Primul elicopter naval intră în serviciu

747
Intrarea în serviciul Forțelor Navale a primului elicopter tip IAR 330 PUMA NAVAL va fi marcată printr-un ceremonial militar și religios care se va desfășura astăzi, începând cu ora 10, în portul militar Constanța, potrivit cpt. Florin Popoacă, din cadrul Compartimentului Relații Publice al Statului Major al Forțelor Navale.
Programul de înzestrare a Forțelor Navale cu elicoptere a început în mai 2005, când a fost semnat contractul de achiziționare a trei elicoptere care vor deservi fregatele românești pe timpul desfășurării misiunilor specifice, următoarele două aparate fiind planificate să fie livrate în perioada 2007-2008. În luna decembrie 2005, opt ofițeri de marină au început cursurile de pregătire ca piloți la Școala de Aplicație a Forțelor Aeriene de la Boboc, ei obținând brevetul de pilot în anul 2006. Ulterior, aceștia și-au continuat pregătirea în cadrul Bazei 90 Transport Aerian de la Otopeni. În paralel, s-a desfășurat instruirea personalului tehnic care va deservi elicopterele navalizate.
Din luna februarie și până în iunie a.c., elicopterul a fost testat în condiții meteo diverse, la sol și la bordul fregatelor. Pe timpul testelor, aparatul a fost supus unor solicitări specifice mediului marin și misiunilor pe care le va îndeplini. După parcurgerea acestora, a urmat omologarea elicopterului de către o comisie mixtă formată din reprezentanți ai Ministerului Apărării și ai firmei producătoare, IAR Ghimbav.
Sursa citată menționează că primele elemente de aviație în Marina Română datează din iunie 1920, când câțiva ofițeri de marină au fost chemați pentru a lua în primire 12 hidroavioane care reprezentau capturi de război din campania anului 1919. Hidroavioanele au fost revizuite în Arsenalul aeronautic de la Cotroceni - București, după care au fost trimise cu trenul în portul Constanța, unde s-a constituit Grupul de Aviație Maritimă, aflat sub comanda căpitanului Constantin Negru. Primul zbor cu un hidroavion s-a executat la 21 iulie 1920, în portul Constanța. Având în vedere că portul Constanța nu prezenta condiții prielnice pentru activitatea de zbor a hidroavioanelor, datorită activității portuare intense, hidroaviația românească a fost dotată cu o bază pe lacul Siutghiol, în partea de nord a orașului Constanța. În dotarea hidroaviației au intrat apoi hidroavioanele S 55, care în aproximativ 15 ani de exploatare nu au avut nici un accident. În timpul celui de-al doilea război mondial, hidroaviația română nu a pierdut nici un aparat în confruntările directe cu inamicul.

Intrarea în serviciul Forțelor Navale a primului elicopter tip IAR 330 PUMA NAVAL va fi marcată printr-un ceremonial militar și religios care se va desfășura astăzi, începând cu ora 10, în portul militar Constanța, potrivit cpt. Florin Popoacă, din cadrul Compartimentului Relații Publice al Statului Major al Forțelor Navale.
Programul de înzestrare a Forțelor Navale cu elicoptere a început în mai 2005, când a fost semnat contractul de achiziționare a trei elicoptere care vor deservi fregatele românești pe timpul desfășurării misiunilor specifice, următoarele două aparate fiind planificate să fie livrate în perioada 2007-2008. În luna decembrie 2005, opt ofițeri de marină au început cursurile de pregătire ca piloți la Școala de Aplicație a Forțelor Aeriene de la Boboc, ei obținând brevetul de pilot în anul 2006. Ulterior, aceștia și-au continuat pregătirea în cadrul Bazei 90 Transport Aerian de la Otopeni. În paralel, s-a desfășurat instruirea personalului tehnic care va deservi elicopterele navalizate.
Din luna februarie și până în iunie a.c., elicopterul a fost testat în condiții meteo diverse, la sol și la bordul fregatelor. Pe timpul testelor, aparatul a fost supus unor solicitări specifice mediului marin și misiunilor pe care le va îndeplini. După parcurgerea acestora, a urmat omologarea elicopterului de către o comisie mixtă formată din reprezentanți ai Ministerului Apărării și ai firmei producătoare, IAR Ghimbav.
Sursa citată menționează că primele elemente de aviație în Marina Română datează din iunie 1920, când câțiva ofițeri de marină au fost chemați pentru a lua în primire 12 hidroavioane care reprezentau capturi de război din campania anului 1919. Hidroavioanele au fost revizuite în Arsenalul aeronautic de la Cotroceni - București, după care au fost trimise cu trenul în portul Constanța, unde s-a constituit Grupul de Aviație Maritimă, aflat sub comanda căpitanului Constantin Negru. Primul zbor cu un hidroavion s-a executat la 21 iulie 1920, în portul Constanța. Având în vedere că portul Constanța nu prezenta condiții prielnice pentru activitatea de zbor a hidroavioanelor, datorită activității portuare intense, hidroaviația românească a fost dotată cu o bază pe lacul Siutghiol, în partea de nord a orașului Constanța. În dotarea hidroaviației au intrat apoi hidroavioanele S 55, care în aproximativ 15 ani de exploatare nu au avut nici un accident. În timpul celui de-al doilea război mondial, hidroaviația română nu a pierdut nici un aparat în confruntările directe cu inamicul.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.325 secunde