Obrăznicie în trafic: primii la semafor, cu orice preț! "Este un fenomen la nivelul Constanței"

2097
10

Articole de la același autor

Constanța se confruntă în ultima vreme cu o problemă, în domeniul rutier, care încalcă atât legislația, dar mai ales bunul simț.


Este vorba despre șoferii care vor să plece primii de la semafor, drept pentru care depășesc coloana de mașini și forțează intersecția, deși culoarea semaforului este roșie. Polițiștii spun că știu despre această problemă și că acești șoferi ar putea fi sanționați cu puncte de penalizare și puncte-amendă, însă deficitul de personal îi împiedică pe oamenii legii să se aplece asupra acestui fenomen. 


Probabil că vi s-a întâmplat cel puțin o dată, în timp ce așteptați culoarea verde a semaforului, să vedeți prin dreapta dumneavoastră un autoturism care trece de toată lumea și se proptește după trecerea de pietoni, pentru a pleca primul de la semafor. De asemenea, poate că v-ați gândit că nu poate fi amendat. Ei bine, potrivit legii, șoferii care procedează în acest fel pot fi amendați cu puncte de amendă și pot rămâne fără permis, doar că nu are cine să aplice sancțiunile! 


Articolul 108 din Codul Rutier prevede sancționarea cu 2 puncte de penalizare pentru nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers. De asemenea, conducătorul auto poate fi sancționat cu 2 sau 3 puncte-amendă. 


"Este o problemă din ce în ce mai apăsătoare" 


În acest moment, Poliția Rutieră Constanța lucrează în stil "pompieristic". Mai exact, echipajele intervin doar la accidente, la manifestări și evenimente sau acolo unde se impune fluidizarea traficului. Acesta este și motivul pentru care rutieriștii nu se pot axa așa cum se cuvine pe sancționarea celor care încalcă legislația rutieră. 


"Este o problemă din ce în ce mai apăsătoare și, de ce să nu recunoaștem, extrem de vizibilă. Este un fenomen la nivelul Constanței. Forțele noastre nu ne permit acum să acționăm și pe această linie de obrăznicie în trafic. Există o prevedere legislativă și acești șoferi pot fi sancționați pentru neîncadrare cores-punzătoare cu direcția de deplasare. La această oră, avem un deficit de personal de 15%. Din această cauză, în loc să ne ocupăm de sancționarea abaterilor dinamice, pentru a putea preveni accidentele de circulație, că de fapt acesta e scopul nostru, trebuie să ne axăm pe fluidizare și evenimente", a declarat, pentru "Cuget Liber", comisar șef Constantin Dancu, șeful Serviciului Rutier Constanța. 


Reconfigurarea intersecțiilor, soluția problemei? 


Oamenii legii susțin că problema s-ar putea rezolva și altfel, prin redesenarea și reconfigurarea intersecțiilor, în așa fel încât șoferii să nu mai simuleze manevra de dreapta și pentru a trece de toate mașinile care staționează la semafor. Totuși, pentru ca acest lucru să fie posibil, ține mai mult de Primăria Constanța și mai puțin de Poliția Rutieră. În plus, redesenarea și reconfigurarea intersecțiilor ar putea rezolva multe probleme de trafic. 


"Majoritatea intersecțiilor permit relația special pentru dreapta. Trebuie făcută această relație, astfel încât șoferii să nu aibă posibilitatea de a înainta. De exemplu, în intersecția de la ICIL, există relație pentru dreapta, însă trotuarul trebuie prelungit în așa fel încât șoferii să nu mai aibă posibilitatea de a «jongla» și de a trece în față. Astfel, pe lângă rezolvarea acestei probleme cu șoferii care înaintează, s-ar putea scurta și spațiul de traversare al pietonilor", a mai precizat cms. șef Constantin Dancu. 


Comentează știrea

............
23 septembrie 2016
........

..am ajuns de cateva ori in pozitia aia dar nu mi am dorit sa am statutul de primul la semafor ci mi am dat seama ca nu are rost sa mai fortez culoare galben....

mr. Anaconda
23 septembrie 2016
politia rutiera

Normal ca aveti deficit de forte, daca in sistem sunt angajate o droaie de femei care "freaca" scaunul toata ziua. Nu am nimic cu ele, dar ocupa niste posturi pe care barbatii le pot face, mai ales la rutiera.

