Premieră marcată de fregata "Ferdinand", în ultima misiune.  "Cel mai greu a fost dorul de casă"Premieră marcată de fregata "Ferdinand", în ultima misiune. "Cel mai greu a fost dorul de casă"

Echipajul fregatei „Regele Ferdinand” a terminat cu bine misiunile în care a fost angrenat și s-a reîntors acasă, în portul militar Constanța. Cei peste 200 de militari au fost așteptați de familii și prieteni, iar revederea a fost una extrem de ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Maidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câiniMaidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câini

În timp ce pe străzile Constanței câinii umblă nestingheriți și se înmulțesc văzând cu ochii, adăpostul de la Ovidiu pare mai mult părăsit. Câțiva câini stau aruncați în cuști, într-o mizerie de nedescris. Porțile adăpostului sunt ferecate și nimeni nu are acces dacă nu este pe ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

GROAZNIC ACCIDENT RUTIER. O ÎNTREAGĂ FAMILIE A MURIT! Mașina s-a izbit violent de un autotrenGROAZNIC ACCIDENT RUTIER. O ÎNTREAGĂ FAMILIE A MURIT! Mașina s-a izbit violent de un autotren

Un grav accident de circulație soldat cu 3 victime a avut loc în apropierea localității Stamora Germană, din județul Timiș, după ce un autoturism și un camion s-au lovit.ISU Timiș a fost solicitat să intervină la un accident între un autoturism și ...

Stirile zilei de Sâmbătă, 18 Noiembrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Un adevăr crud și o întrebare fără răspuns: Cine răspunde de viețile militarilor?

Ştire online publicată Marţi, 04 Iulie 2017. Autor: Cosmin ZAPOROJAN




Tot timpul am susținut că militarii vor putea fi cu adevărat puternici doar atunci când vor fi uniți. Ani la rândul, au fost o mare amorfă de cadre tăcute și disciplinate. Ordinele se executau și… atât. Nimeni nu avea curaj să își apere sau să își revendice nici cel mai elementar drept. Și Armatei îi convenea de minune această stare. Militarul disciplinat nu întreabă unde îi este asigurarea de viață când pleacă în misiune, nici nu se plânge că tehnica pe care o folosește este atât de veche și uzată încât îi pune viața în pericol. După prăbușirea MIG-ului lângă Kogălniceanu, militari americani aflați în județul Constanța povesteau că ei nu s-ar fi urcat într-un asemenea avion nici pentru 1 milion de dolari. Asemenea avioane trebuie să ajungă la muzeu, nu în aer. 

Dar militarul român acceptă și să se urce în MIG, și să meargă în misiuni în camioane vechi de 40 ani sau să cutreiere mările cu nave bune de casat. M-au amuzat comentariile de zilele trecute ale unor bătrâni ofițeri, trecuți de mult timp în rezervă. Camioanele DAC 665T sunt foarte bune și că doar niște idioți ar putea da vina pe tehnică în accidentul de zilele trecute. Că ce ar vrea domnii militari, să fie duși în misiuni cu limuzina, cu taxiul? Ei, care au fost în armată acum 10,20 de ani, s-au înțeles de minune cu aceste camioane, care sunt printre cele mai bune din armatele NATO. Serios? Pentru acești cunoscători nu am decât o singură întrebare: Dacă s-ar fi aflat copiii voștri în acel camion mai aveați această părere?

Militarii români trebuie să pună punct acestui abuz de încredere oarbă la care sunt supuși de statul român. Militarii români trebuie să aibă drepturi. Dreptul la demnitate, la un loc de muncă SIGUR și corect plătit, dreptul de a se putea opune nedreptăților și abuzurilor. Haina militară nu trebuie să mai fie cârpa de șters pe jos a unora sau altora aflați vremelnic în fruntea țării. Ofițerii, comandanții și toți superiorii ierarhici să răspundă pentru ordinele lor și pentru modul în care gestionează destinele acestei armate. Comandantul de unitate care a dispus plecarea în misiune a camionului DAC să răspundă pentru tragedie, așa cum în mediul privat orice administrator răspunde inclusiv cu libertatea de siguranța angajaților săi. Răspunderea să fie pe verticală, de sus în jos. Un ordin să aibă greutate, dar și răspundere.

