Taximetriştii, riposte cu administraţia locală! „Favorizați Uber-ul!”

Vineri, 16 Aprilie 2021, 00:02
3624
Discuții aprinse au avut loc, joi, 15 aprilie, între autoritățile publice locale și reprezentanții firmelor de taxi din municipiul Constanța, pe marginea viitorului Regulament pentru taxiuri. În timp ce taximetriștii au insistat ca mașinile cu o vechime mai mare de zece ani să nu fie retrase de pe străzi înainte de expirarea perioadei pentru care au fost autorizate să facă taxi și cer imperios să fie emise, în continuare, 1.600 de autorizații de taxi, autoritățile publice au tot atras atenția că toate aceste aspecte au fost discutate, deja, într-o serie de întruniri care au avut loc înainte de redactarea regulamentului.

Proiectul Regulamentului privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi în municipiul Constanța stârnește, în continuare, nemulțumiri în rândul celor care activează în acest domeniu. După o serie de întruniri lunare, care au avut loc între reprezentanții acestui domeniu și cei ai Primăriei Constanța, a fost pus pe hârtie respectivul proiect, care a fost supus consultării publice. Deși inițial s-a anunțat că respectivul regulament a fost realizat cu „binecuvântarea” taximetriștilor, ai căror reprezentanți au fost consultați în permanență, se pare că lucrurile nu stau tocmai așa. La solicitarea taximetriștilor, în dimineața zilei de joi, 15 aprilie, a avut loc o întrunire a reprezentanților acestora cu responsabilii din primărie privind regulamentul menționat, în frunte cu viceprimarul Ionuț Rusu și Horia Constantinescu. Se impune subliniat că, în urmă cu câteva zile, administrația publică locală a anunțat o dezbatere publică online, cu posibilitatea de a participa până în 150 de persoane, pentru ca în ziua dezbaterii să se răzgândească și să cheme la sediul clădirii administrative până în zece persoane, reprezentanții principalelor firme de taxi din oraș. De altfel, taximetriștii au acuzat că vor ieși în stradă, în protest, dacă dezbaterea va fi în format online și nu față în față, precum în cazul altor dezbateri.

Topul nemulțumirilor

Printre aspectele repuse pe masa discuțiilor s-au numărat scoaterea de pe stradă a mașinilor cu o vechime mai mare de zece ani, reducerea numărului de autorizații de taxi până la aproximativ 1.200, definirea sintagmei de „ținută decentă”, realizarea de noi stații taxi.

Reducerea numărului de taxiuri de pe străzi a stârnit discuții aprinse. Taximetriștii au acuzat că prin această măsură, prevăzută în regulament, este favorizat de fapt transportul alternativ. „Administrația locală are intenția de a se intra în normalitate, nu de a vă reduce. Faptul că s-a mers în felul acesta în ultimii opt ani, adică erau prevăzute un număr de 1.600 de autorizații, iar taxiuri pe străzi sunt 1.754, nu justifică o continuare. Noi trebuie să avem un regulament care să fie adaptat atât actualei administrații publice locale, cât și actelor normative în vigoare. De la aspectul mașinii, la ținuta șoferului, la atitudinea acestuia, la cât este tariful și cum este aplicat și să înțelegem că taximetria este o carte de vizită a acestui oraș, așa cum am tot repetat. Nu avem nevoie să ascultăm manele în mașină, să mai speriem și bruma de turiști care mai vin pe litoral”, a replicat Horia Constantinescu, în cadrul întrunirii.

În schimb, taximetriștii au acuzat că măsurile din regulament îi favorizează pe cei de la Uber sau Bolt, adică din transportul alternativ. „De acolo primăria nu primește niciun ban. Din momentul în care a apărut ride sharing-ul, toți vor migra într-acolo. Putem să îmbunătățim actualul serviciu de taxi printr-o serie de măsuri, căci avem cadrul legal. Sunt reguli care deja există, dacă s-ar fi aplicat, poate nu am fi avut aceste discuții”, au mai subliniat reprezentanții taximetriștilor.

La rândul său, viceprimarul Ionuț Rusu a arătat că argumentele prezentate de taximetriști au fost notate, urmând să fie luate în calcul la redactarea formei finale a regulamentului. 



Pagina a fost generata in 0.561 secunde