Navigatorii, pensii mai mici decât ale sergenților majori. "Miliția a oprimat populația, grănicerii erau cu armele îndreptate spre interior!"

4463
4
Navigatorii, pensii mai mici decât ale sergenților majori.

Articole de la același autor

Navigatorii, pensii mai mici decât ale sergenților majori. "Miliția a oprimat populația, grănicerii erau cu armele îndreptate spre interior!" 


Navigatorii pensionari care au muncit o viață întreagă - în anii 60, 70 și 80 - pe vapoarele fostei flote comerciale a Republicii Socialiste România au pensii de mizerie. Mulți dintre ei trăiesc în mizerie, unii chiar sub limita sărăciei, existând cazuri în care un fost comandant de navă să aibă o pensie de 1.000 de lei. 


Sunt dezechilibre, inechități, iar foștii navigatori reclamă acest lucru, cu atât mai mult cu cât, în cazul altor bresle, guvernanții au găsit soluții de creștere a pensiilor. 


"De ce sergenții majori din miliție au salarii de patru ori mai mari decât un motorist sau un timonier? Întreb asta pentru că un colonel de miliție sau de armată (ăia care culegeau cartofii toamna) saltă ușor 5.000 de lei pensie! Ideea este că marinarii au pensii de mizerie comparativ cu orice altă categorie socio-profesională din România. Dacă un comandat are 1.000 lei pensie, cât are un nostrom, un motorist sau un simplu marinar?", se întreabă Petru Dimofte.


"Miliția a oprimat populația, iar armata nu a avut de luptat în niciun război, munca lor principală fiind la diribau și la cules porumbul toamna! Să nu mai spun despre grăniceri care apărau țara cu armele îndreptate spre interior, oprindu-ne să fugim în alte țări! Or, munca noastră era nu numai foarte importantă pentru economia țării (petro-chimie, siderurgie, agricultură etc.), dar și periculoasă. Ce să mai spun de marinarii de la CRPO Tulcea, un grup de vreo 5.000 de pescari, care au reușit să hrănească cu pește oceanic o țară întreagă pe vremea când existau cartele la alimente și se făcea, efectiv, foamea. Peștele se găsea la liber, cu prețuri între 6 și 11 lei kg, în timp ce carnea de pasăre de slabă calitate (celebrii frați Petreuș) costa 31 de lei kg! Acum, un marinar pescar sau un șef de tură pescari încasează de la patria recunoscătoare pensii de 700-800 de lei", a povestit fostul marinar. 


Comentează știrea

pligrim
16 martie 2018
pensie

Fostul marinar uita ca aproviziona tot cartierul cu tigari, blugi Si alte alea dupa care spargea banii in satul de vacanta.

Nu conteaza
16 martie 2018
Pensie

Pentru ca atunci diurna era separata de salariul care il aveau pe cartea de munca,iar acum se iau pensiile in funcție de salariul pe care il aveau in cartea de munca

La diribau
16 martie 2018
Multa lume "suferinda"

"Diribau" in jargonul militar inseamna unitate militara structurata/echipata pentrru lucrari in constructii de tot felul de la cladiri civile (vezi spital militar Constanta) pana la lurcrari de drumuri ,cai ferate ,poduri ,canale navigabile etc.Unitatile militare de constructii independente erau undeva la nivelul unui santier, echivalent in viata civila de atunci.Unitatile militare de "diribau" aveau ingineri constructori ,personal tehnic mediu specializat in constructii,militari in termen pe post de muncitori,etc.In viziunea marinarului din poveste lucratorii din constructii in general si lucratorii militari in special au fost niste oameni de nimic,au fost niste brute niste animale de povara aflate cu mult sub nivelul nobil al meseriei de "mariner". Observati dispretul scarba marinarului fata de lucratorii din construcii.Lucratorul militar in constructii este un fel de puscarias,este un fel de condamnat pedepsit sa vasleasca "la galere".Sa-i spunem marinerului ca militari constructori aveau si romanii.Podul de la Turnu Severin a fost construit de militari.Sa-i spunem domnului "mariner" din poveste ca drumul Transfagarasean,cel laudat,a fost realizat in mare parte de unitati militare de drumuri si poduri,de la DIRIBAU.Sa-i mai spunem domnului marinar ca armata a avut un sector separat de realizat la Cananul Navigabil Dunare Marea Neagra(de 40Km).La Transfagarasean si la Canalul Navigabil Dunarea Marea Neagra militarii diribau au lucrat in conditii extreme.Acolo a fost un mic razboi in timp de pace.Programul de lucru era de 13-14 ore/zi inclusiv sambata si duminica,de dimineata pana seara.NU AM SCRIS COMETARIUL ASTA CA PE O LAUDA.NU AM VRUT SA DEMONSTREZ CA O MESERIE ESTE MAI GREA DECAT ALTA.NU SUSTIN CA O PENSIE ESTE MAI MERITATA DECAT ALTA.Nu vreau sa spun ca unii merita mai mult decat altii.Dar de aici pana la greata/dispretul cu care "marinerul" din poveste il are fata de lucratorii de la "diribau" este cale lunga.Ura asta intre generatii,ura dintre o categoria sociala si alta,ura intre tata si fiu a fost alimentata de comunisti.Nu spuneau ei ca clasa muncitoare este forta conducatoere a societatii socialiste ? Eu chiar am crezut ca domnul Sorin Mihalache este JURNALIST de meserie.Multa lume "suferinda"...Iarta-i Doamne ca nu stiu ce vorbesc.

Tare necăjiți mai sunt
17 martie 2018
Sărăcuții de ei, cum își aștern asa adorm

Sa strângă porcii de navigatori din timp bani Pentru bătrânețe, 5000 și 7000 de euro, salariu de nesimțiți fara impozit la stat. Sa lase haimanalele și haremul și sa se gândească din timp la bătrânețe, să-și strângă banii la saltea

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4473 secunde