Scrisoarea deschisă a liderilor sindicali de la Daewoo-Mangalia către premierul României

809
4
Scrisoarea deschisă a liderilor sindicali  de la Daewoo-Mangalia către premierul României - grevadmhi260420072-1516023515.jpg
Intenția statului român de a prelua întregul control asupra companiei Daewoo-Mangalia Heavy Industries a stârnit îngrijorarea salariaților unității. În numele acestora, liderii sindicali s-au adresat premierului Mihai Tudose, prin intermediul unei scrisori deschise, pe care o prezentăm integral.

Domnule prim-ministru,

Federația Sindicatelor Libere din România (FSLR), împreună cu afiliatul său, Sindicatul Liber Navalistul, reprezentativ la nivelul SC DAEWOO MANGALIA HEAVY INDUSTRIES SA (DMHI Mangalia), își exprimă, prin prezenta, îngrijorarea cu privire la deteriorarea accelerată a situației economice și sociale din cadrul companiei DMHI Mangalia.

Astăzi, DMHI Mangalia mai numără aproximativ 1700 de salariați, numărul acestora fiind în scădere zilnică din cauza stării de incertitudine în ceea ce privește viitorul acestei companii cât și din cauza micșorării veniturilor salariaților. Doar în 2017, peste 600 de salariați au plecat din cadrul companiei, sporind numărul total de lucrători care nu se mai regăsesc pe platforma societății la circa 5.000 de persoane (inclusiv salariați din societățile subcontractoare).

Părinții noștri au construit o parte din flota deținută de România înainte de anii ’90, iar noi, generația următoare, am continuat să construim nave considerate a fi cele mai mari din categoria lor.

În ultimii 20 de ani, am livrat cel puțin 155 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave de foraj marin și alte structuri plutitoare, ajungând astfel pe primul loc în Europa în ceea ce privește construcția de nave comerciale de mare tonaj.

Salariații companiei au fost și rămân un partener dedicat, onest și responsabil, un partener care a contribuit în mod direct la dezvoltarea companiei. Cele aproximativ 1 milion de ore suplimentare efectuate în anul 2016 au constituit sacrificii realizate de salariați, generatoare de consecințe asupra sănătății și vieții de familie, sacrificii care au făcut din Șantierul Naval Mangalia un partener economic serios și responsabil, etalon pentru industria navală europeană.

În tot acest interval de timp, eforturile și sacrificiile salariaților pe care îi reprezentăm au fost anulate de un management ciudat, un management care a avut ca principal obiectiv transferarea profiturilor în țara de origine a actualului acționar majoritar. Dosarele de spălare de bani ale reprezentanților acționarilor în managementul companiei, dosarele de evaziune fiscală cât și plângerile penale depuse până în prezent nu au generat efectele așteptate.

În cei 20 de ani de existență a societății mixte am asistat la un comportament tolerant din partea acționarului minoritar, statul român. Am sperat că, măcar acum, în acest proces de schimbare a acționariatului, uzând de dreptul său de preempțiune, statul român prin reprezentanții săi va juca un rol pozitiv în ceea ce privește viitorul acestei companii. Până în acest moment, am constatat cu îngrijorare menținerea unei atitudini ezitante, dublate de declarații politice superficiale care, în opinia noastră, întărește starea de incertitudine cu privire la situația companiei.

Am luat act de declarațiile dumneavoastră, domnule prim-ministru, prin care ne înștiințați că vreți să faceți din șantierul naval din Mangalia o companie 100% românească. Practic, există un mix de elemente care poate asigura dezvoltarea șantierului din Mangalia, judecând după avantajele competitive pe care acesta le deține: poziția geografică, forță de muncă bine pregătită, cât și echipamente, tehnologii și infrastructură care permit construcția de nave de mare tonaj.

Considerăm că este cel puțin ineficient să irosim toate aceste avantaje doar pe construcția unor bărcute!!!!!. Sperăm că strategia managerială a Guvernului cu privire la șantierul naval Mangalia se bazează pe mai mult decât atât și sperăm că intervenția dumneavoastră publică a conținut doar o exprimare nefericită.

