"Trecerile morții" din Constanța

1155
9

Articole de la același autor

Traversarea străzii a devenit periculoasă până și pe trecerea de pietoni. Accidentele pe "zebră" sunt frecvente și, de cele mai multe ori, se soldează cu răniți grav sau, și mai rău, cu morți. Șoferii au obligația să circule cu viteza de 30 de kilometri pe oră în apropierea trecerilor de pietoni, tocmai pentru a evita astfel de situații tragice. Însă puțini sunt cei care respectă legea.


Neatenția sau inconștiența șoferilor generează adeseori tragedii pe trecerile de pietoni. Astfel, de la începutul anului și până în prezent, au fost înregistrate, la Constanța, 109 accidente pentru neacordare de prioritate pietonilor, soldate cu patru morți, nouă răniți grav și 106 răniți ușor. Multe dintre accidente au avut loc pe trecerile de pietoni nesemaforizate sau în intersecții bine cunoscute din municipiu.

Trecerile de pietoni nu oferă siguranță 

Deși pietonii consideră că, atunci când traversează regulamentar, nu au ce să pățească, dintr-un motiv sau altul, se înșeală. Majoritatea șoferilor nu încetinesc la vederea indicatoarelor rutiere amenajate în apropierea trecerilor de pietoni.

"Conducătorii auto au obligația de a opri la trecerile de pietoni semnalizate corespunzător și de a acorda prioritate ori de câte ori pe sensul lor de mers se deplasează un pieton ce traversează strada. De asemenea, șoferii care dețin un permis de conducere ar trebui să știe că, în apropierea trecerilor de pietoni, trebuie să reducă viteza până la 30 de kilometri pe oră", a declarat, pentru Cuget Liber, Cristina Vasile, purtător de cuvânt al Serviciului Poliției Rutiere Constanța.

Un exemplu bun ar fi bulevardul Lăpușneanu, în dreptul Școlii nr. 27. Deși doar în urmă cu două săptămâni, un pensionar a decedat, fiind lovit de o mașină, șoferii nu se învață minte și circulă cu aceeași viteză amețitoare.

"Unele dintre cele mai periculoase treceri de pietoni sunt cele de pe Bulevardul I.C. Brătianu", spune Cristina Vasile, având în vedere că în zonă au avut loc numeroase accidente.

Alte "zebre" periculoase mai sunt cele de pe bulevardul Aurel Vlaicu, șoseaua Mangaliei, zona Brotăcei, Bulevardul Tomis și Școala nr. 8. Nici aici, șoferii nu se gândesc să reducă viteza până la limita impusă de lege.

Sancțiuni aspre

În cazul în care șoferii nu acordă prioritate pietonilor aflați în traversare regulamentară sau altor vehicule cu prioritate, atunci polițiștii pregătesc drept "surpriză" suspendarea permisului. De la începutul anului și până în prezent, agenții de la Rutieră au reținut aproape 400 de permise pentru neacordare de prioritate pietonilor. 


Comentează știrea

pieton
11 septembrie 2012
pietonii

Tanti andreea inainte sa scrii aberatii, ar trebui sa stii ca si pietonii trebuie sa se asigure cind trec strada, poti verifica personal urmarind o trecere mai frecventata. Cam 80% din accidente se intimpla din cauza politiei care i-a invatat pe somnambuli sa treaca fara sa se asigure, pazind trecerile. Apoi, daca verifici personal roata se opreste ceva mai greu decit piciorul. Solutia e simpla, treci strada atunci cind masinile sint oprite!!!

zebra
11 septembrie 2012
In primul rand trebuie facuta o educatie rutiera agresiva pentru pietoni !

Trecerile de pietoni din Constanta sunt aproape invizibile ( marcaje sterse ) restrictii de viteza inainte de trecere (30 KM h ) nu exista ! Bine , am inteles...trebuia sa invatam la scoala ! Dar cand se va introduce o scoala pentru a invata sa traversam corect starada ? DACA ESTE TRECERE DE PIETONI ASTA NU INSEAMNA SA TE ARUNCI CA ANIMALUL PE STRADA ! Sa ma scuze cainii comunitari sau pisicile urbei......dar ei sunt mult mai atenti cand traverseaza strada !

tot eu...zebra
11 septembrie 2012
Vaca

Cu ceva timp in urma ma apropiam de o zebra ( cam 40 Km h ...deci neregulamentar ! ) O tipa mergea pe trotuar in sensul meu de mers , cand a ajuns in dreptul ''zebrei'' a facut stanga pentru a traversa instantaneu...nu s-a asigurat nici o secunda ! Morala ....daca eu aveam viteza ea era o VACA MOARTA si eu UN BOU IN PUSCARIE !

