Primarul Tudor Nădrag, despre ultimul proiect realizat:

"În infrastructura orașului Hârșova, nu se mai făcuse nimic de 35-40 de ani"

339

Articole de la același autor

"În infrastructura orașului Hârșova, nu se mai făcuse nimic de 35-40 de ani"  Rețeaua de străzi din orașul Hârșova  a fost reabilitată și modernizată cu fonduri europene, durata de implementare a proiectului fiind de 20 de luni de la semnarea contractului, respectiv, în perioada 15 februarie 2014 - 14 octombrie 2015. Drept urmare, cu ocazia finalizării proiectului, la sediul Primăriei Hârșova a avut loc, ieri, o conferință de presă care a avut drept scop aducerea în atenția publicului a obiectivelor acestui demers social. 


În cadrul întâlnirii, organizatorii au pre-cizat că obiectivul general al proiectului a vizat, în primul rând, dezvoltarea durabilă și echilibrată a orașului Hârșova în vederea creșterii rolului de catalizator al dezvoltării economice și sociale în zona de nord-est a județului Constanța. Totodată, ca obiective specifice proiectului au fost avute în vedere asigurarea capacității de preluare a flu-xurilor majore de circulație pe direcțiile principale de legătură cu drumul național (DN2A) ce traversează orașul și eliminarea blocajelor rutiere, în vederea fluidizării traficului urban, prin reabilitarea și modernizarea următoarelor străzi urbane de categoria a II-a și a III-a: Vadului, Traian, Nicolae Țărcă, Decebal, Lunei și Revo-luției. De asemenea, s-a mai urmărit ca, la finalul proiectului, să fie redus cu minim 40% timpul mediu de transport în localitate prin creșterea vitezei medii de circulație, ca efect al fluidizării traficului în orașul Hârșova, dar și creșterea siguranței trafi-cului în localitatea Hârșova. 


În altă ordine de idei, pe lângă cele șase străzi, au fost reabilitate și modernizate și trotuarele, bordurile și alveolele pentru stațiile de autobuz, precum și parcările. Realizatorii proiectului nu au uitat nici spațiile verzi care au rămas pe vechile amplasamente însă, au suferit anumite modificări. Astfel, s-au reabilitat spațiile verzi, prin înlocuirea bordurii de încadrare cu borduri noi și însămânțare de gazon pe pământ vegetal. În ceea ce privește colectarea apelor pluviale de pe platforma străzilor, aceasta s-a realizat prin inter-mediul pantelor transversale proiectate, iar evacuarea apelor de pe platformă se va face prin intermediul gurilor de scurgere existente care se descarcă în canalul pluvial existent, de pe fiecare stradă. Un alt obiectiv vizat a constat în realizarea de marcaje rutiere pentru semnalizarea orizontală și completarea semnalizării verticale și indicatori de circulație noi acolo unde acestea lipsesc. 


"Finalizarea acestui proiect reprezintă o realizare deosebită în infrastructura orașului Hârșova, având în vedere că de 35-40 de ani nu s-a făcut nimic pentru reabilitarea străzilor. Acum avem 6,5 km de străzi care arată la standarde europene de circulație, deoarece s-au montat două straturi de covor asfaltic și folie antifisură. Totodată, au fost montate borduri noi, trotuare și ali-niamente stradale cu spații verzi foarte frumoase. Aceste străzi se adaugă celor 15 km care au fost refăcuți în cei șapte ani de când sunt la conducerea Primăriei Hârșova alături de echipa pe care o conduc. Și asta nu este tot, deoarece intenționez ca, în curând, să depun un nou proiect care vizează asfaltarea tuturor celorlalte străzi din oraș, proiect ce va fi realizat din fonduri guvernamentale și europene", a declarat primarul orașului Hârșova, Tudor Nădrag. 


Valoarea totală a proiectului a fost de 20.744.650,81 lei, din care 14.423.807,74 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, 1.917.616,06 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național, 333.498,44 lei cofinanțare eligibilă a UAT Orașul Hârșova, 3,952.000,49 lei valoarea TVA aferente cheltuielilor eligibile, 117.728,08 lei valoarea neeligibilă inclusiv TVA aferentă acesteia. 


Proiectul a fost co-finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 - "Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale și locale", Domeniul major de intervenție 2.1 - "Reabilitarea și modernizarea rețelei de drumuri județene, străzi urbane - inclusiv construcția/reabili-tarea șoselelor de centură". 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4317 secunde