Proiect: 500 de lei amendă pentru taximetriștii care refuză cursele

192
1
Proiect: 500 de lei amendă pentru taximetriștii care refuză cursele - taxi-1515619440.jpg

Articole recomandate

Regulamentul pentru transport persoane în regim taxi, pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei până în 7 februarie, prevede obligația firmelor de taxi de a avea montat sistem de plată cu cardul în toate mașinile și sancționarea șoferilor cu amendă de până la 500 de lei dacă refuză cursele. De asemenea, proiectul instituie obligativitatea existenței dispeceratelor la care clientul să poată apela telefonic sau prin alte mijloace și care să poată transmite taximetriștilor comenzile prin stație de emisie - recepție. Mașinile trebuie dotate cu aparate de taxat fiscalizate, scrie News.ro.

Proiectul privind modificarea și completarea Regulamentului actual de taximetrie a fost pus în dezbatere publică în 19 decembrie, cu termen de consultare până în 7 februarie și cuprinde câteva reguli pentru taximetriști. Aceste reguli nu prevăd, însă, și obligația șoferilor a avea montat în mașini sistem POS pentru plata cu cardul.

Astfel, potrivit proiectului, taximetriștii sunt obligați să aibă un comportament civilizat și preventiv față de ceilalți participanți la trafic și față de organele de control, să aibă ținută îngrijită, pantaloni, cămașă, sacou, fiind interzisă îmbrăcămintea necorespunzătoare, precum șort, maiou și șlapi, să nu păstreze garanție documentele sau obiectele clientului, să întrețină mașina curată, atât la exterior cât și la interior, să nu polueze fonic în stațiile de așteptare, să nu facă lucrări de întreținere și reparații și să nu spele mașina în stațiile de așteptare, să nu folosească un limbaj neadecvat și să pună la dispoziția clienților harta orașului și indexul străzilor actualizat.

Regulamentul mai prevede interzicerea folosirii unor tarife mai mari decât cele autorizate și afișate pe bord și, deci, interzicerea negocierii prețului. La solicitarea clienților, șoferii trebuie să îi ajute la urcarea și coborârea din mașină, în special pe femeile gravide și persoanele în vârstă sau cu dizabilități.

De altfel, șoferului de taxi îi va fi interzisă, odată cu intrarea în vigoare a regulamentului, refuzarea transportului persoanei cu dizabilități, precum și a dispozitivului de mers, nu va mai putea staționa pe poziția "liber" decât în locurile special amenajate și semnalizate și îi va fi interzisă staționarea în stațiile RATB.

O altă regulă impusă este referitoare la fumat: este interzis, astfel, fumatul în interiorul taxiului în prezența clientului. De asemenea, și folosirea telefoanelor sau a altor dispozitive mobile este interzisă, iar în timpul programului, șoferii vor adapta fundalul sonor în funcție de preferințele clientului.

De asemenea, proiectul stabilește că "serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizați și nu se pot executa decât de către dispecerii autorizați de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului București, în condițiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau prin orice alte mijloace și de a le transmite prin stația radio de emisie - recepție către taximetrist". Mașinile trebuie dotate cu aparate de taxat fiscalizate.

La rândul lor, dispeceratele de taxi autorizate trebuie să înregistreze toate sesizările cetățenilor cu privire la transportul în regim taxi și să transmită trimestrial Primăriei Capitalei toate reclamațiile și modul de soluționare a acestora. De asemenea, trebuie să afișeze pe exteriorul mașinilor numărul Tel Verde la care clienții pot apela pentru reclamații.

În ceea ce privește sancțiunile, șoferii vor primi amenzi între 100 și 500 de lei pentru ținută necorespunzătoare, neîngrijirea mașinilor și comportament necivilizat față de clienți și organele de control, dar și pentru refuzare cursei în interiorul localității și neeliberarea bonului. Aceeași amendă o poate primi și pentru transportarea clientului pe un alt traseu decât cel optim sau cel solicitat de către acesta.

Șoferii vor primi, de asemenea, amenzi între 500 și 1.000 de lei, dacă staționează sau parchează în stații RATB sau pe banda unică folosită de RATB, și chiar 50.000 de lei dacă nu dețin autorizație.

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat în ședința din 19 decembrie un proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii CGMB nr. 178/2008 privind aprobarea Regulamentului-cadru de transport local în regim taxi. Acesta prevede câteva reguli simple pentru șoferi, precum și obligativitatea ca activitatea de taximetrie să se facă exclusiv prin intermediul unui dispecerat autorizat. Gabriela Firea a promis atunci că vor fi aduse și alte modificări regulamentului, puse în dezbatere publică, urmând să fie introduse sancțiuni pentru nerespectarea lui, obligativitarea dotării mașinilor cu POS și a folosirii aplicațiilor online.

"Cu toții ne dorim ca cetățenii din București care apelează la taxi să poată merge în condiții de siguranță și confort. Îi respectăm pe bucureșteni și prin prisma hotărârii pe care o vom lua astăzi. Vom avea un proiect care va modifica și va aduce îmbunătățiri: va exista un set de reguli pe care eu le numesc europene care vor trebui respectate. Va fi interzisă refuzarea unei curse sub diferite pretexte și vor fi sancțiuni. Vor fi interzise bonusurile, șoferii sunt obligați să aibă o ținută decentă, să nu fumeze în mașină, să nu dea muzica tare, să nu vorbească la telefon, să nu angajeze cu clientul discuții pe subiecte sensibile care ar putea contraveni porincipiilor clientului. Sunt încă alte elemente care vor duce la securitate și confort. Toți taximetriștii vor fi obligați să poată oferi posibilitatea să plătească cu cardul și toți vor trebui să aibă aplicații, pentru ca orice client să poată solicita taximetrul și online", a declarat primarul Capitalei, Gabriela Firea, la începutul ședinței CGMB din 19 decembrie.



Comentează știrea

Cunoscator
11 ianuarie 2018
Lg38/2003(legea taximetriei)

Cu cat s-au vandut licentele taxi in Bucuresti si da cend un consiliu local emite legi? Da cand isi permite consiliil local al unui oras sa impuna reguli care ar putea duce la un deficit financiar intro societate comerciala,pentru cine nu stie activitatea de taxi se face de catre vehicule inregistrate pe societati comerciala? Consider ca pierderile trebuiesc platite de primarie in baza unui control audit!

Articole din aceeași secțiune

Miercuri, 10 Ianuarie 2018
Stire din Eveniment : RADU MAZĂRE, ARESTAT!
Pagina a fost generata in 0.7852 secunde