Microbuzele maxi taxi, o reală problemă a Constanței. Cine trebuie să ia atitudine?
Articole de la același autor
Instituțiile abilitate ale statului care ar trebui să aibă în vedere toate aceste aspecte se pare că nu iau nicio măsură. Microbuzele trec de RAR fără probleme și ajung în trafic, unde comit evaziune peste evaziune. ANAF și ofițerii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța par să treacă cu vederea neregulile, în vizorul lor fiind alte fapte antisociale, mult mai importante, scoase la iveală. Nici Poliția Rutieră nu își face treaba, deoarece este imposibil ca echipajele care acționează pe raza municipiului să nu observe autovehiculele în care pasagerii se văd clar cum stau lipiți de parbriz și cum sunt înghesuiți ca sarmalele într-o oală sub presiune.
Lacune legislative
În cazul în care un microbuz care are pasageri peste limita legală și care circulă cu o viteză destul de mare este implicat într-un accident rutier, oamenii legii se vor confrunta cu o tragedie. Legile nu sunt atât de aspre și le permit șoferilor și patronilor să scoată bani din buzunar pentru plata amenzilor, însă în cazul unei catastrofe nu vor mai putea să-și plătească conștiința pentru viețile pierdute. Deși la nivel național se fac zeci de campanii de prevenire a accidentelor rutiere grave, în momentul în care este semnalată o problemă, organele abilitate se dau la o parte. Pentru că centurile de siguranță nu sunt obligatorii, pentru că șoferii nu primesc puncte de penalizare și pentru că amenzile se dau tot pe numele conducătorului auto și nu al societății treaba merge în continuare ca pe roate. De asemenea, cei care au avantaje de pe urma afacerilor, profită de pe urma acestor lacune ale legii.
Ce spun constănțenii
Pentru că problema este deja un fenomen, constănțenii s-au împărțit în două tabere. Unii dintre ei îi acuză pe șoferi și pe patroni, în timp ce alții nu le dau dreptate pasagerilor care se urcă, deși acestea sunt pline. Unii dintre ei au și soluții pentru ca o parte din probleme să fie rectificate.
"Problema este că patronii microbuzelor sunt atât de zgârciți încât nu se îndură să plătească un om care să se ocupe de taxarea călătorilor. Trebuie dată o lege clară în care să se specifice că șoferul nu mai are voie sub nicio formă să se mai ocupe de bani. El trebuie să fie atent la condus nu la numărat bani, pentru că nu este normal", a transmis un cititor Cuget Liber. Mai mult, călătorii au semnalat și o altă problemă în ceea ce privește supraaglomerarea mașinilor. Pe lângă siguranța care lipsește cu desăvârșire, oamenii sunt ținte sigure ale infractorilor. "De la o vreme s-au înmulțit și hoții și unele maxi taxi nu au camere de filmat. Se fură portofele și telefoane mobile într-o veselie", a declarat un constănțean.
"Într-o dimineață am prins un maxi taxi liber. Toți călătorii stăteau jos, ba mai mult erau încă 2-3 locuri libere. La un moment dat îl aud pe șofer vorbind la telefon cu altul și îi spunea că are doar 10 călători și ar trage pe dreapta sau o să încetinească că nu poate să meargă așa gol. Cu cât e mai plin microbuzul cu atât face șoferul mai mulți bani", povestește indignat un alt cititor al ziarului Cuget Liber.
Un alt cititor, Cornel Păduraru a comentat pe site-ul Cuget Liber: "Și revenim iar la problema discutată. Or fi șoferii de maxi taxi nesimțiți, idioți, cretini sau cum vreți voi să le mai spuneți... Dar cum se pot numi călătorii?!? Dacă vezi că mașina este plină de ce te urci în ea? Sau de ce te înghesui în ea? Vrei să ajungi la destinație, ai mai multe variante. Și după ce că te îmbulzești ca vita, da, călătorul se îmbulzește că șoferul nu are cum să îi împingă de la spate pe călători, ne mai și trezim să comentăm că nu suntem tratați nu știu cum. Dar comportamentul nostru este de vină. Așa că până să aruncăm cu pietre într-un șofer care face ce-i cer patronii hai să ne civilizăm noi și să nu ne mai îmbulzim într-un microbuz când nu mai este loc. Îmi place la nebunie să aud sau să citesc comentarii de genul «afară nu se face așa» sau «afară nu-i așa», dar dacă vrei să fii tratat ca afară învață să te comporți ca afară. Nu aștepta să fii tratat ca afară în timp ce tu te comporți ca un român autentic."
