"Regii șoselelor", pe trotinete electrice. "Sunt periculoși, ce e de făcut?"

1553

Articole de la același autor

Fie că au nevoie de un mijloc de deplasare rapid și ieftin, fie că pur și simplu vor să fie în ton cu moda, tot mai mulți constănțeni apelează la trotinetele electrice. Pe carosabil ajung însă să aibă un comportament iresponsabil și periculos, după cum semnalează mai mulți șoferi: fac slalom printre mașini, circulă cu viteză, nu se asigură și nu sunt prea vizibili, astfel că, în orice moment, poate avea loc o tragedie. Ce face Poliția în cazul acestor participanți la trafic?

Trotinetele electrice reprezintă un pericol în traficul din Constanța. O susțin șoferii, care reclamă că, în orice moment, poate avea loc o nenorocire, din cauza comportamentului iresponsabil al multor posesori ai acestor vehicule pe carosabil.

"Cei care circulă cu aceste trotinete electrice sunt periculoși, căci își pun viața lor în pericol, dar o pun și pe a noastră. În primul rând, circulă cu viteză destul de mare, nu poartă veste reflectorizante, nici nu îi vezi când trec pe lângă tine. În trecut, erau căruțele care puneau în pericol participanții la trafic, pentru că nu erau semnalizate corespunzător. Acum, au apărut trotinetele electrice, fără semnalizare, fără număr de înmatriculare, fără nimic, dar circulă pe șosele!", ne-a reclamat Marius Florescu, un șofer constănțean.

"Îi sancționăm precum pe bicicliști!"

E drept, în prezent, legislația nu prevede clar în ce categorie de vehicule se încadrează trotinetele și nici ce măsuri pot fi luate în cazul celor care le folosesc, atunci când încalcă legea. Dar, după cum au arătat oamenii legii, asta nu înseamnă că posesorii de trotinete electrice pot să se comporte precum "regii șoselelor".

"În prezent, există un proiect prin care se dorește reglementarea juridică și încadrarea trotinetelor electrice într-o categorie de vehicule. Deocamdată, până la intrarea în vigoare a proiectului respectiv, putem să îi sancționăm pe cei care circulă cu aceste trotinete precum pe bicicliști: pentru nepurtarea vestei reflectorizante, a căștii de protecție, pentru nesemnalizarea schimbării direcției", a afirmat comisarul șef Constantin Stoian, șeful Serviciului Poliției Rutiere Constanța.

De menționat că, la ora actuală, în lipsa unor reglementări legale clare, inclusiv locul unde se poate merge cu trotinete lasă loc la interpretări. În Constanța, de exemplu, polițiștii îi asimilează pe posesorii de trotinete electrice bicicliștilor și li se permite să circule pe carosabil. În alte orașe, însă, aceștia sunt îndrumați să se deplaseze pe trotuare. Având însă în vedere că trotinetele pot atinge viteze de 25-30 km/oră, ba și faptul că sunt silențioase, oamenii legii consideră că ar pune siguranța pietonilor în pericol.

Femeie decapitată, într-un accident în județul Constanța

Până în prezent, la nivelul județului Constanța, nu au avut loc multe accidente în care să fie implicate trotinetele electrice, iar cele mai multe dintre ele au fost ușoare, ne-a precizat comisarul șef Constantin Stoian.

Zilele acestea se împlinește, însă, un an de la accidentul în care o femeie care mergea cu o trotinetă a fost decapitată! Tragicul incident a avut loc în noaptea de 16 spre 17 august 2019, pe DN 22, între localitățile Sitorman și Lumina. O femeie de 43 de ani mergea pe o trotinetă electrică, fără elemente de semnalizare, când a fost lovit în plin de un autoturism condus de un tânăr de 27 de ani. După impact, mașina s-a răsturnat în câmp, în vreme ce femeia aflată pe trotinetă a fost decapitată, murind pe loc.



Proiect pentru a-i "cuminți" pe posesorii de trotinete electrice


Potrivit statisticii Poliției Române, în perioada 2016 - 2019, la nivelul țării noastre au fost aproximativ 200 de accidente cu trotinete electrice, soldate cu un mort, 37 răniți grav și 156 răniți ușor.

Cât privește proiectul prin care se dorește reglementarea situației trotinetelor electrice, acesta a fost pus pe hârtie de Ministerul Afacerilor Interne. Prin proiect, se dorește ca aceste trotinete să fie definite drept vehicule pentru transportul unei singure persoane, care pot atinge viteze între 6 și 25 km/oră. Mai mult, trotinetele care circulă cu mai mult de 25 km/oră ar putea fi interzise.

Trotinetele ar urma să fie conduse numai pe pista pentru biciclete și numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/oră. Pe drumurile publice, trotinetele vor trebui să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante - fluorescente, iar casca de protecție va fi obligatorie pentru cei cu vârste sub 16 ani. Nerespectarea acestor reguli ar urma să fie sancționată cu 6 - 8 puncte amendă. Dar, așa cum precizam, acesta este deocamdată doar un proiect. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9326 secunde