"Mizeria" afacerii maxi-taxi, ascunsă sub preș! Protecție din umbră pentru "coșciugele" pe patru roți

9328
8
Polițiștii constănțeni au fost sesizați de Primăria Constanța pentru a scoate din trafic nu mai puțin de 63 de microbuze care transportă persoane pe raza municipiului. Neregulile nu sunt de ieri, de azi, dar uite că de ani buni nimeni nu a "îndrăznit" să se amestece în această mega-afacere protejată din umbră. 


Problema "bombelor" pe patru roți este arhicunoscută la nivelul autorităților, care, deși au avut la dispoziție ani întregi pentru a rezolva aceste nereguli, au preferat să dea bine doar în statistici, nu însă și-n realitate. Pentru a afla dacă aceste probleme se vor rezolva vreodată și ce efort depun autoritățile pentru confortul constănțenilor, am încercat să stăm de vorbă cu reprezentanții organelor abilitate de lege să controleze și să îndrepte neregulile. 


63 de microbuze maxi-taxi, fără aviz de traseu 


O amendă și asta-i tot. Vorbim deja despre o rutină prin care sunt "nevoiți" să treacă transportatorii găsiți cu nereguli. Primesc amenzi, le plătesc și aceeași mizerie, atât la propriu, cât și la figurat, continuă la nesfârșit. Pentru cele 63 de autovehicule maxi-taxi, Poliția Locală a aplicat amenzi în valoare de 2.000 și 5.000 lei, pentru lipsa avizului de traseu, iar pentru neplata taxei de tramă stradală, între 1.000 și 2.000 lei. 


"În data de 20 iulie, Primăria municipiului Constanța a înaintat o adresă către Inspectoratul de Poliție Județean Constanța, în cadrul căreia se solicită ridicarea plăcuțelor de înmatriculare și a taloanelor a 63 de autovehicule maxi-taxi, care au fost depistate în trafic fără a deține aviz de traseu și fără a avea taxa de tramă stradală achitată. Este vorba despre microbuzele firmelor avizate pentru transportul în comun pe raza municipiului Constanța", a declarat, pentru "Cuget Liber", Ionela Halciuc, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanța. 


Întrebat despre stadiul adresei înaintate de Primăria Constanța către IPJ Constanța, Marius Niculescu, purtătorul de cuvânt al instituției, ne-a precizat: "Sunt verificări amănunțite la firmele de transport de care aparțin microbuzele în cauză, iar la finalizare cercetărilor, vor fi luate măsurile legale care se impun". 


Potrivit reprezentanților Primăriei Constanța, microbuzele aparțin celor trei firme care sunt avizate să transporte călători pe raza municipiului: SC Grup Media Sud Călători SA, SC Dorada Transporting SRL și SC Sybel Pro Invest SRL. În ciuda sancțiunilor repetate, interesant este totuși că, potrivit ISCTR, de la începutul anului 2015 și până în prezent, nu a fost suspendată sau retrasă nici măcar o licență de transport pentru operatorii care au sediul în județul Constanța. 


Ce spune primarul Decebal Făgădău 


Din păcate, primarul municipiului Constanța, Decebal Făgădău, nu are nimic de spus sau de făcut pentru rezolvarea acestor probleme. Fără a mai răspunde la telefon în ultimele luni, în care a fost contactat cu insistență de reporterul "Cuget Liber" pentru a lămuri acest aspect, Decebal Făgădău pare complet distant față de situația transportului de pasageri, în ciuda declarațiilor făcute în cursul anului 2016. Atunci, primarul anunța înființarea unei comisii care să analizeze și să retragă avizele firmelor care nu respectă legislația. 


"Comisia va verifica respectarea condițiilor din avizul de funcționare a celor care efectuează activitatea de maxi - taxi, iar dacă aceste condiții nu sunt respectate, avizul ar urma să fie retras. Am constatat că cei care operează liniile de maxi-taxi nu respectă întocmai avizele eliberate de municipalitate. Pentru a remedia această situație, noul consiliu local va reglementa situația maxi-taxi", spunea Făgădău în 2016. 


