PNL cere pentru constănțeni facilități fiscale la plata impozitelor și taxelor locale

1200
PNL cere pentru constănțeni facilități fiscale la plata impozitelor și taxelor locale - fondliberaliconsiliullocalconsta-1592321582.jpg

Articole de la același autor

Criza creată de virusul SARS-CoV-2 a determinat Guvernul să pună la dispoziția autorităților locale o serie de mijloace juridice în baza cărora acestea pot acorda facilități fiscale la plata impozitelor și taxelor locale.

Drept urmare, cei 10 consilieri liberali ai municipiului Constanța au inițiat, spre dezbatere publică și aprobare, un proiect de hotărâre pentru acordarea unor facilități fiscale la plata impozitelor și taxelor locale, în contextul pandemiei de coronavirus.

Astfel, potrivit proiectului de hotărâre, cetățenii municipiului Constanța ar urma să beneficieze de mai multe facilități.

Prima dintre ele vizează reducerea cu 25 la sută a impozitului anual pe clădirile aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosință printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfășurarea unor activități economice către alte persoane fizice sau juridice.

Concret, ar urma să beneficieze de această facilitate doar dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență, ca urmare a efectelor epidemiei, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligați, potrivit legii, să își întrerupă total activitatea sau dețin Certificatul pentru situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice. Mai exact, această facilitate vine în sprijinul persoanelor fizice sau juridice care au fost afectate direct de instituirea stării de urgență.

O altă măsură face referire la scutirea de la plata lunară a taxei pe clădiri datorată de către concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau folosință a unei clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgență ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului, utilizatorii clădirilor au fost obligați să-și întrerupă total activitatea economică.

Accesoriile datorate bugetului ar putea fi anulate

Proiectul înaintat de consilierii liberali mai prevede, pentru perioada în care a fost declarată starea de urgență, scutirea de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafețelor care au fost obligați să își întrerupă total activitatea economică sau dețin Certificatul pentru situații de urgență prin care se certifică întreruperea parțială a activității economice. Pentru a beneficia de această prevedere, utilizatorii vor avea obligația ca, până la data de 15 septembrie a.c., inclusiv, să depună, la Serviciul Public de Impozite și Taxe, o cerere de acordare a scutirii, însoțită de o declarație pe propria răspundere și documente justificative, după caz.

Potrivit documentului, ar urma să se aprobe și anularea accesoriilor în cazul obligațiunilor bugetare restante la data de 31 martie a.c., datorate bugetului local al Municipiului Constanța. Procedura îi vizează pe toți contribuabilii persoane fizice, juridice sau entități fără personalitate juridică. Contribuabilii vor putea depune o cerere de anulare a accesoriilor până cel târziu la 15 decembrie a.c.

Consilierii municipali ai PNL consideră că aceste măsuri trebuie luate, deși impozitele și taxele locale constituie o sursă importantă de venituri, utilizate pentru acoperirea cheltuielilor publice a căror finanțare se asigură de la bugetul local. Deși documentele emise de Guvern prevăd posibilitatea reducerii cu până la 50%, liberalii constănțeni consideră că, "în spiritul responsabilității bugetare și a necesității de a asigura finanțarea obiectivelor de investiții și a sumelor ce reprezintă cofinanțare pentru proiectele cu finanțare de la bugetul Uniunii Europene, procentul de reducere propus nu atinge maximul permis de OUG 69/2020, ci corespunde celor două luni de stare de urgență, la care se adaugă o lună aferentă relaxărilor generale a măsurilor impuse prin starea de alertă. Scopul este de a realiza un echilibru între nevoile amintite ale bugetului local și perioada concretă în care activitățile economice au fost total sau parțial suspendate". 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2062 secunde