€ 4.7569
£ 5.4424
$ 4.1883

Mai multe ştiri online:

Un adevăr crud și o întrebare fără răspuns: Cine răspunde de viețile militarilor?

Ştire online publicată Marţi, 04 Iulie 2017. Autor: Cosmin ZAPOROJAN




Tot timpul am susținut că militarii vor putea fi cu adevărat puternici doar atunci când vor fi uniți. Ani la rândul, au fost o mare amorfă de cadre tăcute și disciplinate. Ordinele se executau și… atât. Nimeni nu avea curaj să își apere sau să își revendice nici cel mai elementar drept. Și Armatei îi convenea de minune această stare. Militarul disciplinat nu întreabă unde îi este asigurarea de viață când pleacă în misiune, nici nu se plânge că tehnica pe care o folosește este atât de veche și uzată încât îi pune viața în pericol. După prăbușirea MIG-ului lângă Kogălniceanu, militari americani aflați în județul Constanța povesteau că ei nu s-ar fi urcat într-un asemenea avion nici pentru 1 milion de dolari. Asemenea avioane trebuie să ajungă la muzeu, nu în aer. 


Dar militarul român acceptă și să se urce în MIG, și să meargă în misiuni în camioane vechi de 40 ani sau să cutreiere mările cu nave bune de casat. M-au amuzat comentariile de zilele trecute ale unor bătrâni ofițeri, trecuți de mult timp în rezervă. Camioanele DAC 665T sunt foarte bune și că doar niște idioți ar putea da vina pe tehnică în accidentul de zilele trecute. Că ce ar vrea domnii militari, să fie duși în misiuni cu limuzina, cu taxiul? Ei, care au fost în armată acum 10,20 de ani, s-au înțeles de minune cu aceste camioane, care sunt printre cele mai bune din armatele NATO. Serios? Pentru acești cunoscători nu am decât o singură întrebare: Dacă s-ar fi aflat copiii voștri în acel camion mai aveați această părere?


Militarii români trebuie să pună punct acestui abuz de încredere oarbă la care sunt supuși de statul român. Militarii români trebuie să aibă drepturi. Dreptul la demnitate, la un loc de muncă SIGUR și corect plătit, dreptul de a se putea opune nedreptăților și abuzurilor. Haina militară nu trebuie să mai fie cârpa de șters pe jos a unora sau altora aflați vremelnic în fruntea țării. Ofițerii, comandanții și toți superiorii ierarhici să răspundă pentru ordinele lor și pentru modul în care gestionează destinele acestei armate. Comandantul de unitate care a dispus plecarea în misiune a camionului DAC să răspundă pentru tragedie, așa cum în mediul privat orice administrator răspunde inclusiv cu libertatea de siguranța angajaților săi. Răspunderea să fie pe verticală, de sus în jos. Un ordin să aibă greutate, dar și răspundere.

Iar lucrurile vor începe să se îndrepte abia atunci când vocea militarilor va putea fi auzită. Iar acest lucru se va putea face prin organizarea militarilor în sindicate, organizații sau asociații profesionale. Bineînțeles, respectându-se anumite prevederi clare. Mulți vor zice că acest lucru este interzis prin regulamentele militare. Și ce dacă? Regulamentele se pot schimba. Așa cum a făcut-o și Franța ducă ce a fost condamnată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), din cauza interdicției privind asocierea militarilor francezi la un sindicat. Judecătorii de la Strasbourg au constatat, în două cazuri separate, că libertatea de asociere a militarilor ar putea fi supuse unor „restricții legitime”, dar nu și a interzice "pur și simplu înființarea unui sindicat sau să se alăture unui sindicat “, așa cum face Franța. În momentul de față, puține armate europene, mai ales NATO, mai interzice militarilor acestor drepturi.






Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.7131 secunde