Doar că planurile de acasă nu s-au potrivit cu cele din târg… 


Șeful Serviciului de Transport Local, în silenzio stampa


Liviu Pătrașcu, șeful Serviciului de Transport Local și Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanța, refuză de asemenea să mai vorbească cu reporterul "Cuget Liber" pe tema microbuzelor de tip maxi-taxi. Ultimul punct de vedere exprimat a fost în anul 2016, când cotidianul "Cuget Liber" a semnalat o gravă problemă, cea a subcontractării avizelor de traseu în municipiul Constanța. La acea vreme, am reușit să arătăm că se plătește zilnic suma de 100 lei, de către diverse societăți comerciale, unele cu activități în domeniul construcțiilor sau a montării de termopane, pentru a putea transporta pasageri în municipiul Constanța, sub avizul obținut de SC Grup Media Sud Călători SA. 


Întrebat ce s-a rezolvat în tot acest timp și, mai ales, dacă Primăria Constanța a primit vreun răspuns în urma solicitării înaintate către SC Grup Media Sud Călători SA, Liviu Pătrașcu a fost extrem de rezervat și nu a mai dorit să abordeze subiectul, rugându-ne să ne adresăm altcuiva, deși este persoana direct răspunzătoare pentru neregulile sesizate. 


Controale anunțate și autorități încurcate de mesajul unui consilier local 


Consilierul local Andrei Popescu a lansat un mesaj comisarului-șef al Protecției Consumatorului Constanța, Horia Constantinescu, în care îl invita să preia exemplul colegilor din Capitală și să sancționeze microbuzele de transport în comun. 


"Țin să vă precizez că au mai fost acțiuni similare din partea colegilor dumneavoastră din țară, chiar și RATB fiind sancționat cu peste 150.000 lei. Sunt convins că veți trata cu aceeași seriozitate și această problemă, chiar puteți face asta și în fața camerelor de filmat... pentru o mai bună informare a cetățeanului", a fost mesajul consilierului local Andrei Popescu. 


Contactat de Cuget Liber, Horia Constantinescu, comisarul-șef al CJPC Constanța, ne-a precizat că a purtat discuții pe tema controalelor microbuzelor cu prefectul județului Constanța, Ioan Albu, și cu directorul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, în vederea întreprinderii unei serii de măsuri vizavi de problemele semnalate. 


Cât despre mesajul de mobilizare primit din partea consilierului local Andrei Popescu, Horia Constantinescu a precizat: "Aceste lucruri nu trebuie făcute așa cum a procedat domnul consilier, a cărui muncă o respect, dar, dând în presă mesajul acesta, a devoalat ceea ce noi voiam să facem. Dacă ei se așteaptă să fie controlați, care mai este obiectivul nostru, să merg să văd cum arată microbuzele noi pe traseu? Felicit inițiativa colegilor de la Poliția Locală și nu trebuie să fim neapărat 10 să facem munca unuia singur. Avem în vedere aceste nereguli și fără discuție lucrurile acestea vor avea și o reacție din partea noastră, dar nu suprapusă cu alte instituții". 


Comentează știrea

Ceacanica
11 august 2017
Opozitia- dolce far niente

Bun, toti am stim ca Fagadau,otreapa clanului Mazare, tace malc impreuna cu ceilalti camorristi penali din cadrul primariei.Toata lumea stie ca derbedeii de patroni ale acestor cosciuge pe 4 roti sunt in cardasie cu clanul Mazare,Fagadau etc, prin intermnediul politicii,sunt cotizanti PSD, ex .Fam Babinciuc. Problema cea mare este ce face vestita opozitie condusa de "armatolul" Gigi Muhscina? De ce nu sesizeaza ei ,OPC-ul?De ce nu sesizeaza ei Politia Rutiera C-ta?Ce domn Muhscina iti este frica ca Fagadau sau Tutuianu, nu o sa mai aprobe contracte din bani publici cu PlastyProd?Mai Nea Jiji ,iti mai aduci aminte ce scria pe afisul tau din campania electorala?"George Muhscina -Un pas inainte!"Intr-adevar tu l-ai facut ,dar "prostimea " care te-a votat( asa ii denumesc politicienii pe votanti- "prostime"), a facut 10 inapoi de cand te-au ales. TFL-istii de la USR C-ta ,alte pramatii care dorm in front si nu fac nimic ptr cetateni.Alte panarame , care chipurile fac "opozitie" contra PSD-ului,impreuna cu Mister PlastyProd &Co. PS. Pana acum singura "opozitie"contra abuzurilor facute de Fagadau&Co., le-au facut cetatenii cu ajutorul ziaristilor,care au mai dezvaluit despre ce se mai intampla in orasul acesta uitat de lume.Cei carora cetatenii le-au acordat increderea si ar trebui sa lupte ptr ei, sunt intr-un total "dolce far niente". PS.Am vazut cum a decurs "marea schimbare la fata in PNL".L-au dat jos pe purcelul de Dragomir si l-au pus Muhscina.Au cazut din lac in put.Alta putoare ordinara care reuseste cu brio sa tina in mediocritate partidul bratienilor.Cu aceasta atitudine sfidatoare si tacere complice tip OMERTA, PNL sau USR o sa ia sub 10% la alegerile urmatoare.

