Primăria Constanţa, fără plan de calitate a aerului

222
Primăria Constanţa, fără plan de calitate a aerului - constantafaraplan-1612714711.jpg

Articole de la același autor

Municipiul Constanţa nu are un plan de calitate a aerului deşi acesta trebuia realizat şi aprobat de mai bine de doi ani de zile. Tocmai de aceea, Comisariatul Judeţean Constanţa al Gărzii Naţionale de Mediu a anunţat un control la Primăria Constanţa, zilele acestea.

„În anul 2018, Primăria municipiului Constanța a contractat societatea MCM EVA SRL, prin procedură de achiziție directă pentru realizarea Planului de calitate a aerului pentru municipiul Constanța, cu o valoare a contractului de 77.300 lei fără TVA. Potrivit legislației în vigoare, achizițiile cu o valoare de până în 135.000 lei pot fi încheiate prin achiziție directă. Autoritatea locală avea obligația elaborării acestui document, în conformitate cu Ordinul ministrului Mediului nr. 598/2018, abrogat de Ordinul nr. 2202/2020 prin care pentru anumite aglomerări urbane este necesară realizarea studiului și a planului de calitate a aerului. În luna decembrie a anului 2018, societatea contractată a furnizat un draft al Planului, care a fost postat pe site-ul municipalității pentru consultarea publică și, totodată, pentru a anunța inițierea procesului de elaborare a documentului”, explică purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa, Ionela Bărboi.

Potrivit acesteia, odată încheiată procedura de consultare publică la începutul anului 2019, instituțiile abilitate au solicitat modificări ale documentului furnizat. Au urmat doi ani în care Primăria Constanța a solicitat prestatorului modificări ale Planului de calitate a aerului cerute de Agenția de Protecția Mediului Constanța și Agenția Națională a Mediului, modificări care nu au fost efectuate conform solicitărilor. „Având în vedere că după doi ani în care au fost somați să facă modificările cerute de instituțiile specializate în structura și conținutul Planului, societatea nu a făcut acest lucru, Primăria a fost nevoită să rezilieze contractul. Precizăm, de asemenea, că Primăria Constanța nu a făcut nicio plată către societatea MCM EVA SRL pentru documentele furnizate în timpul celor doi ani de contract. La începutul anului 2021, având în vedere că Primăria Constanța este în continuare obligată să aibă un Plan de calitate a aerului (care trebuia să fie finalizat în 2019) a fost reluată procedura de achiziție. Operatorul economic care este însărcinat să realizeze acum Planul de calitate a aerului (Enviro Ecosmart SRL Galați) a fost identificat pe platforma de achiziții publice SICAP, i-a fost solicitată o ofertă și ulterior, după îndeplinirea procedurilor legale a fost semnat contractul de servicii”, a mai precizat reprezentantul Primăriei Constanţa.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.381 secunde