€ 4.7205
£ 5.2885
$ 4.1484

Mai multe ştiri online:

Pe unde va trece noul drum expres ce va lega Constanța de Delta Dunării

Ştire online publicată Miercuri, 07 Ianuarie 2015. Autor: Florentina BOZÎNTAN - DUMITROV
Reprezentanții CNADNR au demarat procedurile pentru realizarea drumului expres care va lega litoralul de Delta Dunării. Ideea realizări acestui drum a fost de a oferi posibilitatea turiștilor străini care ajung pe litoralul românesc de a ajunge mai ușor în Deltă și invers.

Un pas în sensul realizării acestei șosele expres a fost făcut la jumătatea lunii decembrie, când reprezentanții CNADNR au lansat procedura de licitație deschisă pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Drumul expres va lega Constanța, Tulcea și Brăila (unde presupune realizarea unui pod peste Dunăre!) și va include și o porțiune din actualul DN 22, din județele Constanța și Tulcea. Bineînțeles, porțiunea respectivă, cuprinsă între intrarea în localitatea constănțeană Ovidiu și localitatea tulceană Măcin, spre zona de trecere cu bacul peste Dunăre, spre Brăila.

„Necesitatea și oportunitatea investiției rezultă din caracteristicile tehnice și de exploatare ale DN 22, pe sectorul km 287+400 - km 86+356, care nu corespund normelor tehnice în vigoare prevăzute pentru un drum național expres. Se va face conexiunea drumului național expres cu varianta de ocolire Constanța A4 în nodul rutier de la Ovidiu și cu podul peste Dunăre, în zona Brăila - Măcin. Sectorul de drum analizat este parte componentă a drumului național și face legătura între Constanța - Tulcea - Brăila”, se menționează în caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate, citat de Mediafax.

Drumul expres va avea două benzi, dar, spre deosebire de o autostradă, nu va avea bandă de urgență. De asemenea, va fi prevăzut cu un spațiu median de separare a sensurilor de circulație, iar limitele de viteză legală vor fi: 100 km/oră pentru deal, 120 km/oră pentru șes - spre deosebire, pe autostradă limita de viteză maxim admisă este de 130 km/oră.

Potrivit datelor furnizate de CNADNR, studiul de fezabilitate pentru acest proiect va costa între 4,3 și 6,3 milioane de euro, cu TVA inclus, în vreme ce construcția, inclusiv a podului de la Brăila, a fost estimată la 1,3 miliarde de euro.

Studiul de fezabilitate ar urma să fie finanțat inițial din transferuri de la bugetul statului pentru cheltuieli de investiții, iar ulterior CNADNR are în vedere să propună finanțarea acestuia din fonduri europene nerambursabile, în cofinanțare de la bugetul de stat.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate este 6 februarie.

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.747 secunde