", în fapt o contradicție în însăși denumirea sa: un minister înseamnă centralizare, nu regionalizare. Dacă vrei regionalizare, desființezi ministere, nu înființezi. Vorbiți astăzi cu orice consilier sau primar dintr-o comună oarecare din România și veți vedea că s-ar închina la fiecare secretară din Ministerul Dezvoltării ca să aibă acces mai rapid la banii din PNDL – așa-numitul Program Național de Dezvoltare Locală. Pentru un podeț de 100.000 de lei, pentru a renova o școală cu 50.000 de lei, trebuie să "aplici" în programul PNDL. O treime din școlile din România nu au toaletă în interior, dar trebuie aplicații și dosare făcute. Cine decide cum se alocă banii? Desființați Ministerul Dezvoltării "Regionale" și va dispărea cea mai importantă pârghie de putere a centrului asupra județelor. Prin niciun alt minister nu se poate exercita o putere mai mare în teritoriu decât prin acest minister. Spre deosebire de Transporturi, Sănătate sau Ministerul Muncii, obiectivele finanțate sunt mult mai vizibile, iar trocul "finanțare contra sprijin politic", mult mai lesnicios. Dar aici nu s-a ajuns ușor. Să ții astăzi în frâu un partid de sute de mii de membri și să obții un vot covârșitor în conducerea sa – acesta nu poate fi decât produsul unei îndelungate munci, al unei construcții ca o țesătură de păianjen care se învârte în jurul oricărui rebel până la sufocare. Și iată cum s-a ajuns aici. De fapt, puterea actuală a Ministerului Dezvoltării pleacă de la o construcție care a apărut ca urmare a aderării României la UE. Dezvoltările ulterioare au condus la crearea astăzi în cadrul Ministerului Dezvoltării a PNDL - care a fost creat chiar de actualul președinte al Camerei Deputaților în 2013, la un an după ce preluase funcția de ministru al dezvoltării. Ce nobil sună scopul înființării PNDL în nota de fundamentare a OUG nr. 28/2013: "pentru o utilizare mai eficientă a fondurilor publice, a fost necesară o coordonare și o implementare unitară la nivel național a dezvoltării infrastructurii locale". Și aici intră: alimentare cu apă, canalizare, școli, spitale, drumuri județene și comunale, poduri, podețe, punți (!), biblioteci, muzee, teatre, piețe, oboare, târguri, baze sportive, infrastructură turistică. Și ce frumos se încheie nota: "MDRAP centralizează propunerile transmise de consiliile jdețene și, în baza datelor deținute și a analizelor proprii de specialitate, întocmește pentru fiecare județ lista finală a obiectivelor aprobate. Această listă SE APROBÂ PRIN ORDIN al ministrului dezvoltării". Trebuie să dea acordul un ministru pentru un podeț de 10.000 de lei peste un pârâu în comuna Cojești din județul Călărași? Pentru o reabilitare de cămin cultural sau pentru modernizarea unei școli? Trebuie toate aceste obiective cu scop exclusiv local – zeci de mii în toată țara, la 3.000 de comune și 300 de orașe – să obțină aprobare de la centru? Nu sunt aceste investiții de competența comunei respective sau, cel mult, a județului din care face parte? La ce bun atunci Consiliile Județene? Cum s-a ajuns însă la această centralizare și la puterea acestui minister, care un buget aproape egal cu cel al Ministerului Transporturilor? Pentru prima dată cuvântul "Dezvoltare" apare în titulatura unui minister din România în martie 2007, în cadrul guvernului Tăriceanu II. Până atunci, Laszlo Borbely conducea ca ministru delegat Ministerul Lucrărilor Publice și al Amenajării teritoriului, din cadrul Ministerului Transporturilor. Apoi se înființează Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuinței, prin preluarea responsabilităților fostului Minister al Integrării Europene. Aderarea la UE cerea o structură ministerială care să coordoneze Agențiile de Dezvoltare Regionale prin care să fie distribuite fondurile europene. Aici veneau banii. Și Ministerul Dezvoltării devine "borcanul cu miere" al guvernării și mijlocul de control al județelor. Nu întâmplător preia tocmai acest portofoliu în 2009 puternicul pe atunci în PD-L Vasile Blaga, apoi Elena Udrea. Ministerul Dezvoltării devine canalul principal de influență în teritoriu al guvernului prin mecanismul bani contra voturi. În 2011 însă se înființează Ministerul Fondurilor Europene și "jucăria", pârghia de alocare a fondurilor UE trece de sub controlul Ministerului Dezvoltării la noul minister. Și atunci, în 2013, este înființat PNDL, un program care într-un fel copiază mecanismul de alocare a fondurilor UE, prin proiecte, dar integral pe banii statului. De ce a vrut actualul președinte al Camerei Deputaților chiar portofoliul Dezvoltării Regionale în 2012? Pentru că acolo era și este sursa de putere, de control. Cine merge astăzi în teritoriu să taie panglici pentru un drum județean în Argeș sau Constanța, cine i-au urmat pe filieră? Paul Stănescu. Cine a fost propus premier prima dată în decembrie 2017? Sevil Shhaideh, fostul ministru al dezvoltării. Aici este axa puterii, aici este controlul. Aceasta este explicația pentru care 60 din 70 membri ai Comitetului Executiv ai partidului de guvernământ au votat pentru schimbarea guvernului. Construcția alocărilor bugetare este de așa natură, pârghiile de control sunt atât de eficiente, încât pierderile sunt prea mari dacă ieși din front. Dar ia să fie o regulă instituită ca în fiecare an fiecare județ să primească proporțional cu numărul de locuitori bani pentru apă, canalizare, școli, șosele și spitale! De ce să nu se împartă proporțional cele 1,8 miliarde de euro și să nu mai existe discuții? De ce să stai cu mâna întinsă la guvern, pentru un podeț să aștepți să vezi ordinul ministrului – oare ești sau nu ești pe listă? Ți se alocă banii în funcție de numărul de locuitori și te gospodărești: anul acesta o școală, la anul un dispensar, peste doi ani refaci șoseaua.
Aveți nevoie de finanțare pentru casa dvs., pentru afacerea dvs., pentru achiziționarea de mașini, pentru achiziționarea de motociclete, pentru crearea afacerii dvs., pentru nevoile dvs. personale, fără îndoială. Acordăm credit personal cu o rată a dobânzii de 3%, indiferent de sumă. Doriți să scrieți pentru împrumuturile personale pe care le am la serviciile dvs. 24h / 24. Pentru mai multe informații: [email protected] mulțumesc