Mai multe ştiri online:

Vești bune pentru șoferi. Impozitul auto ar putea să scadă și de zece ori!

Ştire online publicată Vineri, 08 Decembrie 2017. Autor: Cuget Liber Online.
După ce, miercuri, Guvernul a aprobat, în ședință, plafonarea punctului de amendă la suma de 145 lei, cât este în prezent, fără a se majora în funcție de salariul minim brut pe economie, iată că șoferii primesc o nouă veste bună: impozitul auto ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare.

Reducerea impozitelor auto este propusă într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare.

Proiectul de act normativ prevede reducerea impozitelor auto, în special a celor plătite de posesorii de autovehicule cu capacitate cilindrică mare. Practic, propunerea legislativă ar modifica modul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport, și anume impozitul s-ar calcula prin înmulțirea numărului de centimetri cubi ai autovehiculului cu o valoare specifică fiecărei limite a capacității cilindrice (până la 2.000 cm cubi, peste 2.001 cm cubi etc).

Scădere drastică!

După un calcul simplu, pentru o mașină cu 1.800 cmc, impozitul scade de la 162 lei la 108 lei, iar pentru un automobil cu 3.000 cmc scăderea este de la 2.160 lei la 360 lei, adică de peste 80%. Scăderea ajunge la peste 90% pentru autovehiculele cu o capacitate cilindrică și mai mare, astfel încât, la 4.000 cmc, impozitul scade de la 5.800 lei la doar 480 lei, se arată într-o analiză profit.ro.

În prezent, impozitul se calculează prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cm cubi sau fracțiune din aceasta cu valoarea corespunzătoare clasei de capacitate cilindrică (până la 1.600 cm cubi, între 1.601 și 2.000 cm cubi etc).

Potrivit avocatnet.ro, un plus va fi și pentru perspectiva asigurărilor de mașini, arată inițiatorii proiectului, întrucât procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil când sunt implicate autoturisme care nu sunt înmatriculate la noi.

Proiectul pleacă de la constatarea că impozitul pe autovehicule a ajuns să fie mai mare decât veniturile cetățenilor.

„Peste 70% din autovehiculele aduse anul acesta în țară sunt mai vechi de 10 ani, mai poluante și cu o capacitate cilindrică mai mare, deci, cu un preț mai mic. Clientul tipic pentru acestea este o persoană cu venituri reduse, care nu poate contracta un credit, care nu-și permite să cumpere o mașină nouă și care se poate gândi cel mult la o mașină ieftină, second-hand, mai mare consumatoare de carburant, care se vinde mai greu. După cumpărare, cetățeanul care cumpără o mașină rulată va constata că trebuie să plătească un impozit foarte mare, comparabil cu impozitul pe casă sau chiar mai mare decât acesta. La o capacitate cilindrică superioară se poate ajunge la plata unui impozit de peste 1.000 de lei, comparativ cu un salariu lunar minim pe economie (ca valoare netă)”, sunt argumentele din expunerea proiectului.

v v v

Pentru a se putea aplica, proiectul de lege are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidențial și de publicare în Monitorul Oficial.

Distribuie :

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.6817 secunde