România riscă să devină "groapa de gunoi a Europei"

180
România riscă să devină

Articole recomandate

Procurorul Teodor Niță, care instrumentează cazul celor 16 containere cu deșeuri, care în acte figurau ca fiind obiecte de uz casnic second hand, descărcate în Portul Constanța de pe o navă olandeză venită din Marea Britanie, a declarat vineri că acesta ar fi unul dintre transporturile similare efectuate în ultimul timp, alte circa 50 de containere cu deșeuri ajungând în țara noastră atunci când Marea Britanie era încă în Uniunea Europeană, relatează Agerpres.

"Am analizat un document, care se numește analiză de risc, efectuat de lucrătorii de poliție din cadrul Gărzii Coastă și în condițiile în care Marea Britanie a ieșit din Uniunea Europeană, acum sunt chestiuni care se văd și înainte nu se vedeau, din cauza apartenenței la blocul comunitar. Și lucrătorii au făcut raportul respectiv, în care procentajul de risc de a se găsi deșeuri era ridicat, motiv pentru care am procedat la verificarea în teren a rezultatului acestor analize. Acesta este al cincilea transport, dacă nu mă înșel, în condiții similare, o să verificăm, să vedem unde au ajuns acele alte circa 50 de containere cu deșeuri. Acum, în acest transport au fost 16 containere. Pentru început am desfăcut numai unul, am văzut că este o problemă și am descărcat de pe vapor toate celelalte, verificând conținutul containerelor. Nu avea nicio legătură documentația de însoțire cu conținutul containerelor", a declarat procurorul într-o conferință de presă.

Potrivit acestuia, transporturile cu deșeuri nu ar veni în România direct de la expeditor, fiind descărcate și reîncărcate în alte porturi, pentru ca probabil "să li se piardă urma".

"Un procentaj de 60-70-80% erau deșeuri curate, gunoaie și cele care mai erau cât de cât într-o stare bună, dintre obiectele de acolo, erau tratate timp de 22 de ore cu niște substanțe, ceva dezinfectant, niște substanțe care sunt toxice și, de exemplu, acolo am văzut și bidoane de lapte pentru copii (...) Transporturile nu vin de la expeditor direct către noi, au oprit în trei porturi. Au fost descărcate, reîncărcate, poate ca să își piardă urma, nu știu, e doar o presupunere, nu vreau să fac afirmații hazardate. Ultimul episod a fost dintr-un port din Turcia, au încărcat pe această navă care a sosit în Portul Constanța", a spus Niță.

El a menționat că în containere este o cantitate mică de marfă utilizabilă, ce poate fi comercializată, restul fiind deșeuri aduse în România, țară ce riscă să devină "lada de gunoi" a Europei și nu numai.

"Se poate sorta conținutul, iau cele câteva procente de marfă relativ utilizabilă pe care o pot comercializa, iar gunoaiele le aruncă în gropile noastre de gunoi, în munții noștri de gunoi și în felul acesta se curăță țara destinatarului și se încarcă de gunoi România. Pentru că România are o mare problemă, este într-un risc major și iminent să devină lada de gunoi a întregii Europe și nu numai", a afirmat Teodor Niță.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3044 secunde