MAI: Aproximativ 20.000 de polițiști, jandarmi și pompieri vor asigura paza și protecția secțiilor de vot

236
MAI: Aproximativ 20.000 de polițiști, jandarmi și pompieri vor asigura paza și protecția secțiilor de vot - echipajdepolitiepolitistirp03-1573221478.jpg

Articole recomandate

Aproximativ 20.000 de polițiști, jandarmi, polițiști de frontieră, pompieri și lucrători de la alte structuri operative vor asigura duminică paza și protecția celor 18.748 de secții de votare din întreaga țară.

"Ordinea publică la nivel național va fi asigurată de peste 13.800 de angajați ai ministerului, iar alți 3.600 de specialiști vor fi pregătiți să verifice și să soluționeze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale. În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un ghid cu principalele dispoziții legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor. În total, duminică, pentru desfășurarea procesului electoral în condiții de maximă siguranță vor fi mobilizați aproximativ 37.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne", a declarat, vineri, într-o conferință de presă, purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog.

Ea a precizat că, în contextul alegerilor prezidențiale de duminică, MAI are ca prioritate principală desfășurarea în condiții de siguranță publică a scrutinului la nivelul întregii țări.

"Din punct de vedere organizatoric, au fost respectate toate termenele prevăzute în programul calendaristic. Materialele necesare votării au fost distribuite la nivelul fiecărui județ, sub pază, și așa vor rămâne până ce vor ajunge în secțiile de votare. Toate materialele vor fi preluate sâmbătă de către președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare. Reamintesc că, în cadrul secțiilor de vot, potrivit legii, măsurile de organizare și cele de ordine publică necesare pentru ca scrutinul să decurgă în bune condiții sunt în responsabilitatea președinților birourilor electorale ale secției de votare", a spus Monica Dajbog.

Purtătorul de cuvânt al MAI a adăugat că, duminică, alegătorii pot vota la secția la care este arondată strada sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința, iar alegătorul care în ziua votului se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde își are domiciliul sau reședința poate vota la orice secție din localitatea respectivă.

"Cetățenii români își pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic și, în cazul elevilor din școlile militare, carnetul de serviciu militar. În țară, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetățenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, aceste trei tipuri de pașaport pot fi folosite pentru a vota și de către cetățenii români care votează în străinătate", a explicat purtătorul de cuvânt al MAI.

Monica Dajbog a reamintit că și la acest proces electoral se folosește Sistemul informatic de monitorizare a prezenței la vot și de prevenire a votului ilegal.

"Pentru a veni în sprijinul cetățenilor care doresc să voteze dar nu dețin documente de identitate valabile, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor județene și Direcției din București să lucreze cu publicul și în zilele de sâmbătă și duminică, astfel: de la ora 8,00 la 16,00 pe 9 noiembrie și de la ora 7,00 la 21,00 în data de 10 noiembrie", a mai spus Monica Dajbog. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4182 secunde