Mazăre a anunțat că va construi șoseaua de coastă indiferent de ce vor vota deputații
2020
Articole de la același autor
Constănțenii plătesc 800.000 de euro la TV Neptun ca să vadă știri favorabile administrației Mazăre
01 August 2009
"Mazăre și-a plătit voturile cu bani din bugetul Consiliului Local"
14 Septembrie 2009
Victor Manea este noul președinte interimar al Organizației Municipale a PNL Constanța
14 Septembrie 2009
Primarul comunei Peștera nu exclude "divorțul" de PSD
09 Septembrie 2009
Primarul Radu Mazăre a declarat, ieri, în cadrul unei conferințe de presă, că primul obiectiv de investiții care va fi finanțat din cele 90 de milioane de euro, bani europeni necesari planului integrat de dezvoltare (n.r. - și la care munici-palitatea însă se uită, așa cum a specificat însuși primarul, "ca la sfintele moaște"), va fi șoseaua de coastă. Primarul social-democrat a explicat că, în momentul de față, proiectul se află în procedura de evaluare de Ministerul Mediului și în cea de aviz de mediu la Agenția Regională de Mediu Galați, iar dacă această din urmă instituție va da aviz favorabil, "ar trebui, teoretic, ca de la începutul anului viitor", șoseaua de coastă să devină realitate. Interesant de remarcat e, însă, că deși proiectul șoselei de coastă inițiat de parlamentarii PSD de Constanța nu a trecut încă de votul final al Camerei Deputaților, cameră decizională în acest caz, Mazăre a declarat, destul de relaxat, că șoseaua poate fi realizată și fără votul din Parlament. Și asta deoarece, conform explicațiilor sale, Ministerul Mediului s-a pronunțat deja asupra acestui proiect printr-o "hârtie prin care se poate da aviz", un fel de "dispensă", așa cum a numit-o șeful administrației publice locale constănțene. Ori, dacă ministerul condus, să nu uităm, de fostul viceprimar al Constanței, pesedistul Nicolae Nemirschi, și-a dat acordul, nu mai lipsește decât avizul Agenției Regionale de Mediu Galați, care va evalua impactul proiectului, pentru ca gașca PSD de la malul mării să își vadă visul concretizat, mai exact, prin ceea ceva fi numit "drum tehnologic".
Reamintim că Legea pentru modificarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere a fost trimisă, pe 10 octom-brie 2008, pentru promulgare președintelui României, acesta din urmă solicitând pe 27 octombrie reexaminarea inițiativei legislative.
La finalul lunii ianuarie 2009, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a dat avizul de construire a șoselei de coastă, Senatul res-pingând, ulterior, cererea de reexa-minare a șefului Statului. Proiectul nu a trecut, însă, de votul final din Se-nat, acolo unde parlamentarii PD-L s-au opus, dar el va fi dezbătut, cât de curând, în Camera Deputaților.
Chiar și așa, în situația de față, cel mai înalt for legislativ al țării pare să fie doar un apendice în cazul șoselei de coastă pentru că, așa cum a ținut să precizeze Mazăre, "sunt două lucruri diferite: una e legea, altul e drumul de aviz". "Suntem în procedura de achiziție de licitație pentru studiul de fezabilitate al șoselei de coastă, care înseamnă cam 40% din proiectul tehnic. Deci o treabă temeinic făcută. După care, în paralel cu avizarea de la Galați, cu studiul de fezabilitate, dăm drumul la licitația mare de proiectare și execuție a șoselei de coastă", a completat el.
Mai în glumă, mai în serios, primarul și-a exprimat speranța că Nemirschi nu va fi schimbat de la conducerea Ministerului Mediului. Nu de alta, dar numai cu sprijinul său și cu mult speratul acord al Agenției de Mediu Galați, șoseaua de coastă ar deveni, din "fata Morgana", realitate.
Reamintim că Legea pentru modificarea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 202/2002 privind gospodărirea integrată a zonei costiere a fost trimisă, pe 10 octom-brie 2008, pentru promulgare președintelui României, acesta din urmă solicitând pe 27 octombrie reexaminarea inițiativei legislative.
La finalul lunii ianuarie 2009, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a dat avizul de construire a șoselei de coastă, Senatul res-pingând, ulterior, cererea de reexa-minare a șefului Statului. Proiectul nu a trecut, însă, de votul final din Se-nat, acolo unde parlamentarii PD-L s-au opus, dar el va fi dezbătut, cât de curând, în Camera Deputaților.
Chiar și așa, în situația de față, cel mai înalt for legislativ al țării pare să fie doar un apendice în cazul șoselei de coastă pentru că, așa cum a ținut să precizeze Mazăre, "sunt două lucruri diferite: una e legea, altul e drumul de aviz". "Suntem în procedura de achiziție de licitație pentru studiul de fezabilitate al șoselei de coastă, care înseamnă cam 40% din proiectul tehnic. Deci o treabă temeinic făcută. După care, în paralel cu avizarea de la Galați, cu studiul de fezabilitate, dăm drumul la licitația mare de proiectare și execuție a șoselei de coastă", a completat el.
Mai în glumă, mai în serios, primarul și-a exprimat speranța că Nemirschi nu va fi schimbat de la conducerea Ministerului Mediului. Nu de alta, dar numai cu sprijinul său și cu mult speratul acord al Agenției de Mediu Galați, șoseaua de coastă ar deveni, din "fata Morgana", realitate.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 09 Septembrie 2009
Vineri, 18 Septembrie 2009
Miercuri, 16 Septembrie 2009
Joi, 10 Septembrie 2009
Joi, 03 Septembrie 2009
Sâmbătă, 29 August 2009