Uber a ajuns la Constanța. Reacția taximetriștilor: "Fac concurență neloială!"

1175
Uber a ajuns la Constanța. Reacția taximetriștilor:

Articole de la același autor

De ieri după-amiază, constănțenii pot comanda un Uber pentru a ajunge unde au nevoie, în oraș sau în afara lui. Apariția pe piața transportului rutier de la malul mării a acestui serviciu de tip ride sharing nu este văzută cu ochi buni de taximetriști. Ba mai mult, aceștia atrag atenția că și eventualii clienți se vor convinge singuri, după ce vor constata că o cursă cu Uber-ul nu este atât de ieftină precum se așteaptă ei.

De vreo jumătate de deceniu, serviciile de tip ride sharing se extind în țara noastră. Implementate cu succes în străinătate, era doar o chestiune de timp până când urma să fie copiat modelul și la noi în țară. Drept pentru care, de-a lungul ultimilor ani, mai multe servicii de acest tip s-au dezvoltat, cel mai cunoscut fiind Uber.

Lansat în București în 2015, ser-viciul s-a extins și în Timișoara, Cluj, Brașov și Iași. De ieri după-amiază, a venit rândul constănțenilor să poată face comenzi la șoferii Uber. Metoda este simplă: se descarcă aplicația pe telefon, se creează un cont, iar când se deschide aplicația, trebuie să introduceți răspunsul la întrebarea "Încotro?". După ce este setată destinația, aplicația arată prețul călătoriei. Plata se face numerar sau electronic, iar după finalizarea cursei, chitanța este transmisă electronic, prin email, iar clienților li se cere să ofere un rating și un feedback șoferului.

Cât privește șoferii, reprezentanții Uber subliniază că pun mare accent pe siguranța clienților, motiv pentru care, în aplicație, aceștia au acces la informații despre șofer - poza, modelul și numărul mașinii.

"În plus, Uber a lansat o serie de măsuri pentru siguranță și igienă, pentru a ajuta comunitățile locale. Atât șoferii, cât și pasagerii trebuie să poarte mască în timpul curselor și sunt rugați să confirme că au înțeles și că respectă regulile de sănătate și siguranță. În România, la fel ca în restul țărilor unde este prezent, Uber utilizează o tehnologie care verifică dacă șoferii poartă mască. Aceștia trebuie să-și facă selfie înainte de a se conecta în aplicație. De asemenea, Uber a oferit șoferilor produse dezinfectante și a instalat în mod gratuit panouri separatoare în majoritatea vehiculelor", au transmis reprezentanții serviciului de ride sharing.

Au mai încercat și alții…

Intrarea serviciului de ride sharing nu este văzută cu ochi buni de taximetriști. De altfel, în repetate rânduri, inclusiv în cadrul întrunirilor cu reprezentanții administrației publice locale - printre care și cu primarul Decebal Făgădău și viceprimarul Dumitru Babu - taximetriștii au solicitat sprijinul autorităților pentru a ține departe acest serviciu care le face concurență neloială.

Pe de altă parte, nu este prima dată când astfel de servicii încearcă să pătrundă pe piața transportului rutier din Constanța. În trecut, au încercat și Clever, Free Now și Black Cab. Deși păreau o "amenințare" la început, treptat s-a dovedit că nu se pretează pe cerințele clienților din Constanța. Cel mai probabil, cred taximetriștii, la fel se va întâmpla și cu Uber-ul.

"Vor rezista la Constanța cât vor rezista șoferii lor!"

"Acest serviciu a prins în București și în orașele studențești, dar în Constanța va fi mai dificil. Vor rezista pe piață atât timp cât vor rezista șoferii lor. Aceștia însă, când vor vedea că nu au câștigurile la care se așteaptă, se vor retrage. Sau poate vor băga banii în buzunar, mai ales că se pare că se va putea plăti și cash. Apoi, nici tarifele nu sunt mici, au tarife diferențiate pe ore, ceea ce nu îi va încânta pe constănțeni", a declarat, pentru "Cuget Liber", Lică Neagu, reprezentant al Camerei Taximetriștilor.

Alte surse din rândul taximetriștilor pun accent pe faptul că serviciile de tip Uber le fac concurență neloială.

"Nouă, pentru a putea activa, ni se cer atestat de taxi, documente de agreare RAR, casă de marcat, să plătim RCA dublu. De asemenea, mașina folosită nu trebuie să fie mai veche de zece ani. În schimb, șoferilor Uber li se cer doar o autorizație de transport pasageri în regim de închiriere, un atestat de la RAR, singura condiție impusă de autorități, pentru a ne închide gura nouă, taximetriștilor, după protestele de anul trecut, de la București. De asemenea, mașinile folosite de ei trebuie să aibă o vechime de maximum 15 ani. De ce noi suntem nevoiți să avem atât de multe acte, iar ei nu? Am amici care lucrează pentru Uber în Suedia și în Marea Britanie, dar și acolo au licențe de transport de la primăriile de care aparțin. La noi nu se cer așa ceva…", ne-au precizat taximetriști. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.399 secunde