reporterii Justice
11 septembrie 2012
Politia rutiera in deruta

Politia rutiera in deruta Un incident regretabil pentru Politia Romana a avu loc sambata 2.09.2012 in jurul orei 21 la intersectia Dobrogea. Reporterii nostri au surprins o faza in circulatie.Un cetatean circula corect in interiorul intersectiei si deci cu prioritate a fost bruscat de un microbuz de trasnsport persoane care in loc sa cedeze trecerea ,sa respecte prioritatea sensului giratoriu a intrat in intersectie intempestiv aproape sa loveasca masina cu prioritate. Cei trei politisti aflati in tura din data 2.09.2012 stateau intr un colt –desi fusesera trimisi expres sa fluidizeze circulatia si nu faceau nimic.Mai mult decat atat cetateanul cu prioritate a relevat faptul agentilor de Politie Rutiera. Un agent brusc iesit total din minti a inceput sa tipe si sa-l ameninte in mod complet ilegal si nejustificat cu lovituri exact pe soferul cu prioritate care tocmai ii semnalizase ca era jenat in trafic. Pe un ton ce tinea mai mult de cel al unui pacient al unui spital de psihiatrie politistul –cel ce serveste cetateanul, se afla in slujba acestuia si il protejeaza, daca agentii de politie mai tin minte acest lucru- politistul a a urlat congestionat la fata la sofer sa intre in masina si l-a amenintat desi se afla in exercitiul functiunii si nu in timpul liber si o asemenea conduita este total interzisa ca sa nu mai vorbim ca este imoral , il descalifica pe deja ex politistul din functie. Intamplator soferul este doctor psiholog Ionescu Vasile – nume de convenienta -asa ca ne-a precizat: "Un asemenea comportament agresiv si plin de ura fata de un complet strain si mai ales un comportament interzis de legile romane pentru un politist denota o pierdere a controlului de sine atat de mare incat pararea mea ca specialist este ca nu indeplineste conditiile pentru a fi politist, denota agresivitate mai potrivita unui infractor decat unui om al legii, frustrare mare si o labilitate psihica impardonabila." Aproape nu mai este nevoie sa spunem ca prin acest gest politistul a picat evaluarea psihologica si nu mai este apt sa poarte uniforma de politie.

sofer si pieton
11 septembrie 2012
pe zebra

Sunt pus in ambele situatii si se greseste de ambele parti. Este clar insa ca politia si societatea ar trebui sa se trezeasca un pic si sa isi asume greselile. Cele mai multe accidente se intampla din cauza pietonilor deoarece ei isi imagineaza ca: zebra are raza de actiune pana acolo unde gasesc ei de cuviinta sa traverseze, zebra este acasa la ei si pot sa treaca din unu in unu, ca dor e greu sa il astepti si pe cel ce se apropie din spate sau sa treci in acelasi timp cu cel ce a pornit de pe trotuarul celalalt, cand au ajuns in dreptul ei, zebra le da dreptul de a nu se asigura si de a se intoarce din drum sau a alerga cand li se arata. Ei bine nu. Asa cum soferii trebuie sa respecte niste reguli, e drept ca nu toti o fac, asa si pietonii ar trebui sa respecte niste reguli ale bunului simt pe zebra. De multe ori atentia si respectul pietonului poate salva doua sau mai multe vieti.

nimeni
11 septembrie 2012
constantaa

Ce sa maivorbin noaptea cand circuli pe strazile constantei...trecerile de pietoni sunt in intuneric sau luminate de un felinar slab...daca iti vine si o masina din fata care sa te orbeasca e o ocazie perfecta pentru a accidenta pe cineva. In afara de asta....semnele de trecere de pietoni sunt , majoritatea dupa copaci, masini multe parcate in dreptul trecerilor...s.a.m.d. Nereguli o gramada...civilizatie ioc.

Driver
11 septembrie 2012
pentru "pieton" @ "zebra"

Ati gasit cauza accidentelor petrecute pe trecerile de pietoni.In mintea voastra,principalii vinovati sunt urmatorii:Basescu,Stefan cel Mare,tanti andreea, pietonii,politistii,si bineinteles Imperiul Otoman.Toti sunt vinovati in afara de soferul care nu tine minte ce OBLIGATIE are in apropierea trecerilor de pietoni.Cand vrei sa patrunzi in mintea unui om,cand vrei sa-l cunosti mai bine,urmareste-l cum conduce o masina.In general,brutalitatea,proasta educatie,marlania sau nesimtirea unui om sunt invizibile la prima intalnire.In schimb,cand necunoscutul tau a pus mana pe volan,toate defectele astea sunt vizibile pentru ca sunt amplificate de puterea motorului.Sa nu uitati ca trecerile de pietoni sunt pentru toata lumea,inclusiv pentru cascati sau pentru indragostiti.In plus,exista parinti(rromi in general) care-si arunca copilul in fata masinii pentru a cere despagubiri consistente. Eu am patit asa ceva in localitatea Castelu dar am reusit sa opresc masina la timp.Aveti grija sa nu va intalniti cu "ursul"

pieton + conducator auto
11 septembrie 2012
parere

sunt conducator auto si binenteles, indirect si pieton..cred ca fiecare din cele doua categorii au si vina lor dar si dreptatea lor..important este sa incercam sa inteleg mesajul acestui articol si fiecare la randul nostru sa ne asumam raspunderea..in rest parerile intr-adevar sunt impartite fiecare se vede pe el cel mai bun si cel mai corect dar nimeni(exceptie driver & nimeni) nu-si asuma si consider ca nu e corect cu el insasi ..vina trebuie sa recunoastem este a ambelor parti..in rest un articol bun si interesant

admirator
11 septembrie 2012
dar cite condamnari

cu executare s-au pronuntat, in cazul accidentelor de care vorbiti? Unde sunt camerele de televiziune cu circuit inchis din intersectii? Unde sunt limitatoarele de viteza inaintea trecerilor de pietoni? In rest, blablabla! Vitezomanii isi vor apara "dreptul" de a circula cu 300km/h in oras, fara sa opreasca niciodata. La uram sa ajunga la Oprirea Finala cat mai repede!

Articole pe aceeași temă

Luni, 10 Septembrie 2012
Stire din Eveniment : "Punctele negre" ale Constanței
Sâmbătă, 08 Septembrie 2012
Stire din Eveniment : Inconștiența îl poate costa viața
Pagina a fost generata in 0.5702 secunde