Șofer profesionist la 18 ani! Școlile de șoferi cer schimbarea legislației rutiere

6525
3
Șofer profesionist la 18 ani! Școlile de șoferi cer schimbarea legislației rutiere - soferprofesionist1-1491927820.jpg
O parte a școlilor de șoferi din Constanța propun ca vârsta minimă pentru obținerea permisului de șofer profesionist să nu mai fie 21 de ani și să revină la 18 ani, așa cum era prevăzută în legislația rutieră înainte de anul 2013. Din cauza limitei de vârstă din prezent, din ce în ce mai mulți elevi pleacă în străinătate pentru a obține acolo permise de profesioniști, imediat ce împlinesc 18 ani. În plus, reprezentanții școlilor de șoferi susțin că elevii sunt pregătiți să conducă un tractor cu remorcă sau un camion de la 18 ani.

La mai bine de trei ani după ce legislația rutieră a suferit schimbări în ceea ce privește obținerea permisului pentru șoferii profesioniști, la vârsta de 21 de ani, anumite școli de șoferi fac lobby pentru ca vârsta minimă pentru categoriile C și E să redevină 18 ani. 


"Ca vârstă, este prea mult să aștepți până la 21 de ani pentru a putea obține categoriile C și E. Asta, în timp ce în liceele auto, majoritatea au permis pentru categoriile B și C de la 18 ani. Noi, școlile particulare, nu mai avem acest drept. Nu înțeleg, la ei de ce se poate și la noi nu? Doar pentru că ei sunt de la stat și noi particulari? Eu cred că, la 18 ani, un elev este responsabil să conducă un tractor cu remorcă sau un camion sub 7 tone", a declarat, pentru "Cuget Liber", Niculae Dicu, directorul Școlii de șoferi DIA Auto. 


Discriminarea făcută între liceele cu profil auto și școlile de șoferi ar fi inexistentă, susțin polițiștii, întrucât și elevii școlilor de specialitate sunt nevoiți să aștepte până la 21 de ani pentru a putea deveni șoferi profesioniști. 


"La școlile de profil se poate începe școala pentru obținerea categoriilor C și E cu un an mai devreme, acest aspect fiind prevăzut de lege. De asemenea, orice candidat poate începe școala de șoferi cu 3 luni înainte de a împlini vârsta necesară pentru obținerea permisului de conducere", ne-a precizat Marian Tudose, șeful Compartimentului Permise de Conducere din cadrul Serviciului Permise și Înmatriculări Auto Constanța. 


Administratorul școlii de șoferi susține că pierde elevi pe zi ce trece, întrucât aceștia preferă să meargă în străinătate și să plătească câteva mii de euro, în acest fel reușind să obțină permisul pentru categoriile C și E de la 18 ani.

"Ei pleacă în străinătate, pentru că observă că nu pot face nimic în România, și își obțin permisul în Spania sau Italia cu 3.000 de euro. Acolo nu există limită de vârstă, doar la noi este așa ceva", a mai adăugat Niculae Dicu. 


Comentează știrea

gogu
12 aprilie 2017
Oare ?

Eu as ridica limita de varsta la 21 de ani si pentru amatori !

Constantean
12 aprilie 2017
Se poate

introduce si limita de CP la masina incepatorilor maxim 60cp.Ca sunt destule cazuri de accidente cu pustani care au BMW sau Porsche de 150cp> si urca cu ele pe trotuar si omoara,schilodesc nevinovatii..Sau ca la americani incepatorul conduce timp de un an cu un adult linga el.Cetatean roman sa fie obligat sa obtina primul permis de condicere in Ro.La profesionisti sa fie limita nu in functie de varsta ci de vechime in condus minim 3 ani.Sa se dezvolte un pic si maturitatea in condus.La obtinerea categoriilor superioare sa se tina cont si de cazierul auto,amenzi viteza etc..

nevermind
12 aprilie 2017
cauza, nu efectele

De vină nu sînt nici puștanii cu BMW (de parcă nu poți da peste un om la fel cu un Matiz), nici faptul că se poate obține permisul la 18 ani sau maturitatea în condus (apropo, că spui de începătorul din SUA care conduce un an însoțit de un adult: știi că în SUA permisul se obține la 16 ani, nu? deci de la 17 ani ești on your own). Principalele cauze sînt determinate de neaplicarea legislației și de atitudinea permisivă a poliției rutiere, a autorităților locale sau naționale. Rutieriștii stau fie la colț de intersecții, cu ochii după centură, fie cu radarul în locuri de multe ori cunoscute de șoferi. Nu îi mai vezi în trafic, nu mai auzi de prevenție. Ba că nu au bani de motorină, ba că nu sînt bani pentru ore suplimentare. Nici nu mai deschid discuția și despre mica ciupeală, șpăgi și las' că ne-nțelegem noi. Pe de altă parte, primăriile se complac în această situație. Ia să se monitorizeze video măcar intersecțiile mari sau locurile cu risc crescut de accidente. Cum l-ai văzut pe unul că trece pe roșu, l-ai ars! A tăiat banda? Pac! Nu a oprit la trecerea de pietenoi? La fel. Nimeni nu respectă nici o regulă de bună voie, ci numai dacă învață că, nerespectînd regula, va plăti cu vîrf și îndesat. Asta e principala cauză, nu că își iau oamenii permis la 18 ani, cum ne-am luat, de altfel, toți. Că unora, ca gogu, li se pare acum normal să crești vîrsta la 21 (de ce 21? ești mai matur atunci? de ce nu 33? sau 65?) e doar o dovadă a neputinței: dacă nu mai poți controla un fenomen, mai bine-l interzici/limitezi. Nu e ok.

Răspuns la: Se poate
Adăugat de : Constantean, 12 aprilie 2017
introduce si limita de CP la masina incepatorilor maxim 60cp.Ca sunt destule cazuri de accidente cu pustani care au BMW sau Porsche de 150cp> si urca...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5332 secunde