"Pe bune??? Centuri de siguranță? De unde dracu, când abia stau scaunele că sunt rupte, cad pe tine... sau deschide ușa și te trezești că iei după tine chederul. Sunt full de dimineață până seara. Noi suntem de vină că ne urcăm, dar într-adevăr muncim și ne dorim să ajungem mai repede acasă. Ce putem face noi dacă poliția doarme?", a spus Roxana.
Comentează știrea
In foarte multe orase au fost desfiinate , in Constanta cand ? Trebuie sa terminam cat mai repede ca tiganiile astea din trafic !
O catastrofa rutiera este iminenta cu aceste rable care transporta calatori ! Dupa producerea carnagiului vor iesi multe lucruri la suprafata , dar va fi prea tarziu ! Soferii acestor sicrie mobile conduc zilnic intre 14- 16 ore fara timp de odihna , au max 10 min pauza pe cap de linii iar uneori nu au timp nici sa se duca la buda .....stiu ca sunt cinic dar probabilitatea de a se intampla este foarte mare !
Nu trebuiesc lasati in pace , faceti zilnic anchete si reportaje pe tema asta , va garantez ca aveti ce scrie si dezvalui ! CURAJ !
injura-ti soferii care muncesc sa duca o bucata de paine acasa ce vre-ti asa cum subscrie cineva mai sus v-a ia din scara blocului asa cum pot muncesc totusi DA PE CEI CARE DORM SI NE-AU FACUT MILIOANE FARA MUNCA NU I-I INJURA-TI GUVERN PARLAMENT SENAT cei care mai avem munca n-e taram cu salariul de pe o zii pe alta EI SE TARASC PRIN TARI EXOTICE I-SE PREGATESC PENSIONAREA CU MII DE LEI PE LUNA RUSINE OAMENI ARUNCAM CU PIATRA SI SUNTEM MAI RAI CA SOFERII CARE N-E TRANSPORTA DE COLO COLO
Scoateti in afara legii microbuzele din Cta Lasati ratc ul sa supravietuiasca Nu Mai luat I spaga ca sa Dati autozizatie de transport
TREBUIE DATA O LEGE PRIN CARE ACESTE BOMBE SA CIRCULE NUMAI IN AFARA ORASULUI,PE DRUMURILE NATIONALE.NU ESTE PERMIS ASA CEVA ! MOR OAMENI NEVINOVATI.
"INJURATI ","NE",NU N-E.
DOMNULE MARE SEF Tanase DE LA R.A.T.C. CAND O SA LASATI LA O PARTE JENA ( ?!?!?! ) SI PT SALARIUL DE ZECI DE MILIOANE PE CARE LE HALITI DE LA regie O SA VA IMPLICaTI SA reINTRODUCETI TRASEUL '' 23 '' de stat , cu autobuze R.A.T.C constanta - navodari ? ORASUL NAVODARI SE INGHESUIE IN MICROBUZE transformate din autoutilitare de marfa , cu soferi care nu elibereaza bilete de calatorie !
si mai ales nu exista solutii ieftine. Doar cu vointa politica pot fi scoase bombele numite microbuze de pe strazi. Deocamdata nu exista aceasta vointa. Apoi, dupa ce sunt scoase, trebuiesc inlocuite cu ceva. RATC-ul este terminat iar pentru a-l repune pe picioare si a cumpara mijloace de transport moderne si nepoluante e nevoie de cateva zeci de milioane de euro, bani pe care Cta nu ii are.
Daca ne uitam la zona metropolitana extinsa - Navodari, Ovidiu, Cumpana, Agigea - aici e nevoie de un plan de la Min Transporturilor. Nu o putem rezolva local decat la nivel de linia 23 - cum bine spunea cineva mai sus, dar pentru viitor astfel de linii dedicate nu rezolva decat parte a problemei. E nevoie de un inel feroviar - metrou care sa faca legatura dintre toate localitatile astea care mai devreme sau mai tarziu in 15-20 de ani vor fi complet unite cu Cta. O linie partial la suprafata partial subterana de la Agigea la Gara, pe sub Lapusneanu, pe sub Mamaia, la Navodari, apoi Ovidiu, Palazu, Bratianu, Cumpana -> Agigea. Ulterior sa se poata conecta si Kogalniceanu prin Ovidiu..