Reorganizări în instituţiile administraţiei locale Constanţa. Cine se află pe „lista neagră” de la SPIT

3018
Consilierii locali constănţeni se reunesc, vineri, 30 iulie, în şedinţa ordinară a lunii iulie. Şedinţa se va desfăşura online, iar pe ordinea de zi sunt incluse 44 de proiecte de hotărâre. Administraţia locală intenţionează reorganizarea a două instituţii din subordine, Serviciul Public de Impozite şi Taxe şi compania de transport public CT BUS. Drept urmare, 40 de posturi vor dispărea de la SPIT şi vor fi angajaţi 116 şoferi de autobuz.

Două proiecte de hotărâre, iniţiate de primarul Vergil Chiţac şi care urmează a fi supuse votului consilierilor locali, propun modificarea organigramelor şi a statelor de funcţii la SPIT şi la CT BUS. „În vederea eficientizării activităţii instituţiei în contextul economic actual, cât şi pentru gestionarea eficientă a resurselor, se urmăreşte reducerea cheltuielilor cu resursele umane pe anul 2021, ca parte a cheltuielilor de funcţionare prin reducerea birocraţiei, creşterea transparenţei şi a eficienţei prin utilizarea tehnologiilor moderne şi automatizarea fluxurilor administrative ale instituţiei, bazate pe digitalizare (online) şi, nu în ultimul rând, de educare a cetăţenilor în această direcţie, este necesară modificarea organigramei şi statului de funcţii al SPIT Constanţa”, precizează primarul Vergil Chiţac.

În urma acestei reorganizări, numărul posturilor se reduce de la 249 de funcţii la 209 funcţii. Mai mulţi angajaţi îşi vor pierde posturile ocupate, printre care şi Diana Sobaru, fost purtător de cuvânt al Primăriei Constanţa, pe vremea primarului Decebal Făgădău, şi Adriana Deoancă, fost consilier al lui Decebal Făgădău, care se transferaseră la SPIT după ce acesta a pierdut alegerile din 2020. De asemenea, potrivit directorului SPIT, Cristina Aldea, vor fi reorganizate serviciile din cadrul instituţiei, urmând să fie păstrate 189 de funcţii publice de execuţie, o funcţie contractuală de execuţie, trei funcţii publice de şef birou, 13 funcţii publice de şef serviciu, două funcţii publice de conducere de director executiv adjunct şi o funcţie publică de conducere de director executiv.



Se caută 116 şoferi de autobuz


În schimb, la CT BUS, se anunţă vremuri ceva mai bune şi urmează angajări. „Având în vedere priorităţile de dezvoltare şi revitalizare a serviciului public de transport, considerăm că la nivelul CT BUS S.A. este necesară reorganizarea activităţii şi luarea de măsuri care să fluidizeze atât structura organizatorică cât şi numărul de posturi absolut necesar raportat la nevoile tehnice şi economice ale societăţii. De la un număr actual de 785 de posturi prevăzute în organigramă şi statul de funcţii, am propus o nouă organigramă şi un nou stat de funcţii care totalizează un număr de 921 de posturi”, explică directorul general al CT BUS, Aristide Cătălin Dumitrache, în referat.

Astfel, conducerea societăţii va fi asigurată de patru directori. Numeroase modificări vor fi făcute şi la direcţiile companiei, însă cel mai important este că va creşte numărul şoferilor de autobuze. „În privinţa coloanelor auto transport călători, în prezent funcţionăm cu 405 posturi de şoferi autobuz aprobaţi prin organigrama din 2019, pentru a asigura cele 22 de linii care efectuează 1.793 curse pe zi, în ciclograma de luni – vineri, şi 1.306 pe zi în ciclograma de sâmbătă – duminică. Numărul de posturi din organigramă nu a fost actualizat nici la momentul introducerii curselor de noapte, respectiv 2 – 43, 5 – 40, 100M şi 102, nici în momentul introducerii curselor de elevi şi nici în momentul introducerii liniei 13 în septembrie 2020 şi liniei 14 în ianuarie 2021, fapt ce generează efectuarea suplimentară a orelor şi nerespectarea repausului săptămânal. Ne confruntăm cu un număr foarte mare de ore suplimentare care conduc la creşterea gradului de oboseală a şoferilor, implicit al neatenţiei la volan. Pentru funcţionarea în legalitate şi evitarea creşterii gradului de oboseală al şoferilor, propunem înfiinţarea unui număr de 116 posturi de conducător auto transport rutier de persoane. Avem foarte mare nevoie de şoferi, organigrama fiind de pe timpul când era RATC, din 2018”, subliniază directorul Aristide Cătălin Dumitrache.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.7264 secunde