Iar lucrurile vor începe să se îndrepte abia atunci când vocea militarilor va putea fi auzită. Iar acest lucru se va putea face prin organizarea militarilor în sindicate, organizații sau asociații profesionale. Bineînțeles, respectându-se anumite prevederi clare. Mulți vor zice că acest lucru este interzis prin regulamentele militare. Și ce dacă? Regulamentele se pot schimba. Așa cum a făcut-o și Franța ducă ce a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), din cauza interdicției privind asocierea militarilor francezi la un sindicat. Judecătorii de la Strasbourg au constatat, în două cazuri separate, că libertatea de asociere a militarilor ar putea fi supuse unor „restricții legitime”, dar nu și a interzice "pur și simplu înființarea unui sindicat sau să se alăture unui sindicat “, așa cum face Franța. În momentul de față, puține armate europene, mai ales NATO, mai interzice militarilor acestor drepturi.





Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
Dinu
4 iulie
+6 : -12
Pe sepentine

Luand in consideratie ca acel vehicol era in stare buna de functionare, ramane de analizat inabilitatea conducatorului auto. La coborare pe o panta si cu serpentine, cobori in trapta de viteza pe care ai folosi-o la urcat. Lege nescrisa a soferior de orice fel cu experienta in condus. Altfel poti sa rupi pedala de frana daca ai scapat "camionul" la vale ca nu se mai opreste decat in decor, ceea ce s-a si intamplat. E logic, nu? Anchete cu piesele ramase din camion pot duce si la alte concluzii, realitatea e cruda !

2
George B
5 iulie
+14 : -5
pe cand o verificare a DNA si prin armata

Lucrurile sunt grave de tot in acest minister. De ce nu se autosesizeaza DNA sa ia putin la intrebari si comandantii si sefii din armata. Sa explice justifice cum isi rotunjescunii veniturile de ajung sa ia si 10.000 de lei. Sunt unitati unde se fac distrugeri de mat.periculoase iar comandantii sunt vesnic abonati (a se vedea structurile din CLI). Au Oscar pe viata. Si noi vrem tehnica si materiale, vrem investitii cand ei doar mananca banii armatei si ii doare in c u r de subordonati. SGP-isti pacaliti cu echipamentul ande an, munciti ca niste sclavi. Dar cei din CLI care au obligatia de a asigura cu tehnica si materiale armata nu vad decat sa-si umfle veniturile, sa cheltuie aiurea banii armatei. La unitati ITS-uri doar pe hartie, materiale nu se dau ca "nu sunt", ITP cu bani din buzunarul soferilor (pentru anumite deficiente), verificarile autov la iesirile in cursa se fac de cele mai multe ori fictiv, indisciplina in trafic, sustrageri de combustibil prin umflarea foilor de parcurs si multe foarte multe nereguli pe care nu le vede nimeni dar comandantii si sefii sunt foarte buni, toti sunt de OSCAR .... Asta e armata din ziua de azi!

3
MIHAI
17 iulie
+4 : -2
ARMATA ROMANA

Editorialul ne duce cu gandul la Budai Deleanu , autorul " Tiganiadei " , in care tiganii au acceptat sa participe cu armata lor la razboi , cu conditia ca Vlad tepes sa le asigure paza pe timpul cat trec prin paduri , si la sfasitul zilei de mars , sa gaseasca corturile intinse si mancarea preegatita . Teoretic autorul editorialului are in mare masura dreptate . Era bine daca in paralel cu cerintele armatei ar fi mentionat si situatia actuala a societatii si economiei romanesti , a faptului ca institutii la fel de importante ca armata si fara de care armata n-ar fi ceea ce ne dorim ,sufera de mult mai multe lipsuri , situatie care nu impiediuca majoritatea celor care nu se bucura de prea multe avantaje sa-si faca datoria . Armata nu poate fi mai buna decat este societatea , politica si economia . Problema care trebuie rezolvata dar nu prea se vad sanse, este coruptia care impiedica orice incercare , orice initiative de mai bine . A reduce problemele armatei la chestiuni de natura sindicala , este doar un fel de a ocoli adevaratele probeme ale țării in general si ale armatei in special .Sa nu uitam ca atunci cand lupta se duce pentru cauze drepte , nu intotdeauna tehnica si soldele sunt hotaratoare . Avem destule exemple de armate moderne care n-au facut mari ispravi in principalele zone de conflict din lume , precum si rezultate eroice obtinute de armate fara dotare moderna , solde mari si confort .si mai este ceva : daca armata are lipsuri , este datolrita faptului ca se recruteaza din civili .

4
eu
24 iulie
+1 : -1
articol instigator

Dar cine raspunde pentru vietile copiilor, a civililor care au parte de "beneficii", utilizand sistemul sanitar, educational, juridic etc.?

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.4817 secunde