o
11 august 2017
pla

TOATE firmele mari de transport cotizeaza lunar spaga catre autoritati... simplu.

Gogu
11 august 2017
Protectia este asigurata de catre MAFIA PSD !

Clanul mafiot construit de Mazare functioneaza perfect si in ziua de astazi ! Aceste sicrie pe roti vor circula in Constanta atata timp cat aceasta mafie functioneza !

eliot ness
11 august 2017
spaga e forta

Subiect gras pentru DIICOT/DNA. Vad ca nu ii sperie cei 15 ani de puscarie pentru Constantinescu. Ce mare operatiun este sa se investigheze cine da si cine ia spagile de ani de zile.Si un stagiar de la Procuratura ar fi in stare sa rezolve rapid problema. numai sa se vrea.

vio
11 august 2017
312 orar infect

312 are cel mai infect program de functionare. Un microbus PE ORA !!!

Tram vai
11 august 2017
La asa oras, asa transport

Ne meritam soarta, s-au tdistrus liniile de tramvai si de troleibuz. pe motiv ca nu erau competititve, dar nimeni nu spune ca din vanzarea retelelor de cupru s-au scos bani grei pentru fosta administratie. Acum stam si ne uitam cum fumega ca niste furnale autobuzele obosite ale RATC si cutiile cu motor cu iz de maxi taxi care n-au nici un fel de organizare, sau standardizare..... Nu mai vorbesc de planificarea curselor si afisarea timpilor fie pe un site de transport via internet, fie pe tabele grafice situate in statiile unde opresc acestea. Cat despre statii pentru maxi tax, nu exista, oresc unde vor, nerespectand regulile de circulatie, punanad in pericol alti participant la traffic, sau calatori. Concluziile, trebuie starpita toata conducerea primariei impreuna cu ramasitele trupei Mazare-Constantinescu-Strutinski si toti cei care au derivate din aceasta tripleta nefasta....

alex
11 august 2017
.

Se insista degeaba pe acest subiect,am mai spus de nu stiu cate ori,sunt prea multi cu functii inalte in oras ce mananca de pe urma acestor cotete....uite un subiect interesant, poate le spuneti constantenilor ce legatura exista intre Dorada si Mazare...spor la lucru dragi jurtalisti

constantean
14 august 2017
transportul prin Constanta

Atata timp cat nu vor exista trasee functionale de transport in interiorul dar si in exteriorul Constantei (localitatile apropriate) care sa faca legatura intre toate zonele orasului, aceste microbuze vor avea succes. RATC nu a mai regandit aceste trasee de foarte multi ani. Nu este posibil sa vrei sa ajungi dintr-o zona in alta (care se afla la mai putin de 6 km) schimband 3 autobuze dar care mai au si distante de peste 500 m intre ele. Autobuzele 42 si 43 nu fac rabat de la traseu, desi aceste trasee sunt vechi de peste 40 de ani. De exemplu : din Tomis Nord (zona str. Tulcei, Badea Cartan) nu se poate ajunge la Liceul Ovidius, Gara, Policlinica CFR, decat daca se parcurg peste 800 m pana la cel mai apropiat mijloc de transport RATC, dar chiar si asa tot mai este nevoie de un alt autobuz care nu se afla in aceeasi statie, ci trebuie parcursi inca aprox 500-600 m pana la acesta. De bicilcete nu mai poate fi vorba, ca doar avem una si aia duce din senin catre nicaieri. SUNT ABSOLUT NECESARE TRASEE NOI IN ORAS!!!

Pagina a fost generata in 0.4495 secunde