Tzihcac
23 septembrie 2016
Unde nu i cap....

Se pare ca si soferii bucuresteni ,au inceput sa se teama de soferii constanteni !!..asa de prost se circula in Constanta. De circulatia in sensurile giratorii ...unii habar nu au cum ar trebui sa se incadreze !!

fani
23 septembrie 2016
soferi bine instruiti

Despre solutia schimbarii "profesorilor " care verifica si dau cu usurinta permisele ,niciun cuvant? Din scoli cu Profesori nepregatiti nu pot iesi decat elevi si mai prost pregatiti ! Acolo-i cu adevarat solutia ...

buba
23 septembrie 2016
nani nani politia !

Sa faca fluidizarea traficului ??? Asta este sub demnitatea lor ....pentru asta exista taranii talpasi de la ,, locală,, ....... Domnii agenți stau doar dupa colturi si in boscheti , poate poate impusca vreo gasca la radar . Personal nu am vazut niciodata politisti MAI care sa fluidizeze traficul in intersectii in orele de maxim. In intersectii ca cea de la BIG , Spital , Iorga cu Lapusneanu, Tomis cu Tulcei, Vlaicu cu Tomis, etc ...... stai si astepti de-ti cresc musteti ! .....Normal ca se formeaza smekerei care sa se p.....șe pe cei ce stau la coada , daca in intersectie este sigur ca nu este nici un agent care sa-l sanctioneze ...... Ce sa zic .......sigur..... ;;,, cunoastem problema.....nu avem personal ,,..... convenabil . Macar cu aia de-i aveti: la treaba, nu la intins mana ! Si da ! Nu mai dati permis la toate leoazele ! Inaspriti probele practice la examenele pt permis ! Altfel, consider ca sunteti partași la fiecare omor din culpă rezultat in urma accidentelor de circulatie produse de catre astfel de persoane !

Constantean
23 septembrie 2016
Tragic!

La intesectia de la Casa de Cultura sens de mers spre Inel II, aia care vor sa fac stanga depasesc marcajul dublu continu si intra pecontrasens ,inclusiv masinile aflate la semafor ,ca sa fie ei primi la semafor.Si sunt pusi in pericol cei care merg spre Tepes Voda.

buba
23 septembrie 2016
continuare

Si inca ceva: Aveti posibilitatea și obligatia sa sanctionați administratorul drumului pentru neluarea masurilor in vederea repararii drumurilor publice , daca acestea devin un pericol la siguranta circulatiei . Aveti macar un singur proces verbal incheiat pentru asa ceva? Indicatoare montate aiurea, sensuri giratorii facute din butoaie din plastic , gropi nenumarate , semafoare care nu au functionat niciodata de cand au fost montate, treceri de pietoni nemarcate si semnalizate prost, ...... orice radet , raja , congaz intervine si produc noi gropi, fara sa le repare si fara sa aiba avizz de la voi si voi nu i sanctionati ...... Concluzie: POLITIA DOAR CUNOASTE PROBLEMELE ......NU IA MASURI CA SA LE REZOLVE ....aia e......

Emilian
23 septembrie 2016
Doar soferii sunt vinovati?

Cum semaforizarea este de asa natura incat risti sa stai din semafor in semafor,adica nu este optimizata,soferii cauta sa fie cat mai in fata,poate reusesc sa mearga mai mult fara sa fie nevoiti sa opreasca.O fi si nesimtire la unii,dar cea mai mare nesimtire este in partea celor care iau carute de bani din taxele soferilor si nu fac ce trebuie ,adica drumuri si semnalizari civilizate.

Militia
24 septembrie 2016
Bla...bla...

Dar de cei care dorm la semafor ce ziceți de ei ???

Sofer disciplinat ce sunt
30 octombrie 2016
Sa se faca achizitii si sa se omologheze...

O doamna imi spune: daca in Oman trec pe rosu intru la puscarie, aici in Constanta pot face orice pe sosele. Pai in Oman la fiecare semafor exista camere care ma inregistreaza si primesc citatia acasa ca am comis-o!!! Se numesc camere cu LPR license plate recognition, recunoastere a placutei de inmatriculare. Se poate si la noi asa ceva? Bineintele, dar pe cine interesaza civilizarea si educarea soferului roman, respectiv a celui constantean? Exista un singur raspuns: 0fix pe nimeni!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2409 secunde