Aleșii locali cer administrației centrale să stabilească serviciile publice obligatorii pentru primării

2177
Aleșii locali cer administrației centrale să stabilească serviciile publice obligatorii pentru primării - dfd95dc6eeb1e36a6d79fd7fcf144a48.jpg

Articole de la același autor

Recentele măsuri adoptate de către guvern privind reducerile de cheltuieli și personal de la nivelul administrațiilor publice locale stârnesc în continuare numeroase nemulțumiri în rândul primarilor.
Edilii constănțeni au avut ocazia să își spună din nou oful în cadrul simpozionului național "Modernizarea și eficientizarea administrației publice locale din România", organizat ieri la Constanța.
Aleșii au căzut de acord și au susținut că Executivul, înainte de a le impune administrațiilor procente de reducere a cheltuielilor și angajaților, ar fi trebuit să precizeze concret care sunt obligațiile administrației centrale și care sunt obligațiile primăriilor în vederea asigurării unor servicii publice de calitate pentru cetățeni. La nivel local, vorbim despre servicii precum: asistența socială, achiziții publice, gospodărire, igienă și sănătate publică, administrarea patrimoniului public, evenimente și manifestări culturale, etc.
Ionel Chiriță, fostul primar al orașului Hârșova și actualul președinte executiv al Asociației Orașelor din România, a remarcat faptul că nu pot fi limitate cheltuielile și numărul de angajați din primării fără a se preciza limpede care sunt serviciile publice obligatorii pentru cetățenii dintr-o unitate administrativ-teritorială și fără a se stabili calitatea acestor servicii și a costurilor lor standard.
Pe de altă parte, poziția guvernului este că, în contextul crizei economice, se impun măsuri de austeritate pentru a limita cheltuielile. Mai mult, Executivul a invocat, deseori, faptul că organigramele primăriilor sunt, de cele mai multe ori, supradimensionate. Prin Ordonanța de Urgență nr. 63 din 30 iunie, Executivul a impus instituțiilor publice locale să își eficientizeze activitatea în vederea reducerii cheltuielilor bugetare locale, respectând Legea administrației publice locale. Autoritățile locale au avut astfel mână liberă în stabilirea domeniilor în care este nevoie de restructurări.
Așa cum arată și Legea administrației publice locale, serviciile publice ale orașelor și comunelor, "se înființează și se organizează în principalele domenii de activitate, potrivit specificului și nevoilor locale, cu respectarea prevederilor legale și în limita mijloacelor financiare de care dispune".
Printre altele, prim-vicepreședintele A.Co.R, Mariana Gâju, a făcut un apel către reprezentanții administrației centrale, solicitând: eliminarea discrepanțelor între orașe și comune, dar și dintre regiuni, revenirea asupra nivelului de salarizare, deblocarea posturilor din administrație și susținerea cofinanțărilor pentru derularea proiectelor europene.
Evenimentul de ieri a fost organizat la Constanța de către agenția BTL Design și trustul Agora Grup, împreună cu Federația Autorităților Locale din România (FALR), Asociația Orașelor din România (AOR), Asociația Municipiilor din România (AMR) și Asociația Comunelor din România (A.Co.R). Au mai fost prezenți la dezbatere și deputații Aledin Amet și Maria Stavrositu, precum și reprezentanți ai Ministerului Comunicațiilor, CEC Bank, dar și ai unor companii IT din România. Astfel de conferințe vor mai avea loc și în Moldova (Iași) și în Oltenia-Banat (Craiova).

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.7402 secunde