Cu toate că proiectul este controversat și se poticnește în Parlament,

Mazăre alocă peste un milion de lei pentru proiectarea șoselei de coastă (galerie foto)

3165
Mazăre alocă peste un milion de lei pentru proiectarea șoselei de coastă (galerie foto) - e63bb9e9a4b930959b8cc4259afc9ba4.jpg
Terenurile favorizate de trecerea șoselei de coastă sunt, în majoritatea lor, cele implicate în procesul retrocedărilor ilegale, proces în care Mazăre și Constantinescu sunt judecați, alături de alți 35 de inculpați, pentru un prejudiciu de 114 milioane euro în dauna statului român și în dauna municipalității Constanța

Deși proiectul privind construirea șoselei de coastă a primit vot negativ din partea Senatului României în urmă cu trei zile, primarul Constanței a anunțat, ieri, pe site-ul de licitații publice, că oferă din bugetul localității peste un milion de euro pentru "achiziția serviciului de proiectare în fază Studiu de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții Riviera Tomis între Stațiunea Mamaia și Portul Tomis Constanța".
Cu alte cuvinte, edilul constănțean trece cu bocancii săi de ofițer în armata germană peste decizia celui mai înalt for legislativ al țării, aruncând o căruță de bani publici pentru un proiect care, deocamdată, este imposibil de realizat. Ne întrebăm, ce se va întâmpla cu proiectarea și studiul de fezabilitate pentru care se va plăti peste un milion de lei noi, dacă votul final din Parlament va fi cel anticipat de senatori - adică unul negativ? Citând din inițiatorii proiectului legislativ privind aprobarea construirii șoselei de coastă, parlamentarii PSD de Constanța, cutuma parlamentară spune că votul din Camera Deputaților va fi similar cu cel de la Senat, mai ales că raportul de forțe între susținători și cei care o resping rămâne neschimbat.
Cu toate acestea, pe site-ul de licitații publice și pe Sistemului Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP), Primăria Constanța a anunțat, ieri, organizarea unei licitații pentru proiectarea în fază de studiu de fezabilitate privind construirea șoselei de coastă, a cărei valoare se ridică la 1.368.529 RON (peste 13 miliarde de lei vechi).
Prin anunțul de participare cu numărul 85981/9.09.2009, municipalitatea anunță atribuirea unui contract pentru "achiziția serviciului de proiectare în fază Studiu de Fezabilitate aferent obiectivului de investiții Riviera Tomis între Stațiunea Mamaia și Portul Tomis Constanța", în urma căruia primăria va beneficia de servicii de arhitectură, servicii de inginerie specializată și servicii de inginerie integrată, servicii de proiectare urbanistică și peisagistică, servicii conexe de consultanță științifică și tehnică, servicii de testări și analize tehnice. Termenul pentru finalizare este de trei luni începând de la data atribuirii contractului. De asemenea, pentru cei interesați se percepe o garanție de participare în valoare de 15.000 lei, iar pentru câștigători o garanție de bună execuție de 5% din valoarea contractului, fără TVA.
În anunț se mai precizează că lucrarea va fi finanțată de la bugetul local, proiectul nefiind realizat prin fonduri europene.
La condițiile de participare se precizează că cifra de afaceri pe 2008 a firmei trebuie să fie de minimum 1,5 milioane de lei și se solicită completarea unui formular cu serviciile similare prestate în ultimii trei ani, cu personalul de conducere și personalul responsabil pentru îndeplinirea contractului, lista cu specialiștii în domeniu (geotehnicieni, topometriști, arhitecți, ingineri specialiști și, după caz, specialiști în batimetrie), prezentare CV-uri specialiști. Totodată, ofertantul va prezenta cel mult trei contracte similare având ca obiect servicii de proiectare a lucrărilor de drumuri, lucrări hidrotehnice de apărare împotriva valurilor, lucrări de consolidare a versanților, pentru care suma serviciilor prestate incluse în contractele prezentate să fie de cel puțin 1.000.000 lei, fără TVA.
Procedura de atribuire va fi prin licitație deschisă, urmând să fie selectată oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic.
Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este de 19 octombrie 2009, ora 16.00. Amintim că, în urmă cu trei zile, proiectul de lege privind construcția șoselei de coastă a fost respins de Senat, du-pă ce parlamentarii PNL, UDMR și PD-L au dat un vot negativ. Ei au reclamat că este dubioasă graba cu care încearcă Mazăre și PSD să facă această șosea de coastă, mai ales că există indicii temeinice că proiectul are un impact negativ asupra mediului și că se urmărește, prin executarea lui, îmbogățirea unor apropiați din anturajul edilului, cărora Primăria le-a retrocedat terenuri exact pe locul pe unde ar trebui să treacă Riviera.

În imaginile din galeria foto, desprinse din raportul de constatare efectuat de experții Departamentului Național Anticorupție (DNA), puteți vedea terenurile care au fost retrocedate celor care sunt co-inculpații lui Radu Mazăre și ai lui Nicușor Constantinescu în procesul aflat pe rolul Curții de Apel București.

Explicații foto:
1. Traseul probabil al șoselei de coastă
2. Aici puteți vedea care sunt terenurile aparținând domeniului public al statului, terenuri care conform legii nu puteau fi înstrăinate și care au fost retrocedate de primăria lui Mazăre mandatarilor care au ajuns în posesia drepturilor familiei Movilă. Evident, șoseaua de coastă va trece pe lângă sau pe aceste terenuri, adăugându-le, prin traficul intens, valoare comercială.
3. În ortofotoplan și în imaginea fotografică, zona Pescărie, cu terenurile retrocedate către Gardef, Nejloveanu și Leșe.
4. În ortofotoplan și în imaginea fotografică, zonele falezei Bucovina și falezei Eminescu, cu terenurile atribuite către Movilă, Nejloveanu și Leșe.
5. În imaginea fotografică se văd terenurile din faleză nord, din cartierul consilierilor, terenuri dobândite din mare, care aparțineau domeniului public al statului și nu ar fi trebuit înstrăinate.
6. În ortofotoplan - terenurile din Portul Tomis și din dreptul Plajei Modern, atribuite acelorași co-inculpați ai lui Mazăre în procesul retrocedărilor ilegale.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.8018 secunde