Modificarea kilometrajului ar putea deveni infracțiune!

307
Modificarea kilometrajului ar putea deveni infracțiune! - modificareakilometrajuluiarputea-1528095940.jpg

Articole de la același autor

Deputații comunitari a decis printr-o rezoluție că, pentru a combate mai eficient fraudarea kilometrajelor, Comisia Europeană trebuie să propună o nouă legislație în următoarele 12 luni.


Între 5% și12% din mașinile de ocazie vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au fost traficate, a declarat raportorul Ismail Ertug (S&D, DE). 


"Am obținut un larg acord cu privire la acest raport, în special în ceea ce privește bazele de date naționale și schimburile de informații transfrontaliere, dar și în ceea ce privește eforturile pe care trebuie să le facă producătorii pentru securizarea odometrelor. În cazul în care Comisia va propune o legislație în acest domeniu, se poate înregistra un profit anual între șase și nouă milioane de euro și vom reuși să restabilim încrederea consumatorilor în piața mașinilor de ocazie. Aceasta este o oportunitate extraordinară de a demonstra adevărata valoare adăugată a Europei, asigurând protecția consumatorilor", a mai spus raportorul. 


Deputații vor noi măsuri legislative, care să includă registre naționale de kilometraj, care să fie accesibile transfrontalier. Cumpărătorii de mașini de ocazie trebuie să aibă posibilitatea să verifice exactitatea indicațiilor odometrului, indiferent de țara în care au fost înregistrate, spun deputații. 


Înregistrarea kilometrajului ar trebui să fie obligatorie la fiecare control tehnic periodic, la fiecare inspecție tehnică, verificări sau reparații în service, începând cu prima înregistrare a mașinii, spun deputații. 


Deputații subliniază că în Belgia și Olanda, unde înregistrarea kilometrajului se face mai des decât în orice altă țară, fraudele la kilometraj au fost aproape eliminate. 


Deputații cer de asemenea Comisiei să monitorizeze modul în care constructorii de automobile pun în practică strategiile anti-fraudă cerute de actuala legislație UE și să fixeze criterii clare, care să permită verificarea eficientă a securității odometrelor. 
Deși fraudarea kilometrajului are un impact negativ asupra securității rutiere, numai șase state includ "manipularea odometrului" în categoria infracțiunilor penale, spun deputații, cerând tuturor statelor membre să procedeze ca atare. 


După adoptarea de Parlament a rezoluției, Comisia europeană va trebui să prezinte o inițiativă legislativă în acest sens sau să explice de ce nu propune astfel de măsuri.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.8055 secunde