Reguli stricte pentru reclame! Cum se împarte Constanța pe zone

2168

Articole de la același autor

Precum în cazul parcărilor, prin Regulamentul local de publicitate, supus dezbaterii publice, municipiul Constanța este împărțit în zone publicitare: în unele regulile sunt permisive, în altele materialele publicitare vor fi aproape inexistente. Pe lângă locul, dimensiunea și alte criterii de care trebuie să se țină cont în montarea unui panou publicitar, noul regulament prevede și sancțiuni drastice, dar și faptul că trebuie încurajată publicitatea digitală, modernă.

„Bună calitate”, „fără deranj, pericol sau obstrucție pentru pietoni sau șoferi” – sunt câteva dintre dezideratele pe care le-au anunțat reprezentanții autorității publice locale, încă din deschiderea Regulamentului local de publicitate, privind modul în care intenționează să se desfășoare această activitate în municipiul reședință de județ. Regulamentul a fost pus în dezbatere publică, iar vineri, 12 februarie, este ultima zi în care cei interesați mai pot transmite Primăriei Constanța observațiile, sugestiile sau propunerile lor. Ulterior, regulamentul urmează să fie adoptat de Consiliul Local Constanța, pentru ca în jur de 90 de zile să intre în vigoare, iar spațiile publicitare să fie scoase la licitație.





În Peninsulă, reclamele vor fi aproape absente!

Conform regulamentului pus în discuție, modul în care cei interesați își vor face reclamă pe domeniul public din municipiul Constanța va fi diferit de ceea ce am văzut până în prezent. În primul rând, după cum arată obiectivele actului menționat, se dorește modernizarea acestui domeniu și încurajarea digitalizării. Mai exact, unul din deziderate este „diminuarea numărului de spoturi publicitare, prin adaptarea unei strategii de digitalizare a formatelor publicitare – utilizarea unui număr mai mic de suporturi, deci confort vizual și semnalizare calitativă, fără a limita operatorii comerciali în privința numărului de reclame afișate”.

Iar diminuarea panourilor începe prin împărțirea Constanței în zone. Zone de publicitate restrânsă, unde vor fi impuse restricții severe, sunt: Zona Peninsulară, zona centrală, zona Hotelului Rex, a Vilei Regale, a Cazinoului Mamaia, din stațiunea Mamaia, și a Satului de Vacanță; de asemenea, restricții severe vor fi și în ceea ce privește afișarea de panouri publicitare pe clădiri monumente istorice, în preajma valorilor de patrimoniu cultural și în parcuri – Parc Tăbăcărie, Parc Teatru, Parc Tomis II, Parc Gară, Parc Casa de Cultură, Parc Poarta 6, Parc Arheologic Primărie, Parc Carol, Parc Piața Farului, Parc Dragoslavele, Parc Viitorului, scuar Tribunal, promenada faleza Cazinoului sau din stațiunea Mamaia.



A doua categorie este reprezentată de zonele de publicitate restrânsă, unde vor fi impuse restricții speciale: este vorba despre cartiere, despre clădiri și ansambluri cu valoare arhitecturală și memorială, zona de coastă, arterele principale de circulație (bulevardele Mamaia, Alexandru Lăpușneanu, 1 Decembrie 1918, 1 Mai, I. C. Brătianu, Aurel Vlaicu, Ferdinand, străzile Mircea cel Bătrân, Soveja, Dezrobirii, Baba Novac). „Zonele de publicitate restrânsă ZR1 și ZR2 sunt acele zone situate în municipiul Constanța în care se impun restricții speciale sau/și sunt permise numai anumite categorii de mijloace publicitare”, se menționează în regulament. Concret, propunerea este să fie permise doar firme, panouri și ecrane digitale de maxim 2 mp și indicatoare direcționale în ZR1, iar în ZR2 – firme, indicatoare direcționale și panouri și ecrane digitale de maxim 12 mp.

În rest, vor fi zonele lărgite, sunt vor fi permise mesh-uri, mesh-uri digitale, mijloace publicitare mobile, trepiede, pliante, postere digitale, panouri și ecrane digitale cu suprafața maximă de 36 mp etc.





Amenzi drastice pentru cine nu respectă regulamentul

Chiar și în zonele lărgite, cei interesați vor trebui să țină cont de regulile impuse de administrația locală, stabilite în funcție de locul vizat, dimensiunea panoului, distanța de la sol la panou. Astfel, vor fi interzise cu desăvârșire mijloacele publicitare în spații verzi, intersecții și sensuri giratorii, locurile de joacă sau locuri de odihnă din zona blocurilor, pe arbori, monumente istorice sau pe clădiri aflate într-o stare avansată de deteriorare. În prealabil, cei interesați vor trebui să obțină autorizații de la primărie. Mai mult, având în vedere că se dorește a fi mai multe reclame luminoase, există indicații inclusiv cu privire la luminozitatea pe timpul nopții.

În cazul încălcării regulilor, operatorii economici sunt pasibili de amenzi usturătoare, care vor fi cuprinse între 1.000 și 20.000 de lei.

Un alt aspect punctat în regulament este faptul că publicitatea sonoră va fi interzisă cu desăvârșire în municipiul Constanța, cu excepția evenimentelor organizate de municipalitate. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4853 secunde