Ce a declarat ambasadorul Olandei la București despre Portul Constanța

348
1
Într-un interviu acordat agenției de presă Hotnews, ambasadorul Olandei la București, Matthijs van Bonzel, a respins zvonurile potrivit cărora Olanda ar fi cerut Portul Constanța la schimb cu intrarea României în Schengen.


Întrebat ce înseamnă memorandumul semnat în 2011 între România și Olanda, referitor la colaborarea dintre Portul Constanța și Portul Rotterdam, Matthijs van Bonzel a precizat: "Recunoaștem când avem de-a face cu un port bun. Știm cât de importantă este funcția de hub, legăturile cu drumuri, căile ferate și aeroporturi, funcție pe care noi am dezvoltat-o în Olanda la Amsterdam și Rotterdam. Constanța are un potențial bun. România trebuie să dezvolte mediul de afaceri astfel încât Constanța să ajungă un port și un hub pe măsura potențialului său. Noi am dori să construim un parteneriat cu Portul Constanța pentru a se putea dezvolta și să devină un port competitiv în aceasta regiune. Nu este vorba de o competiție între noi. Rotterdam are deja poziția de port continental. Ideea este că în această regiune în continuă dezvoltare, unde avem economii noi, tinere cu mult potențial - inclusiv Turcia și alte țări din jurul Marii Negre, Portul Constanța să se dezvolte. Dacă potențialul Portului Constanța este recunoscut de către România și se creează și o bază legală, noi ne dorim să construim un parteneriat". 

Cu privire la posibilitatea ca, în cadrul acestui parteneriat, Portul Rotterdam să cumpere acțiuni în compania care administrează Portul Constanța, ambasadorul a menționat: "Cred că de partea noastră toate opțiunile sunt valabile. Rămâne la latitudinea autorităților române să indice care sunt preferințele lor. Important este să vedem că există multe afaceri care pot fi dezvoltate, iar acest port poate deveni un hub regional, servind mult mai mult decât România, după modelul afacerilor care au transformat și dezvoltat Portul Rotterdam de-a lungul secolelor". 

Van Bonzel a precizat că nu există nicio legătură între intrarea României în Schengen și eventuale pretenții ale Olandei la Portul Constanța. 

"Singurele chestiuni țin de obiectivele din cadrul MCV, care sunt cruciale și care au fost convenite de România împreună cu celelalte state membre. Atingerea acestor obiective este de o importanță primordială astfel încât țara să se dezvolte pe mai departe. Având această bază, multe alte noi investiții și parteneriate pot fi dezvoltate - agricultura, dezvoltarea Dunării, Portul Constanța, logistica, potențialul energetic al României. Toate pot fi extinse, dar depind de evoluția sistemului legal", a precizat oficialul olandez.


Comentează știrea

Gigel
24 octombrie 2012
Port constanta si Olanda

Nu au ce caută olandezii in portul constanta.Chiar si acum sunt concurente,pe viitor concurenta va creste.portul poate fi condus si fără olandezi.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4095 secunde