Revoltă între taximetriști: „Ne dau în cap, ca să deschidă larg ușa transportului alternativ!”

Sâmbătă, 06 Martie 2021, 00:00
3041
Taximetriștii sunt revoltați și acuză, printre altele, că prin măsurile adoptate prin „Regulamentul privind organizarea și executarea serviciului de transport în regim de taxi” vor fi scoși de pe piață, pentru a se deschide ușa larg transportului alternativ! De aceea, discuțiile despre un viitor miting, în care străzile Constanței să se umple de sute de mașini galbene, sunt din ce în ce mai intense.



În ultimele luni, autoritățile publice locale s-au pus pe făcut regulamente: pentru parcări, publicitate, serviciul de ecarisaj, taxiuri etc. Până în prezent, toate regulamentele făcute publice au stârnit discuții și nemulțumiri. În cazul regulamentului privind funcționarea serviciului de taxi, au fost purtate discuții între reprezentanții autorităților locale și cei ai taximetriștilor, pe parcursul primelor două luni, în încercarea de a realiza o formă adoptată după nevoile taximetriștilor și regulile dorite de autorități. O formă finală a fost pusă pe hârtie și a fost anunțat faptul că, în curând, urmează să fie pusă în dezbatere publică. Dar taximetriștii își strigă supărările prin toate mijloacele și spun că în elaborarea regulamentului nu s-a ținut cont de doleanțele lor. Ba mai mult, anunță că sunt deciși să iasă în stradă în număr cât mai mare!

„Să se aștepte recensământul nou, înainte de anularea autorizațiilor”

Președintele Camerei Taximetriștilor Constanța, Sorin Coadă, a exemplificat pentru „Cuget Liber” care sunt părțile din regulament neagreate. „De ce se grăbesc cu adoptarea regulamentului? Nu suntem de acord cu forma aceasta, pentru că vom fi mult îngrădiți. De exemplu, în prezent sunt 1.750 de autorizații eliberate de Primăria Constanța și se dorește reducerea lor la 1.262. Numărul este raportat la un recensământ din 2010. Anul acesta urmează să fie făcut un recensământ, de ce nu au răbdare pentru a vedea concret rezultatele acestuia? Noi nu suntem de acord cu reducerea, pentru că în zilele de sărbători, în weekend-uri, în sezonul estival, nu facem față la numărul de solicitări, cu numărul actual de mașini”, a afirmat Sorin Coadă. Potrivit acestuia, în prezent, aproximativ 20% dintre mașini sunt în service, la revizii, iar alte 20% nu au șoferi, din cauza penuriei de taximetriști.


Și impunerea de a schimba mașinile înainte de expirarea perioadei de autorizare, dacă sunt mai vechi de zece ani, îi nemulțumește pe taximetriști. „Sunt câteva mașini, vreo 250 – 300, care au un an în plus. De ce să «omorâm» oamenii respectivi, să le impună să schimbe mașinile până la sfârșitul anului? Taximetriștii câștigă în jur de 150 de lei pe zi, de unde să pună deoparte pentru a achiziționa alte mașini?!”, a mai atras atenția Sorin Coadă.

O altă măsură privită cu ochi critici de taximetriști este cea a suspendării autorizației de taxi după trei abateri. „Oamenii aceia au fost sancționați, au plătit, de ce să fie pedepsiți astfel, luându-le dreptul de a face taximetrie? Prin această măsură nu vor face decât să îi îndrepte către transportul alternativ”, a afirmat Sorin Coadă.

Șoferii care lucrează pe Uber și Bolt, în creștere constantă. Taxiurile vor fi limitate

De altfel, inclusiv faptul că se dorește reducerea numărului de autorizații poate fi interpretat ca fiind în beneficiul transportului alternativ, Uber, Bolt etc. „Într-un singur an, numărul șoferilor de pe transport alternativ a ajuns la 700, la nivelul Constanței. În acest context, autoritățile vor să ne limiteze nouă numărul. Dar lor? Ei nu au aceste restricții, ei au mașini vechi până la 15 ani”, a afirmat președintele Camerei Taximetriștilor. Consecința ar fi că, din nou, șoferii ar renunța la taximetrie pentru a se îndrepta spre transportul alternativ.

„Se dorește reducerea poluării, dar de ce nu este reglementată și activitatea firmelor de delivery, care au cumpărat mașinile scoase de pe taxi? Pe de altă parte, de ce nu se limitează accesul în oraș al vehiculelor care asigură transportul către aeroport? Acelea vin și își iau clienții de acasă, este legal?”, a mai punctat Sorin Coadă.

„Regulamentul mai spune și despre codul vestimentar. Suntem de acord cu ținuta decentă, dar nu pot fi de acord ca primăria să îmi impună mie, societate comercială, o anume vestimentație. Da, dispeceratul să impună lui în interiorul lui o ținută vestimentară. Dacă vor precum în regulament, să ne dea bani pentru vestimentație”, a mai susținut reprezentantul Camerei Taximetriștilor.

În aceste condiții, vineri, 5 martie, taximetriștii constănțeni s-au întrunit pentru a discuta despre supărările pe care le au, dar și despre mitingul pe care doresc să îl organizeze la jumătatea lunii martie. Scopul este ca străzile Constanței să fie luate cu asalt de aproximativ 500 de taxiuri – exact numărul de autorizații pe care autoritățile doresc să le desființeze. 



Pagina a fost generata in 0.1974 secunde