Transportatorii așteaptă Ordonanță de Urgență privind eliminarea pirateriei

412
Transportatorii așteaptă Ordonanță de Urgență privind eliminarea pirateriei - cotar-1526663665.jpg

Articole de la același autor

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) anunță că transportatorii așteaptă Ordonanță de Urgență privind eliminarea activitaților neautorizate "piraterie" din transportul de persoane, ținând cont că activitatea neautorizată și nelicențiată a luat o mare amploare.

Transporturile rutiere aduc anual 4,7% din PIB. Concurența neloială fură încă pe atât de la bugetul statului. COTAR așteaptă revenirea la o situație de normalitate, prin Ordonanță de Urgență. Peste 110.000 de transportatori rutieri de persoane, în regim de taxi și prin curse regulate, din România, așteaptă materializarea acestei OUG promise de trei ani, pentru scoaterea în afara legii a celor care fac transport neautorizat și nelicențiat, periclitând atât activitatea firmelor care respectă legislația în vigoare, cât și viața persoanelor care folosesc transportul rutier. Toți acești trasnportatori sunt piratați, zi de zi, de cei care fac concurență neloială și fraudă fiscală.

"Așteptăm acum, după discuțiile începute cu ministrul Lucian Șova încă din luna februarie 2018, continuate în cadrul întâlnirilor ocazionale la diferite reviste de specialitate, să se dea Ordonanță de Urgență, exact cum a fost promisă, astfel încât să fie eliminată pirateria de orice fel. Domnul vicepremier Paul Stănescu, Ministru al Dezvoltării Regionale, a fost de acord cu această OUG, care ar da posibilitatea organelor abilitate ale statului să poată aplica legea în mod unitar, astfel încât să fie eradicată activitatea neautorizată și nelicențiată din domeniul transporturilor rutiere de persoane - de taxi, rent a car și prin curse regulate sau ocazionale. Domnul vicepremier Paul Stănescu a înțeles că acest OUG va diminua pirateria și activitatea tuturor firmelor care fac transporturi neautorizate, ascunzându-se în spatele unor platforme digitale. În același timp, trebuie să se țină cont și de Curtea Europeană de Justiție, a cărei decizie arată că activitățile gen UBER sunt de transport persoane, nu de platformă digitală. Până în momentul de față, acestei OUG se pare ca i se opune doar ministrul Transporturilor, cel care a introdus în Legea 38/2003, în anul 2015 sintagma «în mod repetat», dând liber la aceste activități ilegale. Îi amintim domnului Ministru Lucian Șova că transportatorii autorizați sunt obligați să aibă case fiscale pe fiecare mașină în parte și să respecte Codul Fiscal, în timp ce firmelor care fac concurență neloială nu li se cer aceste lucruri și nici nu suportă consecințele nerespectării legii. În Codul Fiscal nu scrie că printr-o aplicație oarecare, prin tarife dinamice în funcție de trafic și aglomerație, oricine poate încasa bani sau contoriza o cursă din punctul A în Punctul B fără să respecte legislația.", a declarat Andrei Gafița, vicepreședinte COTAR. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5862 secunde