Consilier județean - inițiativă pentru a salva viețile șoferilor: separatoare de sens pe DN2A

1037
Consilier județean - inițiativă pentru a salva viețile șoferilor: separatoare de sens pe DN2A - sedintaconsiliuljudetean4-1491405315.jpg

Articole de la același autor

Consilierul județean Bogdan Bola, de la PNL, vrea să-și aducă beneficiul în soluționarea problemei ce stă la baza producerii accidentelor pe drumul național DN2A. 


Bogdan Bola face parte din Comisia Juridică, Ordine Publică și Situații de Urgență din cadrul Consiliului Județean Constanța, iar din această calitate, vrea să înainteze către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța și către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere o adresă prin care să solicite instalarea de separatoare de sensuri de mers pe marcajul axial pe tronsonul de drum național DN2A Hanul Morilor - Hârșova (sau ieșire DN2A spre Ghindărești - Hârșova).


"În ultimele șase luni, patru persoane și-au pierdut viața și alte trei au fost grav rănite în accidente rutiere pe un singur drum din județul nostru. Pentru a câștiga puțin timp, unii riscă prea mult și ajung să piardă totul", a spus consilierul județean Bogdan Bola.
 
Drumul național DN2A este principalul drum care leagă Constanța de nordul județului, respectiv de localitatea Hârșova. Cu toate că în ultimii ani s-au depus eforturi pentru a se asigura un trafic cât mai fluent și mai sigur, în multe zone drumul mărindu-se la două benzi pe sens, un sector rămâne periculos. Este vorba despre tronsonul de drum care începe de la Hanul Morilor până la intrarea în orașul Hârșova.


"Toți locuitorii din zonă știu că acest sector de drum este problematic, în special de la ieșirea spre Ghindărești de pe DN2A până la Hârșova. Sunt multe porțiuni cu vizibilitate redusă, linie discontinuă chiar dacă zona este vălurită, diferențele de nivel sunt mari, iar șoferii care nu sunt familiarizați cu această șosea sunt induși în eroare și se expun accidentelor. În luna noiembrie a anului trecut, un teribil accident a avut loc în această zonă, în locul cunoscut drept Valea lui Ene, iar mai multe persoane și-au pierdut viața, între ele și un copil de cinci ani. De asemenea, în alte trei accidente care au avut loc în ultimul an pe această porțiune de drum, au fost persoane rănite grav și ușor", a explicat Bogdan Bola. 


În plus, el a adăugat că, din aceste considerente, în calitate de consilier județean, a adresat o solicitare Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța, Serviciul Rutier prin care a aflat o statistică privind numărul și gravitatea accidentelor pe acest tronson și dacă instalarea de separatoare a sensurilor de mers reprezintă o soluție.


Ce spune Poliția Rutieră


"În intervalul 1 martie 2016 -1 martie 2017 pe DN2A, pe sectorul de drum cuprins între Hanul Morilor și intrarea în orașul Hârșova, s-au produs patru accidente rutiere soldate cu patru morți, trei răniți grav și trei răniți ușor. În ceea ce privește numărul accidentelor produse pe DN2A, pe tronsonul cuprins între localitățile Constanța și Ovidiu, în perioada 1 mai 2014 - 1 martie 2017, au fost înregistrate 12 accidente soldate cu doi morți, un rănit grav și 12 răniți ușor, comparativ cu perioada 1 mai 2011 - 1 mai 2014 când, pe același sector de drum, s-au produs 18 accidente rutiere soldate cu opt morți, patru răniți grav și 15 răniți ușor. În privința reducerii gravității urmărilor accidentelor de pe tronsonul cuprins între municipiul Constanța și localitatea Ovidiu, un rol important l-a avut amenajarea, începând cu data de 1 mai 2014, a separatorului de sensuri de mers, pe marcajul axial", se spune în răspunsul primit de la Serviciul Rutier Constanța. 


Cu alte cuvinte, din răspunsul oferit de polițiști reiese că acolo unde astfel de separatoare au fost instalate, cum ar fi tronsonul de drum național DN2A între Constanța și Ovidiu, numărul accidentelor și a victimelor acestora a scăzut vizibil în anii care au urmat instalării.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4562 secunde