Autobuze electrice și noi rute cu CT Bus, la Constanța

616
Autobuze electrice și noi rute cu CT Bus, la Constanța - autobuzenoi-1573085234.jpg

Articole de la același autor

După ani de zile în care să mergi cu transportul în comun la Constanța ajunsese o adevărată aventură, RATC-ul este îngropat, maxi-taxiurile, hârburi periculoase și insalubre, sunt eliminate, iar în locul lor ne plimbăm cu autobuze moderne. Sigur, mai sunt multe de făcut, mai sunt încă autobuze vechi, mai sunt stații de amenajat și trasee de configurat, dar transportul în comun din Constanța a intrat, în sfârșit, în era civilizației.


De la 1 noiembrie constănțenii nu mai călătoresc cu RATC, ci cu CT Bus. Regia constănțeană de transport nu și-a schimbat doar denumirea ci întregul concept, iar autoritățile locale consideră că noua companie are toate premisele să devină cel mai puternic operator public din regiunea de sud-est a țării.


În urmă cu doar trei ani, RATC era o regie înglodată în datorii, cu sechestru pe tot ce se putea valorifica. În prezent, flota CT Bus are 104 autobuze diesel euro 6 noi și se află în proces de achiziție pentru 41 de autobuze electrice, din care 21 de 12 metri și 20 de 10 metri. "În 2016, RATC avea datorii către bugetul de stat de cinci milioane de euro și sechestru pe tot. Toată lumea era nemulțumită, și conducerea și sindicatele și clienții și municipalitatea. Erau două opțiuni: să lăsăm să moară regia, insolvență, plan de reorganizare, se salva ce se putea salva, sau varianta grea, să ne așezăm la masă, să facem o planificare, să munci, să fim serioși, să plătim. Știam foarte bine că e destul de greu să ajungem la momentul de astăzi. În primul rând, am avut de optat între a schimba pur și simplu flota sau a schimba radical modul în care noi operăm pe palierul de mobilitate. Am ales modul radical, așa că astăzi avem 104 autobuze noi și suntem în proces de achiziție pentru autobuzele electrice. Odată cu înființarea CT Bus deschidem un capitol nou și naștem o companie care are toate premisele să devină cel mai puternic operator public din regiunea de sud-est. Trebuie să investim în continuare în creșterea flotei", explică primarul Constanței, Decebal Făgădău.


Trasee nocturne și trasee în-afara orașului
Acesta susține că vor fi introduse noi trasee, care vor acoperi tot municipiul și posibil chiar și localitățile limitrofe. "Politica noastră va fi una de încurajare a transportului public cu linii dedicate transportului în comun, o grijă sporită pentru stații", a subliniat edilul. Decebal Făgădău le-a cerut celor din conducerea CT Bus să gândească noi trasee, la transportul pentru elevi, la rute estivale, rute nocturne, rute dedicate celor din turism, dar și rute ocazionale, în funcție de evenimente.


De altfel, directorul CT Bus, Bogdan Niță a evidențiat faptul că noua companie se va dezvolta în perioada următoare. "Este o schimbare radicală în ceea ce privește întregul sistem de mobilitate în municipiul Constanța și poate, pe viitor, și pe zona metropolitană", a spus Bogdan Niță.


În ce privește autobuzele electrice, acestea ar putea ajunge la Constanța peste doar câteva luni. Ele vor fi introduse pe liniile 100, 100C și 43M. Ordinul de finanțare pentru primele 20 de autobuze a fost semnat la începutul lunii octombrie, iar mijloacele de transport vor fi achiziționate cu fonduri europene, asigurate prin Programul Operațional Regional, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 142.453.195,57 lei. Celelalte 21 urmează a fi cumpărate tot din fonduri europene, tot prin Ministerul Dezvoltării Regionale.


XXXXXXX
Reamintim faptul că pe 10 octombrie 2018 Consiliul Local al municipiului Constanța a decis reorganizarea RATC prin transformarea în societate pe acțiuni cu denumirea CT BUS SA. După obținerea tuturor avizelor și aprobărilor, inclusiv din partea Consiliului Concurenței, în ședința extraordinară a Consiliului Local din 14 octombrie 2019 s-a aprobat delegarea gestiunii serviciului public de transport persoane către CT BUS SA și atribuirea prin concesiune a contractului de delegare.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.266 secunde