În continuare ne exprimăm neîncrederea în capacitatea statului de a administra eficient și de a dezvolta compania. În calitatea sa de acționar minoritar, a fost martor și chiar a contribuit la degradarea situației companiei.

Este scandalos și inadmisibil ca o companie care a livrat performanțe industriale notabile în ceea ce privește numărul de nave construite sau a standardelor de calitate, să aibă în acest moment datorii de 1,1 miliarde de euro, acest lucru nefiind posibil decât cu complicitatea directă a reprezentanților statului român.

Singura noastră preocupare o reprezintă prezentul și viitorul economic și social al șantierului, fapt care ne îndreptățește să vă invităm, domnule prim-ministru, să avem un dialog constructiv în această perioadă.

Vă invităm să veniți în mijlocul nostru, să ne expuneți viziunea statului român pentru funcționarea și dezvoltarea șantierului naval din Mangalia, să ne prezentați planul de afaceri pentru anul în curs, previziunile pentru viitor, investițiile pe care statul român și le asumă odată cu preluarea pachetului majoritar de acțiuni, să ne transmiteți dacă și cum putem ajuta și să ne transmiteți dacă mâine, peste 6 luni sau peste un an, vom mai avea un loc de muncă în cadrul șantierului.

Cu prietenie,

Gobeajă Ilie Laurențiu/președinte interimar al S L. "Navalistul"

Marin Florian/președinte FSLR.

Comentează știrea

Zic si eu ...
16 ianuarie 2018
Care premier ?

Aceasta tara nu este guvernata de cel putin 1 an !

CEx-ul rosu
16 ianuarie 2018
@ sindicalistilor

Domnilor sindicalisti, care prim-ministru?Incepand de azi, trebuie sa va adresati direct CEx-ului din Kiseleff nr 10.Ati vazut ce a spus ciocoiul de Teleorman,"toate deciziile se vor lua in partid sin CEx". Asa ca reformulati scrisoarea si incepeti cu "Draga CEx-ule din Kiseleff Nr10,......" PS.Oricum Daewooo Mangalia , nu intra in viitoarele planuri ale PSD-ului.Dragnea & Stanescu trebuie sa imparta banii prin Vaslui,Arad etc, pe la filialele loiale lui Dragnea.Fara suparare ,ce este mai important si prioritar ptr Dragnea, sa salveze Daewoo Mangalia sau sa-si plateasca datoria catre Mitica Buzatu?Ce este mai important ,poporul roman , sau gasca de corupti din PSD?

Dinu
16 ianuarie 2018
DMHI

DMHI functiona ca orice santier naval din Korea sau Japonia. In santier se fac numai asamblari, montaje si probe. La DMHI, aproape totul venea din Korea. Tabla taiata la dimensiuni cu sanfren venea direct de la Pohang, motorul principal, DG-uri, echipamente pentru CM si punte veneau de la fabricantii koreeni. In cazul ca se accepta Damen Holding, si acesta va proceda la fel. Daca santierul e luat de Statul Roman, aceleasi proceduri trebuiesc aplicate. Asta inseamna logistica, utilajele sa-ti vina la timp nici prea devreme ca sufoca depozitele, nici prea tarziu ca incurca ciclul de fabricatie. La santierul unde am lucrat ca superintendent faceau 16 nave de 50 K pe an si trecusera la un regim pentru 32 nave pe an. N-au mai apucat ca i-au terminat grevele si contractele proaste incheiate cu STOLT si altii. Ce vreau sa reliefez este ca acest santier nu va putea functiona sub management romanesc decat cu costuri imense. In plus, trebuiesc comenzi de nave pe 2-3 ani inainte. SN Constanta, traieste mai mult din reparatii asa ca, concurenta loveste !

Pescarul
16 ianuarie 2018
Amator

.. catre primministru.. cand o fi .. daca o fi.. cand nu o fi macroul prea mic nici prea mic ca sa fie pus pe cantar nici prea mare .. acum avem doar plevușca si rechin de Teleorman. de Giurgiu.. de Dolj..

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2331 secunde