Bătaia de joc continuă!

Podul Agigea, închis pentru trei săptămâni: "Este posibil să se mai închidă, dacă proiectantul decide"

2461
4
Cinci luni. Atât a rezistat deschis deja faimosul Pod de la Agigea, timp în care jumătate din această perioadă s-a circulat cu restricții de circulație, pe o singură bandă pe sens. Podul ar putea intra deja în Cartea Recordurilor, drept un monument de incompetență și delăsare al autorităților române, fiind în reabilitare de aproximativ 7 ani. Acum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că Podul de la Agigea va fi închis complet, din nou, timp de trei săptămâni. 


La începutul lunii martie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Constanța anunța că circulația pe podul de la Agigea se va desfășura cu restricții pentru a se turna asfaltul. Întrebat dacă podul va mai fi închis complet, directorul Marian Dima a negat, precizând totuși că există posibilitatea închiderii podului atunci când ancorajul (inelul podului) va fi dat jos. Între timp, posibilitatea a devenit o certitudine, astfel că la propunerea Antreprenorului, CNAIR va bloca total traficul pe podul de la Agigea, în perioada 8-25 mai. 


Luând în considerare istoria de termene nerespectate și promisiuni încălcate, turiștii ar putea avea din nou surpriza de a nu circula pe podul Agigea în timpul sezonului estival. "Deciziile aparțin CNAIR, nu sunt ale mele. În comunicat se pot vedere explicațiile riguroase pentru care podul se va închide. Dacă din punct de vedere tehnologic, proiectantul spune că podul trebuie închis pentru că mai trebuie făcută o anumită operațiune, atunci este posibil să se mai închidă. În momentul de față, alte operațiuni nu mai sunt", a declarat pentru "Cuget Liber", Marian Dima, șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța. 


Pregătirea podului pentru sezonul estival


Măsura, sprijinită de Poliția Rutieră, are ca principal scop pregătirea acestui pod pentru circulația din sezonul estival, în condiții de siguranță și într-un termen cât mai scurt, afirmă reprezentanții CNAIR. Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), de-montarea ancorajului provi-zoriu de pe pilonul central și montarea elementelor ros-turilor de dilatație ale podului.


"Demontarea ancorajului (inel cu o greutate de apro-ximativ 90 de tone) pre-supune măsuri speciale. Operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic. În vederea evitării unor accidente care ar putea pune în pericol viața sau integritatea corporală a participanților la trafic, podul de la Agigea trebuie închis în totalitate, în perioada efectuării acestor manevre", sunt câteva dintre explicațiile oferite de CNAIR, în cadrul unui comunicat de presă. 


Pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de nivelment al podului și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu. Aceste teste se pot face doar după eliberarea oricărei sarcini de pe pod, ceea ce înseamnă implicit oprirea traficului, mai susțin reprezentanții CNAIR. 


CNAIR SA se va asigura că în perioada în care Podul de la Agigea va fi închis, Canalul Dunăre-Marea Neagră va putea fi traversat în condiții optime pe noul pod (Podul Apolodor), aflat la o distanță suplimentară de doar 2,8 km. Pentru evitarea blocajelor în trafic, ruta alternativă propusă este următoarea: nodul rutier A4 (intersecție cu DN 39, Agigea) - A4 (intrare port Constanța Sud ) - podul nou peste Canalul Dunăre - Marea Neagră - bretea acces la DN 39A - DN 39A - DN 39 (Eforie Nord - Agigea).


Comentează știrea

zero
4 mai 2017
Mizerii

Gunoie

dan
4 mai 2017
podul minune

Dupa ce 3 luni de zile nu au facut efectiv NIMIC! s-au pus pe treaba ...??!?? si daca adunam cat s-a lucrat efectiv la pod in ultima perioada, nu cred ce se fac 10 zile!!!...in tot acest timp, noi cei care facem naveta zilnica la serviciu la Constanta, am fost obligati sa asteptam o MINUNE....care se materializeaza prin .....inchiderea podului...am si eu cateva intrebari: nu exista un termen limita? ce contracte s-au facut in cazul in care nu se finalizeaza lucrarile la termen? ce ar fi daca cei care sunt implicati in aceasta lucrare ar locui in zona noastra..a celor defaforizati ????... pot sa va caracterizez intr-un singur cuvant...sunteti niste minunati!

eugen
4 mai 2017
pod prea indepartat

nu sintetii in stare sa-l rearetii, dar sa mai construitii nu se mai une problema,cel de la BRAILA daca se va construi poate in vreo 700 de anii,nepricopsitiilor

jumbo
4 mai 2017
pod

Cred ca ideea e sa se saboteze turismul din zonele alea.E o miscare bine gândită...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2568 secunde